Friday, May 27, 2011

120K AHLI PEMUDA MASIH TIDAK BERDAFTAR SEBAGAI PEMILIH – APAKAH KEPIMPINAN PEMUDA SYOK SENDIRI?????

Dikhabarkan ramai pihak yang memuji bukan main kepalang sehingga ke tahap over extreme usaha+tindakan pergerakan pemuda UMNO Malaysia yang begitu lantang+vocal dalam mengesyorkan agar kepimpinan kerajaan BN tidak melakukan kenaikan harga RON95 buat masa & ketika ini.
Pada mesyuarat kabinet kerajaan BN yang berlangsung baru2 ni, keprihatinan pihak kerajaan dalam memperkasakan agenda+aspirasi sentiasa mendahulukan rakyat jelas terserlah apabila secara rasmi pihak kerajaan telah membuat pengumuman bahawa buat masa yang terdekat tiada kenaikan kenaikan harga pada RON95 akan berlaku. My humble+down to earth opinion tidak salah kita melontarkan ucapan terima kasih+tahniah buat rakan2 dalam kepimpinan pergerakan pemuda UMNO Malaysia diatas sumbangan usaha+tindakan mereka tapi tidak perlulah lontaran+puji-pujian tersebut terlalu over extreme?????   
Ramai pihak sepatutnya lebih sedar & prihatin dengan apa yang telah dirungkai serta didedahkan oleh saudara Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia which is isu yang berkaitan dengan “pendaftaran pengundi muda”!!!!! Kronik tak kronik lah kerana menurut chief Pemuda dikhabarkan sejumlah 120 ribu ahli pemuda masih tak mendaftar sebagai pemilih?????  
Beb, we are talking about 120K not 1,200 young voters????? Macam mana keadaan ini boleh berlaku dalam entity pergerakan pemuda itu sendiri?????? Jumlah 120 ribu ahli pemuda yang masih tak mendaftar sebagai pemilih ini sebenarnya adalah accumulated dari tempoh berapa tahun, 3 years????? , 5 years????? or 10 years????? Persoalan cepu emasnya mengapa tiada audit, check & balance terhadap perkara ini jika ianya adalah masalah berbangkit & bukanya masalah baru?????   
Kita nak cerita banyak pun tak guna beb, perkara dah berlaku, reality nya sejumlah 120 ribu ahli pemuda masih tak mendaftar sebagai pemilih????? Simple formula+calculation beb, cuba kita bayangkan jika angka 120 ribu ahli pemuda ini actively bertukar pada status pengundi berdaftar & the best part is 120 ribu ahli pemuda ini akan menterjemahkan undi2 mereka pada calon2 BN, confirm+rest assured it will generate a lot of difference for BN in any of the election exercises?????
Fakta+angka sahih pun dah kita ketahui, pendedahan pun dah diletupkan bukan oleh pihak lain tapi oleh saudara Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia sendiri jadi tiada apa yang nak kita tuntut dari mereka selain find the best possible solution+mechanism to solve the issue. Jangan banyak retorik tapi utamakan ungkapan “usaha bukan kata”, we dedicatedly want to see drastic action will be taken for the sake of the party before the party being change by the voters & people?????
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. jangan sampai berulang kes pensyarah universiti yang ingin bertanding tapi tak pernah daftar sebagai pengundi. umur dah nak mampus duduk di Malaysia pun tak pernah mengundi. tiba-tiba nak bertanding.

    pemuda perlu gembeling tenaga untuk mendaftarkan mereka. bukan kena bayar yuran pun.

    ReplyDelete