Friday, September 18, 2009

KENYATAAN KHALID SAMAD UNTUK MEMUJUK DATUK SHAHRIR SAMAD MASUK PAS AKHIRNYA MENJERAT & MAKAN DIRI SENDIRI

Kenyataan secara terbuka yang dikeluarkan oleh ahli parlimen Shah Alam, YB Khalid Samad kepada akhbar Sinar Harian baru2 ini mengenai cubaan beliau untuk memujuk abangnya iatu YB Datuk Shahhir Samad yang juga ahli parlimen JB & juga bekas menteri perdagangan & hal ehwal pengguna dilihat menjerat & makan diri sendiri bila mana YB Datuk Shahhir Samad memberi kenyataan balas terhadap pelawaan yang diajukan oleh si Khalid Samad itu.
Walaupun tidak kita pasti apa sebenarnya motif si Khalid Samad dengan begitu gah mengeluarkan kenyataan kepada akhbar Sinar Harian bahawa beliau akan memujuk & mempelawa abangnya itu untuk masuk menyertai parti PAS, dan proses tersebut beliau jangkakan akan dilakukan selepas seluruh umat Islam di negara ini menyambut hari raya aidilfitri. Generally mungkin agenda wacana tersebut hanyalah dilakukan bagi manipulate keadaan pakatan rakyat yang agak goyang & goncang pada ketika ini dan kita juga tidak menolak kemungkinan stategi ini hanyalah suatu political mindset game plan & political diversion approach bagi mengimbangi cakap2 belakang tabir yang sudah kuat kedengaran bahawa kemungkinan akan berlaku keadaan dimana sebilangan besar ahli2 parti pakatan rakyat akan keluar parti dan berdiri diatas kapisiti tiket parti bebas.
Walau apa pun motifnya tak pasti pula kita bahawa si Khalid Samad ni sedar atau pun tidak akan bahana & impact daripada statement yang beliau keluarkan itu apabila pihak yang satu lagi walaupun individu tersebut adalah ababgnya sendiri akan memberi kenyataan balas yang mana silap2 hari boleh menjerat kredibiliti & memakan diri beliau sendiri. Pelik juga beb sebab daripada kaca mata pandangan kasar, si Khalid Samad ni nampak steady orangnya, ada credibility & capacity sebagai seorang pemimpin politik malah kalau dibuat compelling differentiators between beliau dengan si mangkuk hayun Khalid Ibrahim, si Khalid Samad ni lebih menonjol, berkeyakinan & matang dalam berpolitik compared to si mangkuk hayun Khalid Ibrahim gagap tu. However beb, inilah yang dikatakan lumrah pentas dunia politik arus perdana kerana dengan sedikit kesilapan atau terlepas pandang dalam membuat atau memberi statement ianya boleh menjadi igauwan mimpi ngeri kepada kita. Tanpa menunggu lama YB Datuk Shahhir Samad tampil & memberi kenyataan balas kepada akhbar Sinar Harian berkaitan dengan kenyataan si Khalid Samad yang mahu mempelawanya masuk & menyertai PAS. Mengulas lanjut kepada akhbar Sinar Harian, YB Datuk Shahhir Samad sebagai berkata yang sebenarnya adiknya, Khalid Samad yang lebih sesuai menyertai UMNO kerana sifat & kredibilitinya bersesuaian dengan parti Keramat UMNO. Shahrir turut mengulas beliau tidak pernah bercadang untuk mempelawa Khalid masuk & mennyertai UMNO namum menyifatkan Khalid akan menjadi asset yang berharga jika masuk & menyertai UMNO kerana perwatakan yang ada pada Khalid lebih sesuai dengan intipati parti Keramat UMNO.
Mengulas dengan lebih lanjut lagi apa yang diluahkan oleh YB Datuk Shahrir Samad ini boleh menjadi suatu tamparan berbisa buat si Khalid Samad ini kerana menurut statement Shahrir ‘’dulu lagi dia ada minta & ajak saya untuk masuk PAS yang mana ketika itu untuk mencari bilangan tambahan ahli parlimen pakatan rakyat” malah menurut Shahrir sebagai seorang pejuang politik tulen hatinya hanya terbuka untuk parti Keramat UMNO sahaja. Bagi YB Datuk Shahhir Samad, sebagai seorang ahli politik yang berintegriti & berdisiplin tinggi walaupun sudah tidak mempunyai jawatan dalam kabinet lagi beliau tidak pernah terlintas untuk mengkhianati prinsip & perjuangan asas parti Keramat UMNO.
Bagi gua beb, dengan apa yang didedahkan oleh YB Datuk Shahhir Samad ini, perangai si Khalid Samad ni memang memalukan tak tahulah pulak kita kalau dia ni orang yang tiada sifat perasaan malu kerana demi menunaikan hajat Pak Sheikh Anwar menubuhkan kerajaan baru 16 September si Khalid Samad ni sanggup cuba mencucuk jarum agarYB Datuk Shahrir crossover ke kem pakatan rakyat & dapat menambah bilangan ahli parlimen pakatan sedangkan beliau semestinya masak dengan sikap abang beliau sendiri yang berintegriti, berdisiplin tinggi dan seorang pejuang politik tulen yang tidak akan mengkhianati prinsip & perjuangan asas parti. Secara tak langsung juga dengan apa yang didedahkan oleh YB Datuk Shahhir Samad ini, automatik kantoi lah juga bahawa si Khalid Samad ni adalah merupakan seorang penipu besar kerana menurut beliau pelawaan yang beliau ajukan kepada YB Datuk Shahhir Samad adalah berdasarkan situasi semasa yang mana menurutnya YB Datuk Shahhir Samad sudah tidak berapa selesa & seiring dengan corak kepimpinan tertinggi UMNO walhal bagi YB Datuk Shahhir Samad pula “dulu, kini & selamanya” hatinya hanya terbuka untuk parti Keramat UMNO sahaja.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. Kalau PAS dapat memerintah, Islam bukan tunjang pemerintahan kerana PAS adalah boneka DAP. Jadi sia sia undi PAS kerana Islam akan terus di hina Melayu terus di pijak

    ReplyDelete