Sunday, September 27, 2009

GOLONGAN BELIA KAWASAN BATU KESAL YB MEREKA SIBUK BERDEMONSTRASI DARIPADA MEMBANGUNKAN AKTIVITI MASYARAKAT SETEMPAT

Satu keluhan & rasa kurang senang dengan sikap & tindakan oleh wakil YB mereka telah diwarwarkan oleh golongan belia kawasan Batu kepada akhbar Sinar Harian dimana menurut kelab belia kawasan Batu (KBKB), ahli parlimen kawasan itu YB Tian Chua, dikatakan lebih ghairah menyertai perhimpunan haram daripada mengadakan aktiviti pembangunan masyarakat setempat khususnya aktiviti2 yang melibatkan aspirasi pembangunan belia.
Sejauh mana benarnya dakwaan tersebut hanya YB Tian Chua, dan golongan belia dikawasan terbabit yang mampu menjawabnya. Namum sebagai seorang penyokong kuat Pak Sheikh Anwar adalah tidak mustahil dalam usaha untuk mempertahankan dirinya si Tian Chua, ini akan mempergunakan political diversion game plan approach & akan sedaya upaya cuba untuk bermain dengan persepsi politik dan senjata utama dalam permainan sebegini adalah dengan bemain dengan sentimen yang mengaitkan dengan sikap pemimpin BN khususnya orang2 UMNO adalah dalang disebalik kesemua tuduhan & keluhan yang dilemparkan terhadapnya. Menurut wakil kelab belia kawasan Batu (KBKB), iatu pengerusi kelab tersebut tindakan Tian Chua, yang kerap kali ditahan Polis menyebabkan masyarakat di parlimen Batu agak terabai. Mengulas lanjut pengerusi kelab belia kawasan Batu (KBKB), turut berkata kesemua penduduk kawasan parlimen Batu mengharapkan wakil rakyat yang dapat membangunkan & menjaga kebajikan penduduk setempat jadi bila mana YB dikawasan ini kerap kali ditahan Polis sedikit sebanyak apa yang berlaku boleh mencalarkan nama baik penduduk setempat & yang paling penting dan agak mission critical katanya lagi rakyat dikawasan parlimen Batu ini memerlukan perhatian dari YB berbanding aktiviti yang tidak menyumbang apa2 kepada penduduk setempat.
Sebab itu beb, perkara sebegini harus dijadikan pengajaran yang makan dalam buat kesemua para pengundi & penduduk setempat khususnya dikawasan parlimen Batu ini, lain kali kalau nak memilih atau memangkah calon yang akan diangkat sebagai YB kita kena buat penilaian dengan minda yang dibuka seluas – luasnya bukannya dengan berdasarkan sikap atau attitude undi protes ataupun bila memilih calon kita mudah termakan dengan sentimen perkauman politik. Generally penduduk setempat kawasan parlimen Batu sudah pasti tahu yang si Tian Chua ini, memang mempunyai hobi untuk berdemonstrasi & suka untuk bertempur dengan pihak Polis Khususnya maka dulu masa mereka nak pilih & pangkah si Tian Chua ini, atas significant & criteria apa yang membuatkan mereka memilih & seterusnya mengangkat Tian Chua sebagai wakil YB mereka?
Itulah beb, kekadang benda2 yang simple & boleh memberi kita direct interest tetapi apabila kita membuat pilihan atau make decision berdasarkan tindakan luar kawal atau strictly based from protest voted maka inilah akibat & bahana yang akan kita perolehi. Tugas seorang wakil rakyat atau YB yang telah kita pilih & angkat untuk menjadi wakil atau messenger kita tak lain & tak bukan adalah untuk membangunkan & menjaga kebajikan penduduk setempat serta dapat membawa aspirasi suara penduduk setempat ke parlimen agar kelak suatu tindakan proaktif dapat diambil oleh pihak kerajaan & secara automatiknya kawasan tersebut dapat diperkasakan, ditambahbaikan serta diangkat status nya ketahap yang lebih tinggi lagi. However bagaimana aspirasi suara penduduk setempat ini dapat disalurkan ke parlimen jika wakil YB nya kerap kali ditahan Polis & tidak dapat menghadiri sesi parlimen? Ini sudah tentunya menjadi suatu kerugian yang amat besar kepada penduduk dikawasan parlimen terbabit maka sebab itu beb, in the future bila nak memilih calon wakil rakyat kita kena buka mata & minda pemikiran seluas yang boleh, analyze & buat comparison apakah significant & direct interest yang akan kita sebagai penduduk setempat dapat dengan memangkah calon terbabit?

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment