Sunday, March 6, 2011

KALAU ANWAR HANDAL & HEBAT BERDEBAT KENAPA MESTI LARI TERKANGKANG BILA FACE OFF DENGAN UMMI HAFILDA?

Dari zaman pemimpin pelajar sehingga dia dibawa masuk kedalam parti keramat UMNO, Anwar Ibrahim adalah antara personality yang cukup sinonim dikaitkan dengan debat umum, dialog secara terbuka mahupun kempen2 serta syarahan politik.  
Banyak pihak yang melabelkan Anwar ini sebagai seorang pendebat yang hebat, pemidato yang handal serta bermacam-macam gelaran lagi. Tidak kurang juga ramai yang ingin mencuba & mengguna pakai teknik or approach Anwar ketika berdebat atau berceramah.         
Namun bagi sesiapa yang pernah menyangjung, memuja atau sampai ketahap taksub dengan cara Anwar berdebat & berceramah maybe kauorang kena teliti, perhalusi serta fikir balik apakah Anwar ini betul2 layak dianggap serta diangkat credibility nya sebagai pendebat & penceramah yang hebat & handal? Tidak ada sesiapa pun yang menyangka semasa kempen PRU DUN Kerdau, Anwar telah ditemukan dengan seseorang yang amat sinonim dengan pembongkaran kisah2 silamnya, siapa lagi kalau bukan Ummi Hafilda
Walupun Anwar & Ummi Hafilda tidak berdebat secara face off diatas satu pentas yang sama namum jarak diantara Anwar & Ummi Hafilda berceramah adalah dianggarkan lebih kurang 200meter sahaja, my blog posting entry kali ni ingin merungkai serta memperhalusi benarkah Anwar seorang pendebat yang hebat? Mengapakah Anwar hanya bertahan dipentas ceramah kurang dari 45minit & mengapakah Anwar tidak secara extreme membalun serta counter attack terhadap Ummi Hafilda? Mengapakah Anwar sehingga kini tidak memulakan langkah prosiding atau tindakan undang2 terhadap Ummi Hafilda?
Saranan & pesanan keramat aku kepada mana2 individu yang sebelum ini agak extreme & teruja dengan ceramah Anwar, simple je perhaps kaourang teliti semula perkara ni kerana kempen ceramah PRK DUK Kerdau telah membuka peluang terbaik bagi menjadi kayu pengukur SEJAUH MANA HANDAL & HEBATNYA ANWAR IBRAHIM BERDEBAT? Formula & pengiraan nya simple je beb, kalau Anwar seorang penceramah yang hebat serta datang berceramah dengan hujah2 yang berasas serta sahih kenapa Anwar hanya bertahan dipentas ceramah kurang dari 45minit, sedangkan Ummi Hafilda sedang rancak melondehkan kepincangan beliau? Formula & pengiraan nya simple je beb, kalau Anwar seorang penceramah yang hebat serta datang berceramah dengan hujah2 yang berasas serta sahih kenapa Anwar tidak secara extreme membalun serta counter attack terhadap setiap allegations yang dilondehkan oleh Ummi Hafilda? Pentas ceramah di DUN Kerdau telah menjadi gelanggang secara live  dimana lebih kurang 3,000 orang yang hadir telah mendengar dengan telinga mereka sendiri & menyaksikan dengan mata mereka sendiri bagaimana extreme & rakusnya Ummi Hafilda melondeh serta menelangjangkan setiap salah laku & kepincangan Anwar Ibrahim, jadi kenapa sampai ke saat ini pihak Anwar, Azmin, W. Azizah, N. Izzah malah Shamsidar masih lagi bisu serta tidak memulakan langkah prosiding atau tindakan undang2 terhadap Ummi Hafilda
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment