Wednesday, May 13, 2009

M KAYYEAS & PPP MASIH SOMBONG DAN TIDAK SEDAR DIRI – BN KHUSUSNYA UMNO SEPATUTNYA SUDAH LAMA MENGHALAU MEREKA KELUAR DENGAN PENYAPU BURUK

Dimana sifat setiakawan dan semangat permuafakatan Datuk M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP dalam memperkasakan konsep 1 Malaysia Rakyat Didahulukan, Prestasi Diutamakan? Bukan niat kita untuk mempolitikan isu ini apatah lagi untuk meraih publisiti murahan namum sifat degil, keras kepala, sombong & tidak pernah sedarkan diri Datuk M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP tidak patut kita maafkan dan lupakan episod ini begitu sahaja.
Lebih mendukacitakan lagi bab perihal mengugut untuk keluar daripada BN bukanlah episod drama murahan pertama yang dimainkan oleh mereka, M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP dilihat seperti sengaja mengapi-apikan isu ini dan bersikap kurang ajar dan gampang. Mereka seolah-olah mengamalkan fahaman badigol baruah bangsat lahanat haram bejadah dan selagi adanya mereka ini dalam komponen BN mereka akan terus menjadi gunting berkarat dalam lipatan & ancaman belakang tabir terhadap semangat setiakawan dalam BN.
Anjakan & platform apa yang M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP boleh bawa? Pengaruh & kekuatan apa yang M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP ada? Jawapannya simple je beb, there is not a single dam special things yang ada pada gampang jalanan seperti mereka ini bak kata yeop Kuala Kangsar diaorang ni semua hampeh. Dalam keadaan landscape politik tanahair yang panas berasaskan sentimen perkauman kaum dan penolakkan pengundi2 kaum India terhadap BN apa sangat lah ikhtiar yang boleh M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP hidangkan untuk BN? Dengan sikap kurang ajar dan penipuan secara terang-terangan oleh pengundi2 kaum India terhadap BN dan mula tunjuk pandai mengugut jawatan2 tambahan memang tak rugi pun jika sekiranya BN khususnya UMNO menghentak, membalun dan menghalau Datuk M Kayyeas & ahli2 akar umbi parti PPP keluar dari BN dengan seburuk-buruk penyapu yang ada dimuka bumi ini.
Kenyataan Naib Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang menegaskan BN tidak perlu pemimpin celupar serta gemar menangguk di air keruh seperti Kayyeas dan meninta Kayyeas “menjahit mulut & tidak bertelingkah sesama sendiri amat2 disanjung & disokong. Gampang jalanan seperti ini memang patut dibidas selantang-lantangnya dan dibalun sekeras-kerasnya sehingga terkencing dalam seluar kerana diatas kelemahan diri sendiri Kayyeas menuding jari & mefitnah kekalahannya dikerusi parlimen Taiping disebabkan pemimpin BN mahu melihatnya kalah.
Dalam pada itu ketua pemuda MCA, datuk Wee Ka Siong menyifatkan Kayyeas hidup dalam alam khayalan & tiada gunanya lagi PPP masih lagi berada dalam BN dan menggesa PPP keluar daripda BN kerana mereka gemar menimbulkan polemik murahan. Sebagai seorang pejuang muda parti keramat UMNO saya amat tertunggu bilakah pula saf kepimpinan KJ & pasukan penggempur berani mati pemuda UMNO akan mengherdik & membalun gampang jalanan Kayyeas dan konco2 PPP nya tanpa sedikit pun ruang belas kasihan.

Amat besarlah harapan kita supaya pada mesyuarat majlis tertinggi BN yang dijadualkan pada 18 Mei YAB Datuk Seri Najib sebagai pengerusi BN akan mendapat sokongan penuh dari setiap ahli majlis tertinggi BN yang seterusnya akan membawa kepada way forward & action plan penyingkiran & pemecatan keluar Datuk M Kayyeas & konco2 PPP nya.

1 comment:

  1. Orang macam ni la buat BN kalah PRU hari tu...berjuang untuk perut sendiri.

    ReplyDelete