Wednesday, August 17, 2011

KETIDAK-PRIHATINAN THE STAR DALAM ISU SIAR GAMBAR KHINZIR JUADAH RAMADHAN SUKAR DIMAAFKAN!!

Akhbar tabloid The Star adalah merupakan salah 1 saluran + platform media cetak yang sinonim & tidak asing lagi buat penduduk tanahair.
Sebagaimana sinonim nya akhbar Utusan Malaysia buat penduduk tanahair sebegitu juga lah sinosim + significant nya akhbar The Star terhadap masyarakat majmuk+berbilang etnik di Malaysia ini.
Maka jika ini dijadikan indikator kayu pengukur, seharusnya akhbar The Star sudah tentu cukup masak & sangat2 terlebih mengenali amalan+budaya masyarakat majmuk+berbilang etnik di Malaysia ini disamping kepercayaan keagamaan sesebuah masyarakat itu. Oleh yang demikian tindakan akhbar The Star yang telah menyiarkan artikel bertajuk ‘Ramadan Delights’ yang memuatkan gambar-gambar masakan daging khinzir adalah suatu wacana yang amat2 serius dan tidak boleh sama sekali diklasifikasikan as tindakan yang terlepas pandang atau accidently overlooked?

   
Walaupun khabarnya pihak KDN telah memanggil Ketua Pengarang akhbar berkenaan & 1 satu tindakan susulan permohonan maaf telah dilakukan oleh pihak akhbar The Star namun secara logik nya, KETIDAK-PRIHATINAN THE STAR DALAM ISU TERBABIT & tindakannya yang tidak sensitif  kerana penyiaran artikel terbabit adalah amat2 SUKAR UNTUK DIMAAFKAN!! At the best possible approach akhbar The Star wajib dikenakan tindakan yang lebih keras lagi, bagi gua simple je bhai, suatu lafaz permohonan maaf diatas tindakan or perlakukan yang tidak boleh sama sekali diklasifikasikan as tindakan yang terlepas pandang atau accidently overlooked tidak patut kita lepaskan begitu sahaja or being nice + lenient with it. Seperkara lagi yang patut kita teliti+perhalusi, bila mana KETIDAK-PRIHATINAN THE STAR DALAM ISU ini, mana pergi nya suara2 kecaman parti2 komponen BN towards akhbar The Star? Apakah MCA, GERAKAN, MIC & PPP sudah hilang suara serta bisu? Bear in mind bhai, dalam semua pihak menyokong+mengangkat konsep & aspirasi 1Malaysia, ketidak-prihatinan+tindakannya yang tidak sensitive oleh akbar The Star terhadap amalan+budaya+kepercayaan keagamaan masyarakat Melayu yang beragama Islam di bulan Ramadhan Al-Mubarak patut sama2 kita herdik+hentak+balun, buat parti2 komponen BN such as MCA, GERAKAN, MIC & PPP jangan lah hanya gagah bersuara+teruja untuk kambing hitam kan akhbar Utusan Malaysia je but when The Star make bloody damn mistakes, you guys diam membisu macam tikus ketakukan dalam almari je!!

          
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.


No comments:

Post a Comment