Tuesday, October 6, 2009

BILA DAH TAKDA MODAL AZMIN KATA TUN MAHATHIR YANG PALING KECEWA BN CALONKAN ISA – SEJAK BILA PULAK AZMIN SIMPATI DENGAN TUN?

Bila aku terbaca suatu laporan akhbar Sinar Harian yang mewarwarkan kenyataan Azmin Ali yang berkata Tun Mahathir adalah ahli UMNO yang paling sedih & kecewa apabila BN tetap mencalonkan Tan Sri Isa Samad sebagai calon BN pada PRK DUN Bagan Pinang, aku agak kelakar & ketawa terbahak – bahak kerana sejak bila pula si Azmin ni simpati & setuju dan sependapat dengan Tun? Dulu masa Tun pecat Pak Sheikh Anwar dari jawatan cabinet selain Ezam, Azmin adalah antara pemimpin PKR yang lantang menyumpah, memaki hamum serta menyalahkan Tun Mahathir 100% diatas segala apa yang menimpa Pak Sheikh Anwar.
Laporan akhbar Sinar Harian turut memetik Azmin sebagai berkata sebagai pemimpin UMNO yang berpengalaman hampir 20 tahun Tun Mahathir sudah pasti kecewa kerana segala nasihat & pandangan beliau tidak diendahkan pucuk kepimpinan tertinggi UMNO. Dalam masa yang sama Azmin turut mengherdik Datuk Seri Najib kerana menurutnya sebelum ini PM berjanji akan memerangi gejala politik wang namum janji hanya tinggal sekadar janji bila mana UMNO melantik pemimpin yang pernah disabitkan kesalahan & salah laku politik wang. General opinion aku simple je beb, memang sah, sahih dan ternyata pakatan rakyat dah ketandusan & kehabisan modal untuk dijadikan juadah bagi menyerang BN khususnya UMNO. Seperkara lagi aku turut rasa sifat selamba, pandai counter balik isu yang dilontarkan terhadapnya serta suara aspirasi rakyat & pengundi setempat yang sudah biasa dengan Isa Samad turut menyebabkan pakatan rakyat tidak mempunyai option selain bermain dengan isu pembabitan Isa Samad satu ketika dulu dengan politik wang. Game plan di DUN Bagan Pinang juga totally different dengan approach semasa di Permatang Pasir dimana pakatan rakyat mempunyai modal yang kuat bila mana calon BN mempunyai cerita peribadi yang mudah disensasi & dipolitikan oleh mereka. Kita juga kena ingat beb, Permatang Pasir adalah dibawah kawasan parlimen Permatang Pauh, kubu kuat pakatan rakyat indirectly semua faktor tersebut menyebelahi & memberi advantages buat mereka tapi lain cerita nya di DUN Bagan Pinang ni kerana pakatan pembangkang tak boleh nak main dengan serangan peribadi politik & the only option yang mereka ada untuk keliru, putar – belitkan dan memesongkan minda & pemikiran para pengundi adalah cerita lapuk penglibatan dan perihal salah laku Isa Samad dengan politik wang.
My humble & down to earth opinion beb, walau dijaja sekuat mana pun tentang penglibatan dan perihal salah laku Isa Samad dengan politik wang ini ianya tidak akan dapat mendatangkan atau memberikan major impact kerana sifat semula jadi Tan Sri Isa Samad yang selamba & pandai counter balik isu yang dilontarkan terhadapnya akan menjerat balik team pakatan rakyat ni. Antara langkah awal yang telah digunapakai oleh Isa Samad adalah dengan secara selamba menyatakan mengapa beliau yang sudah bebas & dikembalikan hak keahliannya semula tidak patut bertanding sedangkan dalam pembangkang seorang bekas banduan pun boleh bertanding? Jadi apa salahnya beliau bertanding jika suara aspirasi rakyat & pengundi setempat selesa dengan beliau? Statement sebegini boleh di ibaratkan seperti penampar maut yang hinggap kepipi bebudak pakatan rakyat beb. Isu & atau modal tentang penglibatan dan perihal salah laku Isa Samad dengan politik wang ini juga tak akan kemana kerana seperkara lagi kini banyak cerita2 belakang tabir yang mengaitkan kantoi nya Isa Samad dulu adalah kerana setting belakang tabir yang mahukan menyahkan kuasa & karier politik beliau jadi game plan nya simple je beb, kalau jentera pilihanraya BN bersatu padu & cukup kuat untuk menangkis & memperbetulkan asakkan pembangkang ini maka tomahan ini takkan move on beb. Tapi aku quite sure beb, even kalau jentera pilihanraya BN tak memperbetulkan asakkan & tomahan pembangkang ini Tan Sri Isa Samad sudah melakukannya kerana otai veteran seperti beliau kadangkala lebih cekap & pantas menyusun gerak daripada kita.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. Kenapa UMNO pilih Isa??

    Aku kecewa apabila UMNO memilih Isa, sebahagian keluarga aku menaruh harapan yang tinggi terhadap UMNO, hancur berkecai.

    UMNO tidak pernah belajar dari kesilapan memilih calon yang imej tercemar bermula di Permatang Pasir melarat ke Bagan Pinang.UMNO tidak memperdulikan lagi imej calon asal kemenangan memihak kepadanya.

    Walau pun Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh tidak mahu UMNO memilih Isa sebagai calon. Tapi nasihat veteran UMNO ini ditolak mentah dengan alasan kehendak rakyat memilih Isa.

    Ujud juga budaya kuno mengugut dari ahli-ahli UMNO sendiri untuk memboikot PRK jika Isa tidak dipilih. Budaya Melayu yang menjejekkan. Begini corak pemikiran Melayu yang dihasilkan oleh UMNO setelah lebih 52 tahun memerintah, setia membabi buta.

    Kekalahan demi kekalahan menjadikan UMNO terdesak untuk menang.

    Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkan UMNO secara tidak langsung mengiktirafkan politik wang. Walaupun kehendak rakyat menolak politik wang, UMNO lebih mementingkan kemenangan. Jika Isa benar-benar mementingkan masa depan UMNO, dia sepatutnya menolak pencalonan tersebut. Isa lebih mementingkan diri sendiri.


    Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkkan sikap kepimpinan DS Najib dan TS Muhyiddin yang lemah dan tidak berani membawa perubahan kepada UMNO. Mereka lebih takut kepada desakan dan kekalahan BN dari masa depan UMNO. Beginikah kepimpinan yang diperlukan untuk memimpin Malaysia?


    Demi masa depan UMNO , saya tidak dapat menerima Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang.

    Dan saya berharap UMNO dapat dikalahkan lagi di Bagan Pinang supaya UMNO benar-benar dapat menghayati makna perjuangan parti.

    ReplyDelete