Monday, May 18, 2009

UNTUK DILIHAT TERUS RELEVAN DI PENTAS ARUS PERDANA MAKA UMNO HARUS MENGUBATI HATI ORANG MELAYU & MEMPERKASAKAN MARUAH BANGSA MELAYU

Begitu banyak sungguh pengajaran & ikhtibar yang parti keramat UMNO harus perincikan hasil daripada keputusan tsunami politik PRU ke12 malahan kesan kerosakan itu berlarutan hingga ke hari ini. Pada kaca mata pandangan umum parti keramat UMNO bukan sahaja dilihat sudah tidak mantap, kuat atau bahasa anak2 muda zaman sekarang UMNO sudah tidak bergetah lagi namun yang paling agak kronik parti keramat UMNO dilihat sudah semakin tidak relevan dalam memperjuangkan & memperkasakan nasib dan maruah bangsa Melayu.
Saf kepimpinan tertinggi UMNO dilihat terlalu arrogant & sudah jauh terpesong daripada konsep asal “pemimpin UMNO mesti berjiwa rakyat” manakala pengundi2 muda & golongan professional muda bumiputera menolak parti keramat UMNO secara mutlak kerana merasakan saf kepimpinan tertinggi UMNO menganak tirikan pandangan mereka & menganggap pendapat mereka sebagai second tier opinion reference. Dengan tercetusnya insiden2 yang dinyatakan di atas saf kepimpinan tertinggi parti keramat UMNO secara tidak langsung telah mengguris dan melukakan ramai hati orang2 Melayu yang dahulunya cukup sinonim menjungjung dan mengangkat martabat parti keramat UMNO.
Seperti kata perumpamaan “nasi sudah menjadi bubur” dan bagaimana begitu rakusnya tok dalang pakatan pembangkang si munafik pukimak lahanat keparat brother Anwar bin Ibrahim (BABI) merentap peluang yang dihidangkan sehingga hampir2 melumpuhkan parti keramat UMNO. However the most vital message here parti keramat UMNO masih belum terlambat untuk dijenamakan semula apatah lagi dengan proses peralihan kuasa & kepimpinan yang dilihat begitu significant dalam memperkasakan & memposisikan semula parti keramat UMNO untuk kembali memberikan tamparan yang berbisa. Datuk Seri Najib yang dinobatkan sebagai tunjang pahlawan parti keramat UMNO dilihat sebagai seorang playmaker atau perancang utama parti yang mempunyai ikhtizam, keazaman & credibility dikelasnya yang tersendiri, dibantu oleh pasukan mampan ahli2 majlis tertinggi UMNO dan didahulukan dengan barisan2 penggempur berani mati sayap pemuda UMNO, Datuk Seri Najib dipercayai mampu melakukan apa yang gagal direncanakan dan dicatur oleh Pak Lah.
Datuk Seri Najib yang berpegang teguh kepada asas konsep 1 Malaysia – “Rakyat Didahulukan & Prestasi Diutamakan” telah melakukan beberapa percaturan & comprehensive moves yang telah membuka mata & minda orang2 Melayu yang secara sentimentalnya agak kesal dengan undi2 protes yang dihadiahkan kepada pakatan pembangkang yang mula membuatkan ketua umumnya si munafik pukimak sial keparat, Pak Sheikh Anwar semakin takbur. Datuk Seri Najib sudah berada diposisi laluan yang betul ditambah dengan kesudian golongan professional muda bumiputera yang sudah memberi signal positif & menampakkan initiative corporate roundtable meeting parti keramat UMNO memang dijangkakan akan memberikan tamparan kepahlawan yang berbisa terhadap pakatan pembangkang yang boleh mengakibatkan mereka bakal dikafankan ibarat anjing kurap & babi tempang yang menunggu masa untuk ditanam.
Gandingan mampan lagi comprehensive diantara Datuk Seri Najib & timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin amat diyakini boleh memartabatkan dan memperkasaskan semula parti keramat UMNO selewat-lewatnya dalam tempoh 2 tahun dari sekarang. Strategic forecast ini adalah berdasarkan asas2 & fakta2 semasa yang menampakkan sokongan padu terhadap parti keramat UMNO sudah bermula kembali, proses penjenamaan semula parti keramat UMNO begitu lancar & tersusun, proses penyampaian & isu2 suara rakyat sudah berjaya dikemaskinikan yang membuat pengundi2 dan rakyat jelata merasai konsep 1 Malaysia - “Rakyat Didahulukan & Prestasi Diutamakan”. Percanggahan pendapat & semangat setiakawan dan permuafakatan dalam komponen BN juga sudah nampak lebih tersusun dimana parti keramat UMNO kembali dihormati, isu2 sensiviti agama Islam & maruah bangsa Melayu tidak sewenang-wenangnya dicabar dan disentuh seperti apa yang berlaku di zaman era Pak Lah isu2 sensiviti agama Islam & maruah bangsa Melayu dengan lantang dipertikai dan diperkotak-katikan. Langkah2 membunuh virus musuh dalam selimut & gunting berkarat dalam lipatan juga dilihat telah menampakkan keberkesannya dimana credibility & kebijaksanaan Datuk Seri Najib menyematkan nilai & sentimen perjuangan kerana agama, bangsa & negara wajib mendahului agenda kepentingan peribadi telah menyatupadukan kembali kem2 UMNO yang berpecah dan bermusuhan sesama sendiri dizaman era Pak Lah.

Jika sekiranya saf kepimpinan tertinggi parti keramat UMNO dapat mengekalkan rentak permainan percaturan politik yang sebegini konsisten dimana teras utamanya adalah sentiasa memartabatkan agama Islam & memperkasakan maruah bangsa Melayu, sentiasa menjaga hati dan memelihara hak2 keistimewaan orang2 Melayu begitu juga tiada kompromi & akan menghentak dan membalun mana2 munafik pukimak sial keparat yang biadap dengan orang2 Melayu saya dengan begitu yakin sokongan yang akan diberikan oleh pengundi2 kaum Melayu tidak akan berbelah bagi terhadap parti keramat UMNO. Jika begini adalah pentas permainannya walaupun kaum minoriti akan melakukan pembohongan secara terang-terangan & menolak BN namum parti keramat UMNO akan tetap gah bergaya memartabatkan agama Islam & memperkasakan maruah bangsa Melayu jika orang2 Melayu bersatu & terus bersatu dan mendalami fahaman yang UMNO sahaja pembela agama, bangsa & negara.

No comments:

Post a Comment