Wednesday, September 16, 2009

RAKAMAN VCD ANWAR MENABUR JANJI SELESAIKAN ISU KAMPUNG BUAH PALA MULA TERSEBAR – POLITICAL DIVERSION APPROACH YANG DIA NAK GUNA KALI NI?

Cerita sensasi yang mengaitkan supremo leader atau dikalangan sesetengah penyokong2 taksubnya melabelkan beliau sebagai defacto leader, siapa lagi kalau bukan Pak Sheikh Anwar yang sebelum ini begitu gah & arrogant menjaja cerita penubuhan kerajaan pada 16 September kemudian dilihat sentiasa bermain tarik tali dengan prosedur perbicaraan kes liwat dan yang terkini lagi sensasi dakwaan satu rakaman VCD yang mendedakan Pak Sheikh Anwar memberitahu para penduduk kampung Buah Pala bahawa KM P. Pinang akan menyelesaikan masalah kampung tersebut jika pakatan pembangkang menang dan berjaya menubuhkan kerajaan di P. Pinang, mula tersebar.
Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia, dalam rakaman VCD terbabit penasihat PKR itu telah menabur janji & memberi jaminan dalam tempoh 2 minggu selepas pakatan pembangkang menang dan berjaya menubuhkan kerajaan di P. Pinang, wakil kerajaan negeri akan datang ke kampung Buah Pala untuk menyelesaikan isu tersebut. Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia lagi pengerusi penduduk kampung Buah Pala, M. Sugumaran berkata antara petikkan ucapan Pak Sheikh Anwar adalah “kalau sudah menang tak kira siapa KM walaupun orang Cina kerana DAP juga kita punya geng” dan kita akan pastikan sudah menang dalam 2 minggu wakil KM akan datang sini bagi satu penyelesaian. Bagi pihak Sugumaran & penduduk2 kampung Buah Pala, mereka amat kecewa dengan perkara itu sambil menyifatkan janji kosong itu tidak sepatutnya & seharusnya dibuat.
Begitulah hebatnya Pak Sheikh Anwar bermain-main dengan ayat2 & janji2 politik sebelum Berjaya mendapat kuasa kepimpinan & pentadbiran namum setelah kuasa berada dalam tangan kita sendiri maklum insiden yang terjadi di kampung Buah Pala & bagaimana nasib penduduk2 setempat yang dibiarkan begitu sahaja tanpa dibela dengan sebaik-baiknya. Kalau kita perincikan & perhalusi petikkan yang didedahkan oleh M. Sugumaran seperti diatas memang kita patut tabik dengan Pak Sheikh Anwar kerana dalam bab2 bermain dengan political mindset games dan memutar-belitkan kenyataan skill dia memang gempak habis apa taknya beb, bukan setakat dia tabur janji kosong & kelentong kanan & kiri yang lebih dasyat lagi demi memastikan wacana & intipati politik beliau success beliau dengan selamba bermain dengan sentimen api perkauman bila mana dihadapan pengundi2 India di kampung Buah Pala beliau sengaja bermain dengan statement “kalau sudah menang tak kira siapa KM walaupun orang Cina kerana DAP juga kita punya geng” dengan harapan umpan sebegini akan dapat mengaburi pemikiran para penduduk2 kampung Buah Pala. Ternyata percaturan Pak Sheikh Anwar memang bijak & berjaya, undi penduduk2 kampung Buah Pala tanpa rasa doubt dihadiahkan kepada parti pakatan rakyat namum bila kampung Buah Pala dalam keadaan mission critical Pak Sheikh Anwar layu menyepi malah lebih jahaman lagi KM yang mewakili parti DAP ‘cuci tangan’ begitu sahaja dan membiarkan penduduk kampung tersepit sehingga terpaksa meminta additional support from federal government dibawah kepimpinan YAB Datuk Seri Najib.
Wacana yang terjadi di kampung Buah Pala ini seharusnya dijadikan indikator penting bagi kesemua individu yang pernah menghadiahkan undi2 protes kepada team pakatan rakyat kerana sebelum mengambil sebarang keputusan untuk memangkah undi sila buka mata & minda pemikiran kalian seluas-luasnya dan jangan mudah terpengaruh dengan political mindset games apatah lagi kalau ianya digarap dengan sentimen api perkauman kerana dengan termakan & percayakan percaturan sebeginilah akhirnya penduduk kampung Buah Pala tersepit & meratapi kehilangan kampung yang mereka sayangi & cintai. Kalau percaturan sebegini boleh terjadi & menghimpit penduduk kampung Buah Pala tidak mustahil satu hari kelak percaturan sebegini boleh menikan kalian baik secara direct mahupun indirect.Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. vedionya mana? dalam youtube pun takda?
    kalau boleh sertakan link.. terima kasih..

    ReplyDelete