Monday, August 22, 2011

KEPIMPINAN UMNO & ASPIRASI DUNIA MEDIA BARU – SEJAUH MANAKAH MESRA ALAMNYA KEPIMPINAN UMNO DENGAN MEDIA BARU?????

Dialaf millennium ni, the pace of tech changes in a split second & the development of tech has been upgraded rapidly.
Sekarang ni semua orang dok bercakap tentang pengaruh+aspirasi dunia media baru so called the impact from the new media. FB, Twitter, blog, smart mobile devices , video conferencing etc. Tidak terkecuali persada pentas politik arus perdana juga tidak dapat dinafikan hubung-kait nya dengan kepekaan+penggunaan tech + aspirasi dunia media baru. 

  
My dedicated blog posting kali ini nak menelitti+memperhalusi “KEPIMPINAN UMNO & ASPIRASI DUNIA MEDIA BARU” kerana kita semua tahu+maklum salah 1 sebab berlakunya Tsunami politik 2008 adalah kerana pada waktu & ketika itu, barisan kepimpinan UMNO/BN tidak peka+gagal menguasai serta memanafaatkan tech + aspirasi dunia media baru. Dalam bahasa yang mudah kronologi ketika tu, barisan kepimpinan UMNO/BN arrogant + tidak langsung mesra alam dengan dunia media baru!!   
Tsunami politik 2008 telah jauh berlalu pergi malah barisan kepimpinan UMNO/BN juga telah banyak+berjaya melakukan proses penjenamaan semula especially dalam aspek aspirasi dunia media baru, ramai pemimpin2 yang semakin peka+cuba capitalize penggunaan tech + aspirasi dunia media baru. Tapi apa yang jauh lebih penting & diharap tidak terlepas pandang oleh barisan kepimpinan UMNO/BN adalah cabaran dalam mengaplikasikan aspirasi dunia media baru tersebut.
Golden question? SEJAUH MANAKAH MESRA ALAMNYA KEPIMPINAN UMNO DENGAN MEDIA BARU????? Ketua Penerangan Umno telah meledakkan 1 statement yang tepat pada masa+ketikannya, “Anggota Umno perlu menguasai kemahiran dalam dunia siber terutama berkaitan media baru bagi menangkis secara efektif segala tohmahan dan fitnah”. Barisan kepimpinan UMNO/BN wajib lock dalam mindset mereka kepekaan+penggunaan+penguasaan media baru bukan hanya setakat mengaplikasikan FB, Twitter etc. untuk update “diari perjalanan saya” or update diari aktiviti harian saya” however mereka perlu equip up to down & down to up kerana cabaran sebenaq dalam mengaplikasikan media baru adalah membawa+menjurai isu2 rakyat dalam laman2 media baru, voice out people issue + mempertahankan polisi2 kerajaan dalam laman2 media baru & yang paling complex adalah berdebat secara online, mennyerang+menangkis fitnah & tomahan songsang mengangkang pihak2 opposition dalam laman2 media baru.
Pesanan keramat + golden advised buat barisan kepimpinan UMNO/BN, it’s high time untuk anda semua belajaq mendepani rakyat+pihak opposition secara online menerusi aspirasi media baru, agak2 & sudah2 lah mengaplikasikan media baru untuk updating aktiviti2 santai diri masing2, wake up & face off the reality aspirasi dunia media baru menuntut anda2 semua untuk melakukan 1  proses penyampaian + deliverables yang jauh lebih mantap dengan mengguna-pakai serta memanafat kan laman2 media baru.

            
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.


1 comment:

  1. hehehe..marah nampak...itu sebenarnya yang berlaku,sekiranya betul-betul ingin pelajari sesuatu belajarlah dengan bersungguh-sungguh...jangan tinggalkan apa yang kita pelajari.sekiranya taksub,faham-fahamlah maksud saya...

    ReplyDelete