Thursday, August 25, 2011

PEMBUNUHAN KAREKTOR POLITIK TERHADAP KHIR TOYO – SAHIH ATAU TIDAK SOALAN KEDUA? SAMPAI BILA UMNO HARUS MACAM NI?????

Persaingan dalam persada dunia pentas politik arus perdana memang sangat2 competitive apatah lagi dizaman millennium ni selain dari conventional way, aspirasi dunia media baru turut menyumbang peranan nya.
Percaturan or game plan nya memang tidak pernah berubah sama sekali baik dari dulu mahu pun sehingga sekarang, demi kuasa kepimpinan yang mutlak seseorang hardcore politician itu kadangkala sanggup bertindak diluar batas2 tindakan kawalan nya. Zaman sekarang landscape mainstream politic bukan sahaja bercakap mengenai melobi jawatan, money politics, menyalur projek2 kepada rakan2 kroni bahkan bagi merebut kuasa kepimpinan yang mutlak, political character assassination atau gerak kerja PEMBUNUHAN KAREKTOR POLITIK sudah mula menjadi permainan lazim dalam persada dunia pentas politik arus perdana tanahair.

      
Yang terkini lagi sensasi, Dr Mohamad Khir Toyo telah meletup+meledakkan story dalam laman blog posting beliau bahawa terdapat 1 gerak kerja di mana khabarnya tiga orang sahabat yang menjadi Menteri dalam kabinet sekarang dikatakan agak teruja+ keterlaluan untuk mengenakan beliau! Mengulas lanjut, Dr Mohamad Khir Toyo berkata “saya tidak mendedahkan nama menteri-menteri ini kerana tidak mendapat bukti yang sahih sungguhpun beberapa sumber saya sangat boleh dipercayai”. 


Bhai, the way I look at it, persoalan sama ada apa yang telah diletup+diledakkan oleh Dr Mohamad Khir Toyo ini sahih atau hanya sekadar rekayasa retorik murahan, it’s more towards secondary question? Namun apa yang jauh lebih penting untuk kita sama2 teliti+pantau serta perhalusi adalah jika barisan kepimpinan UMNO masih teruja+leka & extremely memacu+terlibat dalam gerak kerja sebegini, yakni cantas-mencantas, jatuh-menjatuhkan sesama sendiri, sabotage & tikam belakang antara 1 sama lain maka sampai bila & bagaimana institusi parti Keramat UMNO itu akan mantap, mampan, perkasa, maju serta berdaya saing? Selagi wujud budaya macam ni, confirm & rest assured the context of UMNO fronting by Winnable Candidate will be gone & damn hell at all!!


Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.


No comments:

Post a Comment