Monday, January 3, 2011

2011 ADALAH TAHUN BAGI BN MEMPERKASAKAN JENTERA PARTI DAN SEHARUSNYA MENUTUP EPISOD SALING TIDAK MENGHORMATI ANTARA KOMPONEN!

Tahun baru muncul lagi, setelah tahun 2010 melabuhkan tirainya kini menjelma pula tahun 2011 yang mungkin akan membawa seribu persoalan dalam kehidupan seharian kita malah dalam pentas dunia politik arus perdana or mainstream politics tahun 2011 mungkin akan membawa beribu-ribu persoalan?  
Umumnya dalam pentas dunia politik arus perdana or mainstream politics persoalan utama yang mungkin menjadi favorite topics untuk dirungkai dalam tahun 2011 antaranya adalah apakah BN telah kembali berjaya memperkasakan aura pengaruh & sokongannya di platform mainstream politics? Apakah cita2 pakatan munafik pukimak, bangsat keparat untuk menawan Putratajaya akan berjaya di realisasikan atau ianya hanya tinggal horror dream? Apakah pola or pattern pengundian pengundi2 kaum bukan bumiputra akan kembali berpihak pada BN? Apakah pola or pattern pengundian golongan professional muda Melayu serta tokoh ulama muda Islam akan kembali berpihak pada parti keramat UMNO?
2011 sesungguhnya adalah tahun yang begitu significant dengan kebangkitan BN / UMNO di persada permainan politik arus perdana or mainstream politics kerana hala tuju or direction sejauh manakah BN telah berjaya menjenamakan semula jentera parti mereka serta sejauh manakah aspirasi & perjuangan BN telah kembali relevant & diterima secara hardcore oleh para pengundi akan diukur secara berstrategik mulai tahun ini. Formula & pengiraan bagi menyokong statement ini simple je beb, kalau 2011 onwards rakyat jelata semakin merasa & menjiwai kebangkitan aspirasi & perjuangan BN secara hardcore lantas majoriti pola or pattern pengundian pengundi2 tanpa sikap berbelah bagi akan kembali berpihak pada BN maka suatu kemenangan besar & mutlaklah yang akan dicapai oleh BN pada PRU13 nanti, at the same time tumbang, koyak serta terkucil lah pakatan munafik pukimak, bangsat keparat pada PRU13 nanti!
Persoalan cepu emasnya ialah apakah starting from 2011 BN telah berjaya menjenamakan semula jentera parti mereka serta sejauh manakah aspirasi & perjuangan BN telah kembali relevant & diterima secara hardcore oleh para pengundi? Formula terbaik bagi menjawab persoalan cepu emas diatas generally simple je beb, ianya harus diukur, diteliti serta dinilai menerusi tahap ikatan semangat setiakawan diantara parti komponen dalam BN, ianya harus diukur, diteliti serta dinilai menerusi tahap connectivity, integration serta bonding diantara para pemimpin dalam parti komponen dalam BN, baik dari kepimpinan tertinggi parti BN, sayap pergerakan pemuda BN, sayap pergerakan wanita BN as well as sayap pergerakan puteri BN! Perkara2 asas seperti sikap was-was, perasaan curiga serta tahap keikhlasan diantara sesama parti komponen dalam BN sepatutnya sudah mampu ditangani dengan secara comprehensive & element ini sepatutnya bukan lagi suatu isu yang boleh menjadi bahan publisiti murahan politik bagi mana2 pihak. Sikap & perangai sia haram bejadahl parti komponen seperti MCA yang masih baik secara direct or indirect berterusan bersikap was-was, sentiasa berperasaan curiga serta tahap keikhlasan yang extremely negative diantara sesama parti komponen dalam BN khusunya parti keramat UMNO amatlah kita sesali kerana jika MCA berterusan berfikir tidak menggunakan minda pemikiran yang positive sebaliknya berfikir dengan menggunakan kepala takuk diaorang maka jangan mimpilah untuk membentuk satu jentera pasukan BN yang mantap serta mampan & in the worst scenario kalau element ini masih melanda parti BN maka objective BN agar segala aspirasi & perjuangan mereka menjadi kembali relevant & diterima secara hardcore oleh para pengundi hanyalah “horror dream & rest assured it is not going to be a sweet dream at all”.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment