Tuesday, September 15, 2009

PREMIS PUB YANG TIDAK BERLESEN TAWAR AKSI ‘PANAS’ SEMAKIN BERLELUASA & BERMAHARAJALELA DIZAMAN PAKATAN RAKYAT

Pemerintahan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor selama hampir setahun telah sedikit demi sedikit menukar imej negeri Selangor yang kita cintai ini menjadi hub maksiat & hub gelaja sosial.
Apa tidaknya beb, isu penjualan arak & minuman keras secara terbuka dikawasan perumahan, isu premis rumah urut haram semakin berleluasa, isu kegiatan sindiket pemprosesan & pengeluaran VCD & DVD lucah dan yang terkini seperti apa yang didedahkan oleh akhbar Sinar Harian kewujudan satu premis pub yang tidak berlesen yang menawarkan aksi ‘panas’ yang operasinya berada disalah sebuah kawasan perumahan disekitar Selayang. Menurut laporan akhbar Sinar Harian, premis itu dijadikan tempat beristirehat dengan muzik rancak sambil para pelanggan melayan minuman keras selain tawaran pakej istimewa iatu para pelanggan boleh menyaksikan tarian istimewa yang kebiasaannya dimulakan sekitar jam 12.30 malam. Gejala tidak bermoral ini akan memperlihatkan seorang demi seorang wanita cantik berpakaian dalam keluar kepentas untuk menari sambil menggunakan tiang dipentas untuk beraksi dengan pelbagai teknik.
Antara soalan cepu emas yang patut kita ajukan dekat sini beb, apakah barisan ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri lebih2 lagi exco yang dipertanggungjawabkan dalam portfolio ini sedar akan perkara ini? jika jawapanya ya, mengapa premis ini masih lagi menjalankan kegiataannya & tiada tindakan enforcement diambil secara langsung keatas pemilik premis ini? Apakah pula peranan yang dimainkan oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS) jika bahagian perlesenan mereka menyatakan mereka masih tidak meluluskan sebarang lesen bagi kegiatan premis terbabit jadi mengapa bahagian enforcement mereka tidak bertindak keatas premis ini? Apakah pihak MPS gagal bertindak kerana terdapat tekanan & ugutan kapisiti politik daripada pihak2 tertentu? Apakah pula peranan wakil2 exco yang mewakili parti PAS dalam majlis mesyuarat kerajaan negeri dalam isu & fenomena sebegini, bagaimana dengan kuasa yang ada pada mereka sebagai anggota exco namum sekecil kuman pun kita tak nampak mereka mampu menyuarakan langkah2 yang boleh memperkasakan maruah agama Islam dinegeri Selangor selain melindungi negeri ini daripada menjadi hub maksiat & hub gelaja sosial.
Bila terdapat premis pub yang tidak berlesen yang menawarkan aksi ‘panas sebegini wujud & bermaharajalela disekitar negeri Selangor sudah tentunya ini akan mengundang gelaja penyakit sosial & keruntuhan akhlak dikalangan golongan belia & remaja dinegeri ini malah yang lebih parah lagi bila golongan remaja Melayu yang beragama Islam akan turut terjebak & hayal dengan aktiviti yang tidak bermoral sebegini. Kebarangkalian berlakunya perkara ini memang tinggi kerana premis pub yang tidak berlesen yang menawarkan aksi ‘panas ini operasinya berada disalah sebuah kawasan perumahan disekitar Selayang jadi ini secara automatiknya telah mencemarkan imej kejiranan kawasan perumahan terbabit. Selain masalah penyakit gejala sosial kewujudan pub seperti ini dikawasan perumahan tidak mustahil boleh mengundang jenayah seperti pergaduhan akibat mabuk, penyalahgunaan najis dadah serta jenayah ragut.Sebab itu kesemua para pengundi especially para pengundi2 Melayu dinegeri Selangor kena lekas sedar, buka mata & minda pemikiran anda semua seluas-luasnya & cuba fikirkan balik dan jangan cuba menipu diri sendiri, apakah benefit & significant nya kalian menghadiahkan undi2 protes kepada wakil2 parti pakatan rakyat? Bagi para pengundi kaum Melayu apakah selama lebih setahun menyaksikan pakatan rakyat mengemudi kerajaan negeri Selangor, kalian betul2 confident & merasakan kerajaan pakatan rakyat ini mampu memartabatkan & memperkasakan maruah dan kebajikan pembangunan agama Islam dinegeri Selangor? Apakah kalian betul2 confident & merasakan kerajaan pakatan rakyat ini mampu memperjuangkan konsep & intipati negeri kebajikan yang bersih & bebas dari menjadi hub maksiat & hub gelaja sosial?

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment