Sunday, May 24, 2009

PERSEPSI BN KHUSUSNYA UMNO ITU DOMINANT HARUS DIUBAH – SEKARANG ZAMAN PEMBANGKANG LAHANAT BIJAK MENGAMBIL KREDIT DIATAS ISU PERKAUMAN

Kekalahan memeranjatkan pada PRU ke12 atau lebih makan dalam lagi segelintir pihak menyifatkannya sebagai tsunami politik yang berlaku terhadap parti BN yang mana tempias kuatnya kena kepada parti UMNO sebagai tunjang utama BN sebenarnya telah membuka banyak lembaran baru dalam senario politik arus perdana tanahair terutamanya selepas 50 tahun mencapai kemerdekaan.
Berlakunya pukulan maut tsunami politik ini yang hampir meruntuhkan era kerajaan berpelembagaan dibawah payung kepimpinan parti BN mengundang 1001 satu macam pertanyaan dan menggumpulkan 1001 satu pendapat yang disumbangkan oleh pelbagai penganalisa politik, pengkritik politik mahunpun pengamal politik secara bebas. Soalan2 cepu emas seperti apakah selepas 50 tahun mencapai kemerdekaan BN sudah di anggap tidak releven di pentas politik arus perdana? Apakah pembangunan yang telah dibawa oleh BN selama ini gagal mencapai KPI pembaharuan yang dimahukan oleh rakyat & pengundi? Apakah benar para pemimpin & wakil rakyat parti BN gagal menjadi champion aspirasi suara rakyat? Sejauh mana benarnya persepsi pemimpin & wakil rakyat parti BN sombong & tidak lagi berjiwa rakyat dan begitu juga sejauh mana sahihnya persepsi pemimpin & wakil rakyat parti BN meminggirkan & menganggap pendapat golongan2 muda sebagai rujukan kelas ke2?
The most important mission critical here is seluruh jentera & ahli2 akar umbi parti BN wajib akur dan menerima kenyataan ini adalah realiti & pukulan maut tsunami politik ini sudah berlaku & tiada gunanya mengenang perkara yang lepas. Apa yang diperlukan adalah suatu taktikal, formula & formasi yang comprehensive yang akan dapat kembali memperkasakan parti BN, kembali menjenamakan semula parti BN (strategic rebranding) begitu juga meremajakan kembali parti BN dengan merapatkan semula jurang digital age gap dengan golongan muda. Alhamdulillah proses peralihan kuasa & beberapa proses penambah baikkan yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib telah mula menampakkan hasil namum dengan rasa rendah diri saya ingin mengingatkan seluruh jentera & ahli2 akar umbi parti BN agar tidak leka mahupun terlepas pandang dan yang paling penting jangan kita beri walau seinci ruang untuk pembangkang melontarkan fitnah & tipu helah puaka pukimak gampang keparat mereka.
Setiap proses penambah baikkan yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib haruslah di sokong & di pastikan intipati penyampaiannya turun ke peringkat akar umbi & finally ke peringkat rakyat jelata di samping itu seluruh jentera & ahli2 akar umbi parti BN khususnya UMNO perlu memperkasakan langkah2 penyusunan semula parti seperti setiap pemimpin parti BN khususnya UMNO perlu membuat anjakkan paradigm minda ataupun “think out of the box mindset malah adalah suatu kewajipan setiap pemimpin parti BN khususnya UMNO juga perlu berusaha keluar dari kepompong keselesaan (out of the comfort zone) yang selama ini persepsinya adalah BN khususnya UMNO adalah dominant kerana ini adalah taktikal, formula & formasi yang terbaik bagi kita menjawan persoalan seperti pakah selepas 50 tahun mencapai kemerdekaan BN sudah di anggap tidak releven di pentas politik arus perdana? Bagi memperkasakan langkah2 penyusunan semula parti setiap pemimpin tertingi parti, jentera & ahli2 akar umbi parti perlu tidak jemu2 turun padang bukan sekadar membuat lawatan bagi meraih popularity namum turun padang dalam erti kata pemimpin berjiwa rakyat yang secara jujurnya ingin memantau apakah pembangunan yang telah dibawa oleh BN selama ini gagal mencapai KPI pembaharuan yang dimahukan oleh rakyat & pengundi? Apakah benar para pemimpin & wakil rakyat parti BN gagal menjadi champion aspirasi suara rakyat? Satu lagi taktikal, formula & formasi keramat dalam memperkasakan langkah2 penyusunan semula parti adalah dengan mengimplementasi informal open session dialogue atau boleh kita branding kan sebagai something liked “Kedai Kopi Dot Com dialogue”. Ini adalah senjata utama dalam menyelami persoalan apakah benar para pemimpin & wakil rakyat parti BN gagal menjadi champion aspirasi suara rakyat, sejauh mana benarnya persepsi pemimpin & wakil rakyat parti BN sombong & tidak lagi berjiwa rakyat dan begitu juga sejauh mana sahihnya persepsi pemimpin & wakil rakyat parti BN meminggirkan & menganggap pendapat golongan2 muda sebagai rujukan kelas ke2?
JIka ini dapat dilakukan & dicatur dengan berkesan saya begitu yakin & percaya BN khususnya UMNO bukan sahaja dapat kembali di terima oleh pengundi dan rakyat jelata bahkan segala auta, dakyah, fitnah dan tipu helah pembangkang pukimak haram bejadah akan dapat ditangkis & dipatahkan on the spot dan dengan selambe je beb. Secara amnya kita semua pun tahu yang pembangkang munafik pukimak sial keparat ni bukannya kuat mana pun cuma meraih beberapa kemenangan diatas tiket undi protes je, itu pun dah gah lebih2 memang macam cibai betul diaorang ni. Kalau tidak berbekalkan sentimen politik api perkauman kaum jangan mimpi diaorang boleh merampas kuasa seperti di Perak & Selanggor memang sampai mampus pun mereka tak kemana itulah sebabnya mereka mengherdik, menghentak & membalun isu2 yang melibatkan martabat Agama Islam & maruah bangsa Melayu kerana this is the most comprehensive ways to whack the national unity & harmony.

Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat ni, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment