Friday, January 28, 2011

MEMPOLITIKKAN ISU KEMATIAN ITU PERKARA KECIL KATA SALAHUDDIN AYUB – STATEMENT SIAL HARAM BEJADAH APA MACAM NI?

Parti PAS serta barisan kepimpinan mereka memang amat terkenal serta sinonim dengan fatwa2 sesat & songsang mengangkang begitu juga dengan kenyataan2 yang boleh mengelirukan & memesongkan akidah umat Islam.   
Antara fatwa2 sesat & songsang mengangkang yang paling popular pernah diungkapkan serta cuba diterjemahkan kedalam minda pemikiran umat Islam di negara ini adalah “UNDI BN MASUK NERAKA MANAKALA UNDI PAS AKAN MASUK SYURGA” , “TIDAK SALAH SEKIRANYA PEMIMPIN2 PAS MENCARUT KERANA TUHAN JUGA TURUT DIDAKWA MENCARUT”. Diantara kenyataan2 barisan kepimpinan PAS yang boleh mengelirukan & memesongkan akidah umat Islam yang pernah diungkapkan serta cuba diterjemahkan kedalam minda pemikiran umat Islam di negara ini adalah “ TIDAK SALAH BAGI ORANG KAFIR MEMETIK, MEMPERGUNAKAN SERTA MENTERJEMAHKAN HADIS SERTA POTONGAN AYAT2 SUCI AL-QURAN DALAM CERAMAH POLITK” , TIDAK SALAH BAGI ORANG KAFIR MASUK KE MIMBAR ATAU DEWAN SOLAT UTAMA SESEBUAH MASJID KERANA TERDAPAT HADIS YANG MENYOKONG ASAS TERSEBUT” (tapi yang doubt tu beb ada tak hadis tersebut memperincikan tentang adab & disiplin pemakaian orang kafir terseburt ketika didalam mimbar atau dewan solat utama)?         
 My humble & down to earth opinion beb, parti PAS serta barisan kepimpinan mereka kena cepat2 bermuhasabah, cermin balik setiap inci perlakuan & tindakan mereka yang kerap dan gemar bermain-main serta berselindung disebalik kesucian institusi agama Islam. Saranan aku kepada orang2 Melayu yang masih taksub dengan fahaman parti PAS dan kepada mana2 individu yang pernah menghadiahkan undi2 kepada calon2 parti PAS semasa PRU12 yang lalu, adalah lebih baik kauorang buka minda pemikiran seluas-luasnya, fikir & renungkan balik serta cuma perhalusi balik apakah parti PAS serta barisan kepimpinan mereka benar2 ikhlas & transparent dalam memperjuangkan & memperkasakan maruah serta martabat kesucian institusi agama Islam? At the best possible level adalah lebih baik kauorang buka minda pemikiran seluas-luasnya, fikir & renungkan balik serta cuba perhalusi balik adakah berbaloi menghadiahkan undi2 kepada calon2 parti PAS semasa PRU12 yang lalu? Asas & pertikaian aku kenapa kauorang kena & wajib buat macam tu adalah berdasarkan kepada satu kenyataan yang telah dibuat oleh Salahuddin Ayub dimana ianya ada berkaitan dengan isu kematian serta urusan pengurusan jenazah yang mana laporan atau dakwaan yang telah dikemukan oleh puak2 PAS yang mengatakan barisan kepimpinan UMNO seakan-akan terlepas pandang & telah mengabaikan proses pengurusan jenazah telah berjaya ditepis serta dapat di counter attack kembali oleh barisan kepimpinan UMNO dengan asas & bukti yang kukuh lagi sahih. Malah dalam isu tersebut puak2 PAS memang kantoi dengan fitnah rekaan mereka sendiri kerana Pak Iman yang bertanggungjawab dalam proses pengurusan jenazah juga turut tampil kedepan dan menyatakan kekesalan beliau kerana versi cerita yang diwarwarkan oleh puak2 PAS memang tidak berlaku sama sekali. Dalam isu ini satu kenyataan telah dibuat dalam akhbar Utusan Malaysia pada 27.01.2011 oleh Salahuddin Ayub yang menganggap “ini adalah isu kecil”! What the hell beliau dengan selamba boleh menganggap “ini adalah isu kecil”! Macam mana wacana & aspirasi yang MEMPOLITIKKAN ISU KEMATIAN BOLEH DIANGGAP OLEH SALAHUDDIN AYUB SEBAGAI PERKARA KECIL SAHAJA?  Bagi aku beb, statement sebegini boleh kita klasifikasikan sebagai “STATEMENT SIAL HARAM BEJADAH”. Once again at the best possible level adalah lebih baik kauorang buka minda pemikiran seluas-luasnya, fikir & renungkan balik serta cuba perhalusi balik apakah parti PAS serta barisan kepimpinan mereka benar2 ikhlas & transparent dalam memperjuangkan & memperkasakan maruah serta martabat kesucian institusi agama Islam? Kerana bagi aku beb obviously dalam mengejar cita2 politik mereka untuk mendapatkan kuasa pemerintahan PAS seakan-akan rela menjual serta melacukran maruah serta martabat kesucian institusi agama Islam rather than memperjuang & mempertahankannya! Obviously beb demi kuasa politik, PAS seakan-akan rela dipergunakan, dikuda malah diterajang oleh barisan kepimpinan DAP!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment