Wednesday, January 19, 2011

SETIAP KALI BILA KENA GEGAR DENGAN RONNIE LIU PAS SELANGOR IBARAT KUDA TERAJANGAN YANG TEMPANG!

Apakah betul EXCO perumahan & kerajaan tempatan negeri Selangor, RONNIE LIU seorang yang begitu hebat dan merupakan seorang taiko besar or “big brother” yang invisible atau tidak dapat disentuh oleh mana2 seteru politiknya? So far tiada jawapan yang betul2 concrete bagi menyokong perception tersebut however satu perkara yang extremely firm serta sahih adalah SETIAP KALI BILA KENA GEGAR DENGAN RONNIE LIU PAS SELANGOR IBARAT KUDA TERAJANGAN YANG TEMPANGi Ini adalah strictly based on facts dan bukannya baseless allegation mahupun ayat2 auta pembohongan barisan kepimpinan BN negeri Selangor yang sengaja mahu menggarap “dam cheap political publicity”!
      
Insiden campurtangan serta bantahan daripada si RONNIE LIU ni berkenaan dengan penglibatan pekerja2 yang berugama Islam bekerja di premis yang menjual arak & minuman2 beralkohol bukan suatu isu yang baru, ini adalah isu lapuk yang berbangkit kembali rentetan daripada isu campurtangan serta arahan biadap daripada si RONNIE LIU ni yang pernah suatu ketika dulu mengarahkan pihak berkuasa tempatan (PBT) memulangkan semula hasil rampasan arak & minuman2 beralkohol. Rumusan daripada insiden yang terdahulu itu memang agak mengecewakan & menyedihkan umat2 Islam di sekitar negeri Selangor kerana kepimpinan PAS negeri Selangor serta barisan2 EXCO PAS tidak berupaya menekan, membantah serta membalun tindakan biadap si RONNIE LIU ni. PAS Selangor seakan-akan rela maruah serta martabat kesucian agama Islam diperlekehkan & diperkotak-katikkan oleh abang kesayangan mereka or their “beloved big brother” si RONNIE LIU.! Insiden yang terkini lagi sensasi bila mana RONNIE LIU dengan begitu arrogant campurtangan serta melakukan bantahan biadap yang secara lantang mahukan penglibatan pekerja2 yang berugama Islam bekerja di premis yang menjual arak & minuman2 beralkohol diteruskan, sekali lagi umat2 Islam di sekitar negeri Selangor dihidangkan dengan rasa kecewa serta sedih kerana kegagalan kepimpinan PAS negeri Selangor serta barisan2 EXCO PAS untuk bersikap dominant dan “without a single cent of compromised” menyangkal, counter attack serta mengherdik RONNIE LIU dalam isu ini. Memang hairan beb, element & factor apa yang membuatkan kepimpinan PAS negeri Selangor serta barisan2 EXCO PAS begitu takut & terlalu memuliakan si RONNIE LIU ni? Baru kena gegar dengan RONNIE LIU, puak2 PAS Selangor dah terkedu ibarat macam kuda terajangan yang tempang jadi cuba kita bayangkan beb, kalau puak2 PAS Selangor ni kena penampar dengan RONNIE LIU adalah amat tidak mustahil kepala takuk mereka akan terkucil serta mengecut!
         
From my humble & down to earth opinion, barisan kepimpinan PAS negeri Selangor, barisan2 EXCO PAS Selangor serta puak2 PAS Selangor kena buktikan kepada semua penduduk2 negeri Selangor yang beragama Islam bahawa mereka adalah dominant dan champion dalam isu2 yang melibatkan maruah serta martabat kesucian agama Islam. Barisan kepimpinan PAS negeri Selangor, barisan2 EXCO PAS Selangor serta puak2 PAS Selangor kena buktikan kepada semua penduduk2 negeri Selangor yang beragama Islam bahawa mereka begitu jitu & “without a single cent of compromised” akan menyangkal, counter attack serta mengherdik sebarang usaha or action plan untuk memperlekehkan serta memperkotak-katikkan maruah serta martabat kesucian agama Islam sejajar dengan aspirasi asal perjuangan parti PAS yang begitu komited untuk mendirikan pentadbiran kerajaan yang berasaskan negara Islam serta tidak memberikan ruang untuk sebarang kompromi keatas sebarang usaha or action plan untuk memperlekehkan serta memperkotak-katikkan maruah serta martabat kesucian agama Islam. Saranan aku kepada semua pengundi2 & penduduk2 negeri Selangor khususnya yang beragama Islam amat simple je beb, cuba kauorang buka minda pemikiran, perhalusi semula, perincikan semula serta buat pertimbangan yang sewajarnya & cuba tanya diri masing2 dengan segala insiden yang timbul ini apakah barisan kepimpinan parti PAS ini boleh menjadi dominant dan champion dalam isu2 yang melibatkan maruah serta martabat kesucian agama Islam? Apakah barisan kepimpinan parti PAS ini mampu untuk menundukkan & menunjal barisan kepimpinan DAP supaya bersetuju dengan aspirasi penubuhan pentadbiran kerajaan yang berasaskan negara Islam semata-mata? Siapa yang sebenarnya lebih kafir & baruah serta rela menjual & melacurkan maruah & martabat kesucian agama Islam, barisan kepimpinan UMNO atau barisan kepimpinan PAS? Siapa yang lebih banyak retorik, cakap tak serupa bikin serta taksub menjual ayat2 auta pembohongan, barisan kepimpinan UMNO atau barisan kepimpinan PAS? Fikir2 serta renung2 kan lah beb!

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment