Thursday, May 7, 2009

SINDIRAN SINIS & PEDIH MEMINTA HUSAM MUSA BERTANDING JAWATAN PRESIDEN PAS

Seronok juga bila kita berkesempatan melihat & membaca akhbar2 arus perdana mengikuti rapat dan memberiikan comprehensive coverage tentang pergolakan dalaman parti PAS. Ianya boleh diumpamakan sebagaimana rapatnya seorang mat rempit mencucuh angin keatas pelumba yang dihadapannya.
Coretan hangat & bahang yang terbaru yang menarik untuk kita kupas dan perincikan bersama-sama adalah sindiran sinis, pedih dan makan dalam beb yang dilontarkan oleh timbalan dewan pemuda PAS Kelantan yang meminta dan mencadangkan agar Husam Musa bertanding jawatan presiden PAS.
Apakah ianya sememangnya cadangan ikhlas atau semata-mata sindiran perangkap maut buat Husam Musa? Intipati daripada keseluruhan coretan ini memang sudah nampak trill nya dimana pada saat & ketika kumpulan ulama2 dalam PAS yang begitu extreme & pro kepada brother Anwar bin Ibrahim (BABI) semakin sesak nafas & bakal ditalkinkan ini sememangnya suatu sindiran perangkap maut buat Husam Musa yang sengaja dilontarkan & dilibaskan terhadap beliau dalam menguji reaksi beliau dan kumpulan Erdogannya dan ianya juga akan dijadikan analisis oleh kumpulan ulama konservatif / muzakarah tentang bagaimana Husam Musa & kumpulan Erdogannya menyerap tekanan perang saraf as well as the strategic way forward & action plan yang akan digerakkan oleh Husam Musa & kumpulan Erdogannya.
Apakah rasional disebalik sindiran perangkap maut ini? Jawapannya mudah sahaja, kumpulan ulama konservatif / muzakarah sedar yang mana Husam Musa & kumpulan Erdogannya semakin sesak nafas & bakal ditalkinkan malah umum pun mengetahui yang group mereka ini telah terperangkap dengan percaturan & backdoor setting yang mereka ilhamkan sendiri. Husam Musa & kumpulan Erdogannya pada saat & ketika ini dilihat begitu terkapai-kapai dan terkial-kial dalam menyusun rentak & pencak pergerakan mereka malah objektif utama disebalik sindiran perangkap maut ini adalah untuk menunjukkan pada kaca mata pandangan umum yang kumpulan Erdogan & kumpulan ulama2 yang begitu extreme & pro kepada brother Anwar bin Ibrahim (BABI) bukanlah lawan & tandingan hebat buat kumpulan ulama konservatif / muzakarah baik secara langsung mahupun tidak langsung. Malahan dalam sedikit masa lagi mungkin kumpulan Erdogan & kumpulan ulama2 yang begitu extreme & pro kepada brother Anwar bin Ibrahim (BABI) ini akan dinyahkan dari muka bumi parti PAS oleh ahli2 kumpulan ulama konservatif / muzakarah (Ganas tu beb)!
From strategic mainstream political point of view mampukah Husam Musa menumbangkan Tuan Guru Haji Hadi Awang? JIka diperincikan dari pelbagai sudut ketokohan & credibility Husam Musa sebagai seorang tokoh pejuang politik muda dalam PAS memang tidak dapat dipertikaikan namum apa boleh buat bak seperti kata pepatah “nasi sudah menjadi bubur” apakan daya Husam Musa bila mana percaturan & backdoor setting yang mereka ilhamkan hasil daripada tunjuk ajar & blessing brother Anwar bin Ibrahim (BABI) telah dikesan dan diletupkan dengan lebih awal oleh kumpulan ulama konservatif / muzakarah yang mana haba, tempias dan lavanya telah menyebabkan credibility Husam Musa & kumpulan Erdogannya jatuh berkecai yang secara automatiknya telah menggugat pergerakan dan percaturan sehingga membawa ketahap dimana mereka boleh terpancut & terkencing didalam seluar. Jadi jelas dengan sejelas-jelasnya from strategic mainstream political point of view dalam jangka waktu & ketika yang terdekat ini sekiranya berlaku pertembungan diantara Husam Musa dengan Tuan Guru Haji Hadi Awang dalam perebutan jawatan presiden PAS nescaya & very2 firm and definite Husam Musa akan tumbang jatuh tergolek sebagaimana seorang mat rempit jatuh ketika mengambil corner baring.

No comments:

Post a Comment