Monday, August 8, 2011

ISU SERBUAN GEREJA, ISU MURTAD & ISU PENYATUAN+PERMUAFAKATAN ANTARA KITA SESAMA ISLAM!!

Permainan provokasi + sentiment agama terus menghangatkan landscape persada politik arus perdana tanahair, yang terkini lagi sensasi serta sudah sampai ketahap bikin panazzzzz adalah ISU SERBUAN GEREJA, PERKHABARAN YANG MENGAITKAN ISU USAHA PIHAK GEREJA MEMURTADKAN ORANG ISLAM SERTA SIKAP SEAKAN-AKAN TUNGGU & LIHAT DALAM USAHA PENYATUAN+PERMUAFAKATAN ANTARA KITA SESAMA ISLAM!!
ISU SERBUAN GEREJA, PERKHABARAN YANG MENGAITKAN ISU USAHA PIHAK GEREJA MEMURTADKAN ORANG ISLAM adalah merupakan isu2 yang sangat complex kerana jika takdaq penyiasatan+pemantauwan secara terperinci & berstrategik ianya bukan sahaja akan mengakibatkan perbalahan antara agama malahan virus kronik perpecahan antara sesama umat Islam juga akan melanda.    
Oleh sebab tu, at the best possible mechanism, pihak & wakil2 opposition diminta agar tidak lalok merapu+melatah tak tentu pasal berkenaan dengan isu pihak JAIS dalam melakukan SERBUAN KEATAS GEREJA TERBABIT & tidak secara simply memposisi+menjadikan JAIS as scapegoat. Sebaiknya kita wajib memberi ruang buat pihak JAIS defend tindakan mereka dalam melakukan SERBUAN KEATAS GEREJA TERBABIT dengan mengemukakan + fronting strong proof of evidence yang dapat mengaitkan USAHA PIHAK GEREJA TERBABIT DALAM MEMURTADKAN ORANG ISLAM. Sebarang kegagalan daripada pihak JAIS untuk berbuat demikian, than only pihak & wakil2 opposition layak untuk menuntut+membuat pertikaian ketas pihak JAIS.         
On the other hand, ISU SERBUAN GEREJA+ PERKHABARAN YANG MENGAITKAN ISU USAHA PIHAK GEREJA MEMURTADKAN ORANG ISLAM juga sepatutnya menjadi platform ikhtibar buat pemimpin-pemimpin Islam tak kira dari parti Pembangkang maupun Parti Pemerintah untuk lebih menghayati+mengaplikasikan proses PENYATUAN+PERMUAFAKATAN ANTARA KITA SESAMA ISLAM. At the best possible approach kita harap PEMIMPIN2 ISLAM MALAYSIA TIDAK MENGHILANG BILA BERDEPAN ISU USAHA PIHAK GEREJA MEMURTADKAN ORANG ISLAM.      
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.




No comments:

Post a Comment