Thursday, June 11, 2009

JOHARI KASSIM BERTIKAM LIDAH DENGAN JEFF OOI – TERUJA JUGA BILA SEORANG BARUAH MELUDAH BALIK TERHADAP SEORANG GAMPANG BEJADAH

Memang dah sah & confirm bebudak PKR Penang dan bebudak DAP Penang tengah hangat & ligat bertikam lidah dan menuding jari antara satu sama lain malah tak lama lagi akan sampai ketahap tunjal dan meludah antara sesama mereka.
Itulah beb walau macam mana gempak & pakarnya ketua umum mereka bermain dengan persepsi politik dan sentimen api perkauman antara kaum namum ini semua tak mampu nak melawan kebesaran & kekuasan Allah SWT. Sekarang kita tengok apa dah jadi diantara sesama mereka lepas dapat satu peluang untuk memegang tampuk kuasa kepimpinan satu persatu isu mula timbul dan at the end of the day morale of the story rakyat jelata akan nampak dengan mata kepala mereka sendiri betapa kalut, kecoh dan rapuhnya hubungan dan semangat setiakawan dalam team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni. Para pengundi dan rakyat jelata akan dapat menyelami dengan jelasnya apa yang selama ini diwarwarkan oleh team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni khususnya ketua umum mereka brother Anwar bin Ibrahim (BABI) hanyalah semata – mata gimik politik murahan dan boleh dikelaskan sebagai ayat2 auta pembohongan semata - mata bagi meraih undi simpati namum hakikat sebenarnya apabila diberikan satu peluang untuk memegang tampuk kuasa kepimpinan lain pula cerita dan tindakan yang ditampilkan oleh mereka, itulah beb sebelum Berjaya mendapat peluang untuk memegang tampuk kuasa kepimpinan macam2 yang mereka boleh janjikan dan macam2 yang mereka boleh fitnah malah reka tomahan songsang yang dilontarkan terhadap BN khuusnya UMNO tapi bila mana kuasa kepimpinan dah ada dalam tangan mereka tindak tanduk gila kuasa kepimpinan yang mereka perlihatkan jauh lebih busuk, jijik dan kotor dari apa yang mereka tuduh & fitnah terhadap BN khusunya UMNO.

Baru setahun lebih berpeluang memegang tampuk kuasa kepimpinan diperingkat negeri Pulau Pinang macam2 insiden yang timbul, boikot – memboikot, tuduh menuduh malah pendedahan secara terbuka tentang amalan rasuah & korupsi yang didedahkan oleh ahli2 pakatan mereka sendiri. Ngeri tak ngeri beb baru setahun jagung dapat kuasa dah timbul insiden2 seperti ini kalau mereka tuduh & fitnah benda2 ni dizaman era pemerintahan bolehlah diterima oleh akal fikiran kerana BN menerusi Gerakan mentadbir Penang for quite some times tak mustahil kalau ada beberapa perkara yang terlepas pandang. Tapi kalau baru setahun jagung dapat kuasa dah timbul insiden2 seperti diatas maka ini namanya gelojoh & betul2 gila kuasa kepimpinan. Proses ludah – meludah sesama mereka pasti akan berlaku kerana Johari Kasim & PKR Penang telah melaungkan amaran kepada DAP supaya tidak mencampuri urusan dalaman parti itu dan bersikap menghormati apa jua keputusan yang dibuat oleh ahli2 parti PKR Penang. Johari dalam kenyataannya berkata DAP diminta agar jangan campur urusan parti kami kerana apa jua perlantikan yang dibuat terhadap ahli2 parti PKR adalah berdasarkan kuota dalam PKR dan bukannya atas sebab kapisiti atau ehsan DAP. Kenyataan Johari ini adalah tindakan susulan daripada gesaan ahli parlimen Jelutong DAP Jeff Ooi, yang mahukan 8 ahli majlis PKR yang memboikot majlis angkat sumpah YDP MPSP meletakkan jawatan dalam tempoh 24 jam. Tindakan wakil DAP yang akan membuat memorandum kolektif daripada semua ahli majlis yang mewakili DAP bagi merujuk perkara itu ke mesyuarat exco kerajaan negeri juga amat2 tidak disenangi oleh wakil2 PKR. Sekarang baru semua rakyat jelata nampak & sedar perangai sebenar bebudak pakatan pembangkang pukimak sial gampang keparat ni yang takda kerja lain tapi asyik nak berentap dan berebut kuasa sesama mereka sendiri je. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. Sabo Yeop.Nampaknya marah bebeno mike pada Pkr/Dap tu.Teman sokong mike 200%.

    ReplyDelete