Monday, August 22, 2011

PAUL SCHOLES LAGENDA YANG RETIRED BUT NOT FORGOTTEN!!

Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory, Glory & Glory Man Utd, inilah ungkapan+kata2 keramat yang confirm + rest assured bergema-gema bila squad the Red Devils turun padang untuk memulakan pertarungan.


Man Utd memang tak pernah ketandusan dalam melahirkan bintang2 bolasepak bertaraf dunia, malah kecermerlangan bintang2 bolasepak kelahiran Man Utd memang tidak perlu dipertikai atau diperdebatkan. Nama2 dalam lagenda bolasepak dunia seperti Sir Bobby Charlton, Sir William Matt Busby, George Best, Bryan Robson, Eric Cantona, Roy Keane, Paul Scholes etc. memang begitu sinonim sekali dalam competitive football arena.
Kalo dalam dunia persada pentas politik arus perdana, ungkapan yang sinonim biasanya adalah “pemimpin berjasa bersilih ganti” begitu juga dalam competitive football arena, ungkapan yang sinonim biasanya adalah “a legend football player retired but will not be forgotten at all”. Man Utd adalah salah sebuah pasukan yang telah melalui proses+transformasi dimana wira2 so called legend football player mereka yang telah bersara dan diganti pula oleh bakat2 baru namun aura + charisma + credibility pemain2 lagenda ini tidak pernah lupus di ingatan serta dilupakan sama sekali oleh jutaan peminat setia the Red Devils

    
Paul Scholes adalah nama terbaru dalam lagenda bolasepak so called modern competitive football arena yang telah berjaya digilap+dilahirkan menerusi akademi bolasepak Man Utd yang baru2 ini telah mengumumkan persaraan beliau secara official dari modern competitive football arena, dalam kata lain, Scholes sudah decided untuk gantung boot lah bhai. Kenapa Paul Scholes layak kita klasifikasikan+nobatkan as 1 of Man Utd legend football player? Kita mungkin ada pelbagai jawapan untuk soalan cepu emas tu bhai, tapi bagi gua, Scholes gua anggap legend sebab beliau adalah player Man Utd yang telah berjaya meneruskan dominasi & legacy total football + genius in midfield yang sebelum ini dipertanggungjawab kan pada Bryan Robson, Eric Cantona, Roy Keane.

        
Whether your guys setuju atau pun tidak itu adalah pendapat peribadi masing2 tapi bagi gua, “PAUL SCHOLES ADALAH LAGENDA YANG SUDAH RETIRED BUT WILL NOT BE FORGOTTEN AT ALL”. Million words of thank you patut kita hadiahkan buat PAUL SCHOLES diatas segala jasa+keringat yang telah beliau curahkan buat squad the Red Devils. Selamat maju jaya kita ucapkan buat PAUL SCHOLES dalam apa sahaja bidang yang beliau explored selepas ini especially bila beliau menyatakan hasrat untuk explored bidang kejurulatihan bolasepak.


No comments:

Post a Comment