Friday, May 29, 2009

KALAU BETUL PKR CHAMPION DI PERMATANG PAUH & DUN PENANTI IBARAT PADANG PERMAINAN MEREKA KENAPA AZMIN PERLU MENGHERDIK MARUAH PN AMINAH?

Walaupun yang berentap di DUN Penanti bukan melibatkan calon UMNO tapi atas sifat keterbukaan dan demokrasi bersuara saya dengan rasa rendah diri memang 100% tak setuju dan marah dengan sikap & tindakan YB Azmin Ali yang mengherdik, membalun dan mencaci keperibadian calon bebas PN Aminah dengan melabelkan beliau sebagai minah ronggeng.
Walaupun pertandingan ini tidak melibatkan UMNO sama sekali & bukanlah niat kita untuk mempolitikan isu ini dan menjadi penyibuk namum perbuatan kurang ajar dan biadap yang sebegini pukimak gampang keparat wajib ditegur, dilawan dan dibalun agar si Azmin ni tahu sikit tatasusila dan adab menghormati orang lain. Kalau Pn Aminah ni tunjal, ludah dan bagi penampar dekat si Azmin ni maka confirm saya akan tepuk tangan gembira dengan kejadian ini kerana pucuk tertingi kepimpinan PKR selalu melaungkan & mencanangkan yang mereka mementingkan saf kepimpinan yang dibarisi oleh pemimpin yang berintegriti tinggi, berjiwa rakyat begitu juga mesra rakyat tapi kalau melihat tindakan & gelagat si Azmin ni ianya 100% bercanggah dan tidak sekali mencerminkan sifat2 terpuji yang dicanang oleh pucuk tertingi kepimpinan PKR.
Satu lagi yang harus kita perincikan ialah keperibadian si Azmin ni kerana baru diberikan mandat menjadi ADUN & ahli parlimen beliau telah dengan berlagaknya dan ikut suka hati cara mak bapak beliau je mengherdik, membalun dan mencaci keperibadian orang lain sehingga ke tahap melabelkan orang lain sebagai minah ronggeng. Cuba kita bayangkan kalau beliau diangkat & diberikan mandat menjadi seorang menteri entah macam mana gampang lahanat nya beliau akan sumpah seranah dan sepak terajang orang lain? Apakah pemimpin sebegini yang mahu kita angkat dan beri mandat sebagai seorang wakil rakyat yang patutnya menjadi pembela dalam memartabatkan & memperkasakan nasib seseorang rakyat itu? Kalau Permatang Pauh itu dikatakan lubuk & kubu kuat PKR so call memang diaorang champion dekat situ dan DUN Penanti boleh di ibaratkan sebagai padang permainan kepada bebudak PKR pukimak sial gampang keparat ni apa kejadahnya si Azmin ni melolong dan melalak tak tentu pasal dalam ceramahnya supaya para pengundi di DUN Penati tak payah melayan keranah calon bebas PN Aminah ni yang beliau anggap & labelkan sebagai minah ronggeng. Tindakan & sikap sebegini bukan je sekadar biadap & kurang ajar tapi jauh lebih buruk dari cakap besar atau takbur. Kalau dah memang PKR ni champion & kebal sangat dekat kawasan ni apasal si Azmin mulut celupar ni tak nak declare je yang confirm 100% PKR akan memang ataupun confirm 100% PKR akan memang dengan majoriti yang lebih besar lagi? Jangan pulak nak guna alasan tak nak cakap besar or takbur kerana sesuka hati mak bapak datuk moyang kauorang je kau anggap & labelkan orang lain sebagai minah ronggeng, itu lagi munafik pukimak sial keparat berbanding kau londehkan martabat & keperibadian orang lain. Adakah sebenarnya agenda tersirat pakatan pembangkang khususnya PKR bangsat haram bejadah ni tak berani nak declare kemenangan secara firm di pihak mereka kerana memang pada hakikat sebenarnya calon bebas PN Aminah ni ada credibility dan kemampuan untuk membalun & menumbangkan mereka?

Saya juga dengan rasa rendah diri amat dukacita dengan pucuk tertinggi kepimpinan PAS kerana sikap & tindakan biadap dan kurang ajar si Azmin mengherdik, membalun dan mencaci keperibadian orang lain sehingga ke tahap melabelkan orang lain sebagai minah ronggeng secara selambe & ikut suka hati cara mak bapak datuk moyang dia je, tidak langsung ditegur, ditarbiah dan dimuhasabah oleh ulama2 PAS yang mendalami ilmu Agama Islam secara tersurat & tersirat. Apakah PAS kendur, layu & lesu untuk memberi teguran oleh dek kerana si Azmin ni anak emas kepada brother Anwar bin Ibrahim (BABI)? Dimana pendirian PAS dalam menegakkan isu2 yang berkaitan dengan Islamic value dan nilai2 keislaman sejagat beb? Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat ni, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment