Saturday, January 1, 2011

ISA SAMAD PENGERUSI FELDA YANG AKAN BUATKAN PEMBANGKANG RIMAS SERTA PANAS KEPALA TAKUK!

YB Tan Sri Isa Samad, satu nama besar dalam arena pentas politik arus perdana or mainstream politics tanahair malah beliau juga layak dilabelkan sebagai seorang “political icon as well as a brilliant political playmaker” yang telah berjaya dilahirkan & digilap oleh parti keramat UMNO. Namun permainan pentas politik arus perdana or mainstream politics memang ada pasang & surutnya bahkan tokoh hebat seperti YB Tan Sri Isa Samad juga tidak terkecuali kerana beliau juga pernah terkena percikkan sial tindakan sabotaj oleh orang2 BN / UMNO sendiri terhadap dirinya yang mengakibatkan YB Tan Sri Isa Samad kantoi & didapati melanggar kod etika parti keramat UMNO dalam bab pembabitan politik wang sedangkan ada juga calon yang terlibat tetapi tidak diusik langsung oleh lembaga dispilin parti keramat UMNO?    
Generally siapa yang tak kenal or tak familiar dengan nama YB Tan Sri Isa Samad? Rata2 majoriti rakyat jelata kenal, apatah lagi orang2 dalam arena pentas politik arus perdana or mainstream politics tanahair kesemuanya memang sudah agak sinonim dengan nama Isa Samad. Bagi mana2 individu yang mengikuti perkembangan serta perjalanan karier politik YB Tan Sri Isa Samad maka sudah tentulah amat jelas sekali kita akan dapat menterjemahkan & merumuskan bahawa charisma & credibility YB Tan Sri Isa Samad sebagai salah seorang ahli politik yang berwibawa adalah berdasarkan kepada keterampilan beliau yang boleh diposisikan sebagai brilliant political playmaker, sharp political strategist dan yang lebih mantap lagi adalah berdasarkan kepada sifat semula jadi & jatidiri beliau yang begitu connected dengan rakyat jelata serta ikhlas menjiwai aspirasi “pemimpin politik wajib dekat & berjiwa rakyat”. YB Tan Sri Isa Samad juga mempunyai satu lagi kelebihan yang tersendiri yang dianugerahkan oleh Allah swt. which is kadang2 kita mungkin akan terlepas pandang dengan kelebihan tersebut! Apakah agaknya kelebihan tersebut? Kalau kita amati serta perhalusi dengan cermat, YB Tan Sri Isa Samad adalah seorang icon politic yang dianugerahkan dengan sifat “Tier1 Political Sense Of Humor” ataupun dalam bahasa yang lebih mudah difahami beliau dianugerahkan oleh Allah swt. dengan sifat selamba & berkeupayaaan melakukan sesuatu secara spontan. Sifat yang kita nyatakan ini telah membantu & menjadi salah satu “political strength element” yang mampan bila mana beliau berjaya menjiwai dan mengaplikasikan sifat tersebut dalam urusan gerak kerja politik beliau.
Lately ni apabila sudah kehabisan modal dengan permainan politik yang berasaskan sentiment api perkauman kaum serta sudah letih sampai terkangkang nak cover line setiap inci kelemahan & kepincangan gerak kerja politik serta urusan pentadbiran dinegeri2 yang mereka kuasai maka pakatan pembangkang pukimak sial, gampang keparat menerusi kepakaran mereka dalam permainan “political diversion game plan approach” mula bertindak dengan menyerang dan mengasak institusi FELDA dengan pelbagai spin off statement, dakyah & fitnah munafik serta tomahan songsang mengangkang. Pakatan pembangkang munafik pukimak, bangsat keparat terpaksa memilih aspirasi sebegini kerana dalam keadaan terdesak meraih sokongan & mengemis simpati rakyat jelata, “desperado movement” sebegini perlu dilakukan sebelum terlambat memandangkan institusi FELDA adalah merupakan salah satu peti simpanan selamat bagi pihak BN khususnya parti keramat UMNO. Datuk Seri Najib adalah antara salah seorang pemimpin politik yang sharp dalam membuat penilaian serta berkarisma tinggi dalam membaca jati diri serta keterampilan ahli2 BN khususnya UMNO. Tokoh politik lain yang dianugerahkan sifat sebegini adalah mantan PM kita, Tun Mahathir. Justeru itu Datuk Seri Najib maklum the best mechanism bagi menjadikan institusi FELDA terus dipelihara, connected serta relevant khususnya dikalangan orang2 Melayu adalah dengan melantik seorang OTAI politik or “political icon” seperti YB Tan Sri Isa Samad yang dilengkapi dengan sifat semula jadi & jatidiri yang begitu connected dengan rakyat jelata serta ikhlas menjiwai aspirasi “pemimpin politik wajib dekat & berjiwa rakyat”. Sudah tentunya Datuk Seri Najib mempertaruhkan sentuhan keramat YB Tan Sri Isa Samad yang berkeupayaaan melakukan sesuatu secara selamba & spontan dan at the highest possible level sudah tentunya Datuk Seri Najib mengharapkan agar YB Tan Sri Isa Samad terus menjiwai dan mengaplikasikan sifat tersebut dalam melibas serta melipat segala dakyah & fitnah munafik serta tomahan songsang mengangkang pakatan pembangkang munafik pukimak, bangsat keparat terhadap institusi FELDA. Antara statement selamba & spontan YB Tan Sri Isa Samad yang aku pernah ingat beb ialah “KENAPA DENGAN HANYA KESALAHAN POLITIK WANG BELIAU TIDAK PATUT BERTANDING DI DUN BAGAN PINANG SEDANGKAN SEORANG BEKAS BANDUAN PUN BOLEH DITERIMA BERTANDING DI PERMATANG PAUH”? Aku yakin & teramat confirm beb, pakatan pembangkang munafik pukimak, bangsat keparat akan mula terasa rimas & panas kepala takuk apabila YB Tan Sri Isa Samad mula menerajui serta mula melakukan transformasi gerak kerja beliau dalam institusi FELDA nanti!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment