Monday, June 29, 2009

BILA DAH NYANYUK ANWAR KATA PKR BUKAN PUNCA ORANG MELAYU BERPECAH – APA PUNYA HARAM BEJADAH STATEMENT MACAM NI?

Defacto leader PKR brother Anwar bin Ibrahim (BABI), dalam kenyataannya kepada akhbar Sinar harian menafikan dakwaan yang kononnya beliau adalah main contributor atau punca utama berlakunya perpecahan dikalangan orang2 Melayu pada masa kini setelah beliau dengan berjayanya menubuhkan PKR selepas beliau dipecat daripada jawatan TPM pada 1999.
Isu ni simple je beb, kalau brother Anwar bin Ibrahim (BABI), tiada kena mengena langsung baik secara direct mahupun indirectly beliau tidak perlu pun merasa risau, rimas atau ‘makan dalam’ bila perkara ini mula & heboh di warwarkan. Apa yang brother Anwar bin Ibrahim (BABI), ni nak crack head kalau memang secara jujurnya beliau bukalah main contributor atau punca utama berlakunya sentimen perpecahan ini, malah sebagai seorang yang di katakana pakar dalam political diversion & mindset games kenapa beliau seolah - olah melatah tak tentu pasal bila isu ini hangat dipolitikan? Apakah beliau perlu di sekolahkan kembali agar ingat balik tentang perumpamaan seperti ‘siapa makan cili dia mesti terasa pedasnya’ ? Menurut laporan akhbar Sinar Harian brother Anwar bin Ibrahim (BABI), dengan sekeras – kerasnya berkata dakwaan itu adalah tidak benar & tidak berasas sama sekali kerana PKR ditubuhkan pada 1999 dan penubuhannya tidak ada kaitan secara langsung dengan perpecahan yang berlaku di kalangan orang2 Melayu sekarang.
Pak Sheikh Anwar dengan begitu arrogant menyifatkan orang ‘Melayu pecah sudah lama’ dan mangkuk hayun ni dengan begitu firm dan selamba berkata adalah suatu pembohongan besar jika kemelut politik 1998 menjadi punca utama perpecahan di kalangan orang2 Melayu dan seperti biasa lah kepakaran beliau bermain dengan political diversion apabila beliau membalun dan memperlekehkan yang semua ini adalah serangan peribadi & modal murahan politik yang dicipta oleh UMNO untuk melemahkan pengaruh beliau. Sekarang ni beb, kalau kita teliti & perincikan sehalus – halusnya apa yang dicanangkan oleh Pak Sheikh Anwar seperti apa yang beliau nyatakan di atas mungkin kita patut tanya antara sesama kita, orang tua mangkuk hayun ni bila dia mencarut & cakap statement2 seperti yang di atas dia ni dalam keadaan lepas hisap ganja ke atau dia dalam keadaan lepas stim tengok amoi Cina cun tonggeng depan dia? Atau pun brother Anwar bin Ibrahim (BABI) ni, ada penyakit ‘sawan hilang ingatan’ dimana bila penyakit tu datang dia akan lupa segala peristiwa yang terdahulu?
Teori ni simple je beb, macam mana si mangkuk hayun munafik pukimak gampang bejadah ni boleh nafikan adalah suatu pembohongan besar jika kemelut politik 1998 menjadi punca utama perpecahan di kalangan orang2 Melayu kerana takkan semua orang boleh lupa dengan begitu sahaja bila mana Pak Sheikh Anwar ni kantoi tahun 1998 perpecahan di kalangan orang2 Melayu berlaku kerana termakan fitnah, tomahan dan dakyah beliau yang beliau telah diperangkap oleh pemimpin2 UMNO pada masa itu dan masakan kita bolah lupa begitu sahaja ramai di kalangan orang2 Melayu ketika itu tersentuh hati bila mendapat perkhabaran yang Pak Sheikh Anwar ni sedang cuba diracun ketika dalam tahanan di penjara. Sudah tentulah kebanyakan orang2 Melayu ketika itu yang tanpa berfikir panjang & termakan semua cerita karut beliau bertikan lidah dan berpecah – belah antara satu sam lain kerana menyangkakan ini semua adalah angkara pemimpin2 parti Keramat UMNO.

Teori kedua lagi menarik beb, macam mana si mangkuk hayun munafik pukimak gampang bejadah ni boleh nafikan dakwaan yang beliau adalah main contributor atau punca utama berlakunya perpecahan dikalangan orang2 Melayu pada masa sekarang? Tak semua orang2 Melayu boleh diperbodohkan & mudah diperlekehkan oleh Pak Sheikh Anwar munafik pukimak gampang bejadah ni kerana kita semua tahu dalam memastikan hajat nafsu rakus beliau mendaki ke persada tangga Putrajaya tercapai beliau with no doubt at all sanggup melakukan political arrangement / setting dengan kaum minoriti / bukan Melayu dan bersedia memberikan jawatan seperi TPM, Menteri Dalam Negeri, Menteri kehakiman & Undang2 kepada wakil2 daripada kaum2 tersebut. Hanya orang yang masih taksub dengan beliau & buta semangat kemelayuan sahaja yang tak nampak sentimen ni sedangkan dengan secara terbuka kita tahu yang political game plan Pak Sheikh Anwar adalah menjadikan orang2 Melayu dalam posisi huru – hara & berpecah belah agar kaum minoriti / bukan Melayu mudah mendapat platform bagi menggugut kuasa politik. Jadi the bloody fucking conclusion is tak payahlah Pak Sheikh Anwar munafik pukimak gampang bejadah ni nak main dengan political diversion approach & garap cerita modal murahan minta belas ehsan simpati from orang2 Melayu. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment