Wednesday, January 5, 2011

KENYATAAN KJ TIDAK INGIN MEMPERTAHANKAN KERUSI PARLIMEN REMBAU – IANYA SUATU PUBLISITI MURAHAN POLITIK OR KJ IS NOT A “WINNABLE CANDIDATE”?

Ketua Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairy Jamaluddin atau lebih sinonim dan lebih stylo dengan panggilan KJ boleh di golongkan dalam kumpulan bijak pandai serta well educated political leader akan tetapi sama ada si KJ ni hanya brilliant pada keterampilan paras rupa serta gaya luarannya sahaja but deep inside atau sifat dalaman serta yang tersurat KJ ni tidak lebih seperti “tin kosong sahaja” perlu kita amati, perhalusi dan perincikan semula?   
Dalam beberapa posting blog aku yang terdahulu aku pernah mention & mengutarakan yang mana pentas dunia permainan politik arus perdana or mainstream politics agak complex thus mereka2 yang terlibat secara langsung dalam permainan politik arus perdana or mainstream politics kena always sharp, be careful & tidak terlepas pandang dalam segala urusan serta gerak kerja yang kita rencanakan. Ketidakupayaan dalam mengawal & mengimbangi perkara2 yang dinyatakan ini sudah pasti or rest assured akan memperlihatkan kebodohan kita sebagai seorang mainstream political player! Generally semua orang tahu beb, antara asset utama si KJ ni sebagai seorang mainstream political player adalah kepetahan & well confident beliau dalam berkomunikasi, malah gaya highly interactive beliau ketika berhadapan dalam sesi open debate juga begitu gah tapi dalam hidup ni takda individu yang sempurna or “nobody perfect” apatah lagi dalam permainan politik arus perdana or mainstream politics kekadang dengan hanya terlepas pandang beberapa inci sahaja statement yang kita lontarkan boleh menjadi liabilities or silent killer bagi kita.      
Yang terkini lagi sensasi KJ ada mengeluarkan statement yang menyatakan bahawa beliau tidak ingin mempertahankan kerusi Parlimen Rembau yang dimenangi beliau pada PRU12 yang lalu pada PRU13 yang akan datang! Persoalan cepu emas yang nak kita kupas dan rungkaikan disini adalah kenapa dalam tahun 2011 ini yang mana adalah tahun bagi BN / UMNO sedang memperkemaskan & menyusun gerak kerja serta jentera parti bagi menghadapi PRU13 yang akan datang KJ melontarkan statement bodoh sebegini? Tarikh rasmi PRU13 yang akan datang masih belum diputuskan pun ianya hanya lebih kepada guessing games sahaja jadi kenapa KJ melontarkan statement bodoh sebegini yang seakan-akan ingin memberi peluang kepada pakatan munafik pukimak, bangsat keparat menyerang BN / UMNO dengan spekulasi2 liar? Apakah action plan KJ melontarkan statement bodoh sebegini sengaja digarap bagi memberi setback terhadap aura, charisma & credibility Datuk Seri Najib yang walaupun bukan 100% tapi telah berjaya mengangkat semula martabat parti keramat UMNO, menjenamakan semula parti keramat UMNO serta menjadikan aspirasi & perjuangan BN / UMNO kembali relevant? Apakah action plan KJ melontarkan statement bodoh sebegini suatu retorik & just to create “dam cheap political publicity”? Mungkinkah tindakan KJ melontarkan statement bodoh sebegini sengaja digarap bagi diposisikan mejadi suatu “desperado movement” dan meraih simpati from grassroots level  kerana beliau sedar realitinya beliau bukanlah seorang mainstream political player yang menepati serta benar2 berjaya menjiwai ciri2 “WINNABLE CANDIDATE” yang Datuk Seri Najib inginkan? Saranan aku pada si KJ ni simple je beb, kalau nak jadi mainstream political player yang unggul aura, charisma & credibility itu kena dijiwai dengan seikhlas-ikhlasnya kerana bantuan such as money politics hanyalah kesinambungan kepada sifat asas tersebut & rest assured money politics tidak menjamin tahap sustainability kita dalam permainan politik arus perdana or mainstream politics. Satu lagi saranan aku pada si KJ ni adalah cuba dia start fikir & renungkan pepatah politik which is “DALAM DUNIA POLITIK KALAU KITA TERLALU CEPAT NAIK NESCAYA KITA JUGA AKAN CEPAT JATUH”
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment