Monday, September 14, 2009

APAKAH HANYA KERANA KECEWA ATAU ADA FENOMENA POLITIK JAHAT BELAKANG TABIR YANG MEMUNGKINKAN ADUN BN SANGGUP MELETAKKAN JAWATAN?

Ini perkara serius beb, laporan yang didedahkan oleh akhbar Sinar Harian yang menyentuh tentang seorang ADUN BN di P. Pinang yang secara terbuka mengisthiarkan akan meletakkan jawatan sebagai ADUN bagi membolehkan satu PRK diadakan semula bagi mencari calon pengganti dirinya kerana dikatakan begitu kecewa & amat tidak berpuas hati dengan layanan dan bantuan sokongan yang diterima bagi melancarkan tugasnya sebagai ADUN dikawasan yang diwakilinya.
Dalam usaha untuk menjenamakan semula & menjadikan BN itu kembali relevant dikaca mata para pengundi fenomena negative sebegini perlu diteliti dan diperhalusi oleh pucuk tertinggi kepimpinan BN agar suatu jalan penyelesaian yang comprehensive dapat digarap. PM, TPM, ahli2 majlis tertinggi UMNO serta para pemimpin2 parti komponen dalam BN perlu duduk semeja dan secara telus, terbuka dan ikhlas table up drastic solution agar kredibiliti & kewibawaan parti tidak pincang. Tapi diorang kena ingat beb, ini hanya dapat dilakukan dengan buah fikiran & pandangan yang betul2 ikhlas yang mana asas & intipatinya mesti balik kepada perjuangan kerah memperkasakan parti dan bukannya platform untuk mencari personnel interest.
Dalam kenyataannya kepada akhbar Sinar Harian ADUN terbabit dengan secara terbuka telah menyatakan jika tiada pilihan lain & keadaan masih tidak berubah yang menyebabkan beliau masih dipinggirkan beliau nekad untuk menggosongkan kerusi & meletakkan jawatan sebagai DUN kerana beliau tidak mahu terus dipersalahkan oleh para penduduk setempat yang menganggapnya gagal & tidak mampu untuk membantu mereka. Menurut ADUN ini lagi beliau berasa amat kecewa kerana tidak mendapat kerjasama & bantuan sokongan daripada pelbagai agensi kerajaan Persekutuan di P. Pinang termasuk dari segi menyalurkan bantuan untuk faedah rakyat dikawasannya. Tanpa berselindung ADUN ini turut merasakan perkara ini terjadi disebabkan oleh pengaruh atau tekanan pihak tertentu untuk meminggirkannya daripada arus politik UMNO dan secara tidak langsung menyahkan karier politik beliau diperingkat bahagian akibat kurang persefahaman & perbezaan pendapat atau pendirian.
Kenapa perkara sebegini boleh berlaku? Selain dari insiden yang dilaporkan ini apakah fenomena politik jahat belakang tabir ini sememangnya berleluasa dikalangan kem2 BN? Sebab itu beb, pucuk tertingi kepimpinan parti perlu segera turun padang & menyelesaikan isu ini kalau tidak segala usaha2 yang dilakukan untuk kembali memperkasakan & menjadikan parti kembali relevant akan sia2 belaka. Benda2 ni semua perkara asas beb yang sememangnya pucuk tertinggi kepimpinan parti dah masak mengenainya cuma sama ada depa nak seriously ambil tahu atau pun tidak itu satu cerita yang lain beb. Kadang2 kita sebagai individu biasa yang tidak mempunyai kepentingan dalam parti dah berkali-kali warwar & cakap benda yang sama, apa depa semua dah lupa ke ancaman yang paling bahaya & berbisa datangnya dari dalam parti sendiri kerana musuh dalam selimut itu lebih seribu kali haram bejadahnya daripada musuh yang berada diluar sana.
Game plan ni simple je beb, untuk BN & UMNO khususnya kembali kuat, menjadi pilihan utama para pengundi dan sentiasa menjadi relevant dihati & minda rakyat maka isu2 bodoh dan fenomena permainan politik kotor dibelakang tabir yang membunuh & melumpuhkan rakan seperjuangan dalam parti peru dihapuskan sama sekali. Kalau ada mana2 anggota ahli2 parti yang terlibat dengan game plan sebegini tanpa mengira pengaruh atau sejauh mana individu itu begitu akrab dengan pemimpin atasan parti, orang2 sebegini perlu dihapuskan & dinyahkan dari dalam parti. Kesemua pemimpin atasan parti ni kena ingat beb, apakah mereka masih mahu membela kawan2 dalam parti yang sebenarnya tidak langsung sayangkan perjuangan parti atau pun setelah merasai tsunami politik pada PRU ke12 para pemimpin atasan parti tidak melihat perkara lain selain daripada memperkasakan hala tuju parti & menyatu padukan ahli2 parti yang benar sayangkan perjuangan & hala tuju parti. Kalau BN & UMNO khususnya sudah tempang dan koyak daripada dalaman bayangkan lah beb bagaimana nanti untuk menghadapai asakan & tekanan daripada team pakatan rakyat yang sentiasa mencari peluang untuk merobek dan menjatuhkan BN & UMNO, kalau kita sesama sendiri pun masih bertikam belakang?Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment