Sunday, March 27, 2011

PENJELASAN YG TELUS KENA DINYATAKAN OLEH PIHAK SPRM BERHUBUNG INFO BAHAWA SPRM PERAK BEGITU TERLALU MESRA ALAM DENGAN PAKATAN RAKYAT!

Tujuan penubuhan SPRM adalah untuk memperkasakan lagi standard operating procedure serta process flow dalam bab2 yang berkaitan dengan amalan korupsi, salah laku serta penyelewengan yang melibatkan rasuah.
Bagi tujuan tersebut SPRM telah diposisikan sebagai sebuah suruhanjaya yang mandat nya adalah neutral serta tidak menjaga kepentingan belakang tabir mana2 pihak mahupun mana2 parti politik.
SPRM telah diberikan kuasa penuh serta kuasa mutlak bagi menjalankan sebarang proses siasatan yang mempunyai kaitan dengan mana2 aktiviti amalan korupsi, salah laku serta penyelewengan yang melibatkan rasuah, tidak kira suspek nya adalah orang perseorangan, high profile figure mahupun politician, semuanya boleh dipanggil oleh SPRM untuk membantu proses siasatan jika sekiranya ada laporan rasmi telah dikemukan yang mana kemudiannya kertas siasatan akan dibuka.      
My blog posting entry kali ni ingin menyentuh tentang 1 laporan blog posting serta info yang mendakwa SPRM PERAK BEGITU TERLALU MESRA ALAM DENGAN PAKATAN RAKYAT? Apa yang dimaksudkan dengan “terlalu mesra alam” adalah dikatakan terdapat seorang pegawai SPRM Perak telah dilihat kelihatan bersama-sama dengan ahli2 pakatan rakyat negeri Perak dalam satu majlis anjuran parti PAS? Dikatakan juga pada papan kenyataan bangunan SPRM Perak ditampal beberapa artikel dari beberapa pemimpin pembangkang iaitu Lim Kit Siang?
Apa erti semuanya ni? Apakah rasional SPRM negeri Perak berbuat demikian? Jadi adalah suatu amanat serta tangggungjawab bagi barisan pengurusan tertingi SPRM untuk memperhalusi perkara ini, menyiasat kesahihan perkara ini, memberikan penjelasan secara telus serta comprehensive kepada rakyat jelata tentang perkara ini dan yang paling mustahak & utama sekali, mengambl tindakan secara rasmi terhadap mana2 pegawai SPRM yang telah secara rasmi didapati melanggar akta & etika kerja pihak SPRM apatah lagi jika terdapat salah laku serta penyelewengan daripada pegawai2 tersebut. Jika benar ada terdapat perkara2 serta penglibatan pegawai2 SPRM negeri Perak seperti apa yang dinyatakan diatas maka sudah tentu lah SPRM sebagai sebuah suruhanjaya yang mandat nya adalah neutral serta tidak menjaga kepentingan belakang tabir mana2 pihak mahupun mana2 parti politik sudah breach & betrayal the original & official mandate. Kalau perlu barisan panel penasihat2 SPRM juga perlu untuk memberikan penjelasan keatas perkara ini kerana jika tidak ditangani secara holistic & interactive ini pasti akan menjejaskan aura & credibility SPRM, jangan sampai rakyat jelata akan mula meludah serta menyumpah seranah keatas pihak SPRM?
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment