Monday, March 14, 2011

DULU ANWAR TERUJA DENGAN DEMO & RUSUHAN JALANAN KINI ADA PULA DEMO DESAK DIA SERAH DNA – FUYO MAKAN DALAM TU!

Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) nama yang memang sinonim dengan tindakan demo serta perbuatan rusuhan jalanan. Dari semasa menjadi wakil pemimpin pelajar sehinggalah beliau dipecat daripada jawatan cabinet beliau memang kuat dalam menjadi dalang demo & rusuhan jalanan.          
Sinonim atau pun tidak lah si Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) ni dengan tindakan demo serta perbuatan rusuhan jalanan sehingga kan gerakan reformasi pada tahun 1998 onwards menjadi buah mulut atau pun "strong tagline".   
Whatever it is itu semua cerita lama yang dah basi beb, kini perbicaraan kes liwat Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) sudah sampai ke penghujungnya dan isu terkini lagi sensasi adalah permintaan agar Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) menyerahkan sampel DNA beliau secara sukarela agar institusi kehakiman negara boleh proceed & settle dengan kes ini yang sudah tertangguh sekian lama.                                        
Dedicated request nya simple je beb, Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) telah diminta dengan segala hormatnya agar memberikan kerjasama dengan membenarkan sampel DNA beliau diambil untuk menjadi strong prove of evidence seterusnya bagi membuktikan yang beliau bersalah atau pun tidak. Brother Anwar bin Ibrahim (BABI)  serta barisan2 peguam handalan beliau melenting & menolak dengan sekeras-kerasnya dedicated request tersebut. 2 Soalan cepu emas adalah kenapa beliau melenting serta takut untuk bersetuju dalam memberikan kerjasama dengan membenarkan sampel DNA beliau diambil? Kalau beliau tidak bersalah serta bersikap gentleman & tidak retorik malah tidak kuat jual ayat2 auta kenapa beliau refused to commit the dedicated request?     
Rentetan daripada senario itu apabila beliau enggan or refused to commit the dedicated request maka satu gerakan demo mendesak ANWAR serahkan DNA beliau telah dijalankan dan dikhabarkan adalah tidak mustahil gerakan ini boleh menjadi suatu gerakan nationwide jika sekiranya Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) masih berdegil & tidak menghormati institusi kehakiman negara. Morale of the story beb, DULU ANWAR TERUJA DENGAN DEMO & RUSUHAN JALANAN KINI ADA PULA DEMO DESAK DIA SERAH DNA, SESUATU YANG AGAK MAKAN DALAM BAGI BELIAU SEBAB JIKA DIA NAK BALUN LEBIH2 DIA PUN KENA INGAT, DIA JUGA ADALAH ANTARA KEPALA YANG SUKA SETUP DEMO & RUSUHAN JALANAN!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment