Friday, May 15, 2009

PENGARUH SYAITAN PAK SHEIKH ANWAR BERJAYA MENGIMPLEMENTASI PERMAINAN POLITIK KURAFAT & MUNGKAR DALAM PAS

Parti PAS sudah mula dilanda pukulan maut ombak tsunami ekoran isu demi isu yang didedahkan oleh ahli2 akar umbi parti dan beberapa pemimpin bertarat kanan yang memegang portfolio penting dalam parti.
Kalau silap haribulan dimana isu2 dalaman parti ini terus didedahkan, tembelang busuk ini terus diletupkan dan akhirnya apabila pengundi & rakyat jelata semakin jelas melihat kepincangan kepimpinan PAS dan terlalu banyak perkara2 asas yang telah terlepas dari pandangan & pemantauwan pemimpin tertinggi PAS, ianya bukan sahaja akan membuatkan pengundi2 menolak PAS bahkan perpecahan diantara ahli2 parti akan memberikan impak yang akan menjadi igauwan mimpi seram atau bahasa orang muda2 impak yang betul2 makan dalam.
Walaupun sebagai sebuah parti politik dan sudah menjadi asam garam dalam permainan politik sesebuah parti politik itu tidak akan terlepas dengan rentetan masalah dalaman parti, PAS juga pernah menghadapi beberapa isu2 dalaman parti namum tatkala PAS yang semakin riuh mencanang bahawa UMNO sudah dilihat semakin tidak relevan bagi membela & memperkasakan orang2 Melayu & Agama Islam & tidak lain dan tidak bukan PAS adalah alternative utama pilihan orang2 Melayu & Agam Islam secara tiba2 dilihat agak tersentak & terkapai-kapai dalam menepis dan menidakkan badai gelora yang sedang melanda parti itu.
Ramai pemerhati & penganalisis kanan politik berpendapat saf kepimpinan tertinggi PAS dilihat agak tersentak & terkapai-kapai dalam menepis dan menidakkan badai gelora yang sedang melanda parti itu kerana rentetan & isu yang melanda yang kemudiannya diletupkan keluar bagi tatapan umum secara komplex nya adalah merupakan isu2 yang begitu extreme dan bukan setakat isu2 dalaman biasa. Rentetan & isu yang memberi extreme impak atau main-stream issue adalah kelantangan & pendedahan terbuka Nik Abduh tentang bagaimana ada cubaan pihak2 dalam PAS untuk membunuh karier politik beliau, bagaimana penasihat2 kanan ayahnda beliau Tok Guru Nik Aziz, telah memberi gambaran yang tidak tepat & secara terbalik konsep kerajaan campuran last but not least Nik Abduh juga telah meletupkan maklumat yang intipati nya menyatakan bagaimana ada cubaan pihak2 dalam PAS untuk melaga-lagakan Tok Guru Nik Aziz dengan Tuan Guru Haji Hadi Awang.
Satu lagi rentetan & isu yang memberi extreme impak atau main-stream issue adalah bagaimana pecahnya tembelang kudis bernanah yang memperlihatkan backdoor setting dimana kewujudan kumpulan ulama yang pro kepada Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) yang dinamakan kumpulan Erdogan atau dalam bahasa yang lebih berseni kumpulan ulama professional. Walaupun backdoor setting ini seakan-akan baru terbentuk namum inilah hakikatnya betapa hebatnya pengaruh syaitan yang diimplementasi oleh Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) menusuk masuk kedalam PAS. Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) yang memang dari dulu lagi terlalu gian untuk mengubah corak atau pattern saf kepimpinan PAS telah 50% berjaya menggerakkan anjing perusuhnya iatu kumpulan Erdogan ini menghentak & menumbangkan corak atau pattern saf kepimpinan kumpulan ulama muzakarah / konservatif dibawah kepimpinan Tuan Guru Haji Hadi Awang & Ustaz Nasharuddin Mat Isa.
Rentetan & isu seterusnya yang memberi extreme impak atau main-stream issue adalah bagaimana ahli2 akar umbi parti PAS melihat dengan begitu jelas hala tuju & arah kepimpinan tertinggi PAS semakin hilang arah, semakin layu & lesu mengikut telunjuk parti PKR & DAP hanya kerana mereka bernaung dibawah payung pakatan rakyat (PR) Secara aggressive nya ramai ahli2 akar umbi parti PAS khususnya mereka yang terdiri daripada wakil sayap dewan pemuda PAS pusat memang sudah lama panas & benggang dengan kepimpinan tertinggi parti terutama dalam isu penubuhan negara Islam & hudud dimana PAS dilihat agak goyang & gigil dalam membalun & menghentak DAP yang begitu extreme menentang perkara ini.
Rentetan & isu terakhir yang memberi extreme impak atau main-stream issue adalah perebutan kuasa kepimpinan diantara kumpulan ulama muzakarah / konservatif dengan kumpulan ulama professional. Bila wacana ini berlaku secara terang-terangan pengundi & rakyat jelata sudah mula jelak dengan sifat gila kuasa kepimpinan yang mula wujud dalam parti PAS ditambah dengan cerita2 liar terbaru yang mengatakan sudah mula ada permainan beli undi dalam proses pemilihan parti PAS diperingkat cawangan / bahagian dimana kesahihan nya hanya Allah SWT yang maha mengetahuinya.

Bagaimana semua rentetan & isu yang memberi extreme impak atau main-stream issue ini melanda dalam parti PAS? Mengapa secara tiba2 semua rentetan & isu yang memberi extreme impak atau main-stream issue ini wujud dalam percaturan politik parti PAS? Apakah rasional disebalik percaturan semua rentetan & isu yang memberi extreme impak atau main-stream issue ini dalam PAS? Jawapannya simple je beb, inilah akibatnya kalau berkawan & terlalu taksub mempercayai Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI). Inilah pengaruh syaitan yang berjaya diimplementasi oleh Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) kedalam PAS yang rasionalnya adalah untuk membunuh kepimpinan ulama muzakarah / konservatif dengan permainan & agenda politik kurafat & mungkar nya. Kejahatan sebegini boleh kita golongkan sebagai munafik pukimak sial keparat.

2 comments:

  1. Hehehhe...dah lama dah Anwar ni dok praktik benda2 tak elok ni...dia ni macam virus...dulu dia dok sebaq virus dalam UMNO...sampai Tun pun "tertipu"...tapi Alhamdulillah...Tun sedaq balik dan "terajang" Al-Juburi ni dari terus merosakkan UMNO...sekarang ni dia dok jadi virus di dalam "Pakatan Virus"...dari menjadi "virus yang sihat" (yang memberikan check & balance dalam Parlimen, "virus yang sihat" tu menjadi "virus yang bodoh mereput"!

    Thanks bro for being one of my blog followers...TQ.

    ReplyDelete