Wednesday, May 27, 2009

PENJAWAT KAKITANGAN AWAN KENA LEBIH BERMUHASABAH DIRI & UTAMAKAN PENDEKATAN BUDI BICARA DALAM MEMARTABATKAN ASPIRASI SUARA RAKYAT

Selain soal percaturan politik arus perdana, penyatuan & permuafakatan di kalangan orang2 Melayu kita juga perlu mendalami dan memperincikan elemen penjawat kakitangan awan yang dilihat tidak banyak menggunapakai pendekatan budi bicara dalam memperkasakan proses penyampaian aspirasi suara rakyat.
Topik ini tidak perlu dicanang atau dipolitikan secara berlebih-lebihan seperti apa yang suka dilakukan oleh pakatan pembangkang pukimak sial haram keparat namum mengapa saya dengan rasa rendah diri ingin menyentuh, menyelami dan memperincikan topik ini, ianya adalah tidak lain & tidak bukan kerana jika ianya tidak di halusi dan dipantau secara berstrategik gelombang tempiasnya boleh mendatangkan pukulan maut ombak tsunami terhadap kerajaan BN apatah lagi pakatan pembangkang pukimak sial haram keparat memang menunggu elemen2 sensasi begini bagi di jadikan modal murahan kempen politik munafik dan songsang mereka.
Setiap penjawat kakitangan awam yang telah melafazkan ikhrar “aku janji” secara automatiknya telah menjadi perantara bagi menghubungkan aspirasi suara rakyat jelata dengan kepimpinan kerajaan BN. Oleh sebab itu kita tak payah nak hairan pun jika terdapat mana2 individu penjawat kakitangan awam yang menghampakan rakyat jelata pada akhirnya kepimpinan kerajaan BN khususnya UMNO yang menjadi sasaran mangsa maki hamun, diherdik, dicarut dan dibalun tambah rumit lagi apabila pakatan pembangkang pukimak sial haram keparat ni mengapi-apikan isu ini sedangkan hanya kerana seorang dua yang buat mistake atau terlepas pandang tapi oleh dek kerana termakan hasutan bebudak pembangkang cibai lahanat ni maka seluruh jabatan kerajaan & kepimpinan tertinggi BN terkena tempiasnya sebab itu kalau ikutkan hati & dapat peluang kita rasa nak tunjal, penampar, ludah dan terajang je bebudak pakatan pembangkang pukimak sial haram keparat ni. Yang paling penting setiap penjawat kakitangan awam yang telah melafazkan ikhrar “aku janji” mesti mempraktikkan pendekatan “budi bicara” dan “mesra rakyat” dalam menjadi perantara bagi memperkasakan proses penyampaian aspirasi suara rakyat jelata dengan kepimpinan kerajaan BN. Bendanya agak mudah & simple je beb contoh seperti dalam menghalusi sesuatu permohonan penjawat kakitangan awam perlu praktikkan pendekatan “budi bicara” rather than shut & slam down the application just liked that! Satu lagi contoh yang boleh diperhalusi adalah dalam mendengar rintihan dan melayani sesuatu penyemakan semula permohonan penjawat kakitangan awam perlu praktikkan pendekatan diplomasi dan “mesra rakyat” rather than chased them out just liked that.

Perlu kita ingati dan jangan sesekali kita terlepas pandang dalam kebanyakan senario semasa pada hari ini apabila sesuatu permohonan perlu diperhalusi atau apabila sesuatu permohonan itu perlu dibuat penyemakkan semula akan tetapi ianya melibatkan tokoh2 politik, orang2 kenamaan dan VVIP penjawat kakitangan awam selalunya berlumba-lumba dengan tangan yang terbuka mahu menjadi champion dalam merealisasikan perkara tersebut. Yang menjadi kroniknya rakyat jelata dalam senario semasa pada hari ini amat prihatin melihat, mendengar dan membuat comparison tentang perkara ini maka jika ianya tidak ditangani dan dipantau secara serius jadi jangan hairan & terperanjat beruk jika dalam PRU ke13 nanti akan ada pertambahan undi2 protes dan undi2 berontak. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat ni, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment