Monday, January 10, 2011

BETAPA SIALNYA AKHBAR NANYANG SIANG PAU MEMPOLITIKKAN & MANUPULASI ISU CUTI SEMPENA KEMENANGAN TEAM “HARIMAU MALAYA”

Mungkin ramai diantara kita yang tidak sedar baik secara langsung mahupun tidak langsung apabila akhbar Utusan Malaysia menyingkap, melaporkan serta membuat pendedahan demi pendedahan yang melibatkan kepincangan atau kelemahan urusan pentadbiran pakatan munafik pukimak, bangsat keparat akhbar Utusan Malaysia kerap & pantas dilabelkan sebagai tidak rasional, anti perkauman, racist yang mana pada akhirnya apabila makin tersepit & terhimpit dengan pendedahan daripada akhbar Utusan Malaysia puak2 pakatan munafik pukimak, bangsat keparat akan mengambil tindakan undang2 terhadap akhbar Utusan Malaysia dalam usaha nak cover line or maintain big fucking image mereka yang sedikit demi sedikit kian terlondeh & berjaya dibogelkan oleh akhbar Utusan Malaysia!     
Generally beb, pernahkan kita terfikir apakah pula bentuk informasi dan laporan2 yang ditulis serta dilaporkan oleh akhbar2 arus perdana berbahasa Cina? Puak2 pakatan munafik pukimak, bangsat keparat especially from DAP team akan cepat melakukan penafian or spin off statement terhadap akhbar Utusan Malaysia dalam usaha nak cover line or maintain big fucking image mereka kerana kaum2 yang bukan Bumiputra juga membaca or melayari Utusan secara online tapi bagi kita orang2 Melayu kita tidak membaca or melayari akhbar2 arus perdana berbahasa Cina secara online jadi sudah tentulah agak sukar bagi kita untuk membuat analysis & counter attack statement (nasib baik jugak ada kolum isu2 akhbar Cina dalam akhbar Utusan Malaysia).    
My blog posting entry kali ni nak mengupas & merungkai tentang satu informasi dan laporan2 yang ditulis oleh akhbar arus perdana berbahasa Cina, NANYANG SIANG PAU terbitan 3 Januari lalu yang bertajuk “ORANG LAIN MENANG BOLA SEPAK MAJIKAN PULA DIHUKUM” yang tersiar dihalaman A11 akhbar berkenaan. Artikel & informasi ini secara mutlaknya mempertikaikan kewajaran pihak kerajaan memberikan cuti ekoran kejayaan team Harimau Malaya kita. Artikel & informasi ini memang suatu wacana yang “big fucking bustard” beb kerena bukan sahaja mewarwarkan  ketidak wajaran pihak kerajaan memberikan cuti malah informasinya turut menyentuh tentang kerugian yang terpaksa ditanggung oleh majikan akibat daripada tidakan pihak kerajaan yang memberikan cuti. Antara ayat dalam artikel tersebut yang aku anggap biadap & extremely “big fucking bustard” ialah “APAKAH KERANA MAHU BERGEMBIRA SEHINGGAKAN SELURUH NEGARA TIDAK BOLEH BEKERJA? Sekali lagi aku mention beb, artikel & informasi ini memang suatu wacana yang “big fucking bustard” kerana selain petikan ayat2 diatas artikel ini turut digarap dengan perbandingan yang tidak sepatutnya diwarwarkan or inappropriate comparison statement yang mana penulisnya sengaja mahu melontarkan “ bloody dam cheap publicity statement” dengan menyatakan keputusan & tindakan pihak kerajaan yang memberikan cuti adalah tidak wajar kerana Datuk Lee Chong Wei & Datuk Nicol David pernah menduduki ranking tertinggi di dunia dan semua rakyat di negara ini turut sama bergembira dan bukankah kegembiraan itu sudah memadai?            
Penulis akhbar NANYANG SIANG PAU ni sememangnya licik orangnya beb kerana kalau kita teliti & perhalusi dengan sebenar-benarnya ada maksud tersirat or double meaning dalam ayat diatas kerana wacana bejadah yang cuba di highlight kan adalah kerajaan BN tidak prihatin or favor untuk memberikan cuti diatas kejayaan yang diraih oleh atlet atau ahli2 sukan yang berbangsa bukan Melayu! Sebab tu aku kata earlier it is inappropriate comparison statement! Now the qolden question is akhbar mana yang lebih tidak rasional, anti perkauman, promoted extreme racist elements? Akhbar Utusan Malaysia atau BLOODY FUCKING NANYANG SIANG PAU newspaper? Penulis akhbar NANYANG SIANG PAU ni mungkin licik orangnya namun satu perkara yang dia lupa or overlooked adalah dia mungkin licik tapi sesungguhnya minda pemikiran orang2 Melayu kini sudah melampaui “out of the box thinking mentality” & dah semakin ramai orang2 Melayu yang berfikiran sharp & analytical. Hanya puak2 pakatan munafik pukimak, bangsat keparat je yang masih berfikiran songsang mengangkang dan buta hati, yang tak buta cuma kepala takuk diaorang je!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment