Wednesday, June 17, 2009

KRISIS DALAMAN PAS SEMAKIN KRITIKAL – KUMPULAN ERDOGANS DI BERITAKAN MENGADAKAN MESYUARAT TERTUTUP DI KUALA LUMPUR

Walaupun muktamar PAS yang ke55 sudah melabuhkan tirainya dan memperlihatkan team2 golongan ulama muzakarah / konservatif mengungguli saf pucuk kepimpinan tertinggi PAS namum realiti sebenar disebalik belakang tabir kumpulan erdogans yang diketuai oleh Husam Musa & mendapat full blessing daripada Tok Guru Nik Aziz begitu lincah mengatur gerak dalam menidakkan usaha2 team2 golongan ulama muzakarah / konservatif yang bersedia untuk membuka pintu rundingan dengan UMNO lantas memperincikan lagi cadangan pembentukan kerajaan perpaduan.
Menurut beberapa sumber yang dilaporkan kumpulan erdogans dikatakan telah mengumpulkan beberapa ahli2 kanan kumpulan itu bagi menghadiri satu sidang mesyuarat tertutup yang diadakan di Kuala Lumpur yang mana intipati & resolusi utama sidang mesyuarat tertutup itu adalah untuk menghentak, menekan dan sekaligus mengagalkan proses muzakarah & cadangan pembentukan kerajaan perpaduan. Sejauh mana kesahihannya sidang mesyuarat tertutup ini diadakan hanya Allah SWT yang maha mengetahuinya namum jika ianya benar2 berlaku dan berjaya diadakan memang confirm lah yang kumpulan erdogans ini hanya menerima kekalahan ahli2 mereka secara tersurat sahaja however deep inside their heart atau secara tersiratnya mereka memang tak dapat menerima langsung keputusan yang telah dibuat oleh perwakilan2 PAS semasa berlangsungnya muktamar tempoh hari dalam erti kata lain kumpulan erdogans ini sedang ligat mencari jalan bagi menumbangkan kembali team2 golongan ulama muzakarah / konservatif. Riak muka & senyuman manis mereka pamirkan tanda mereka terbuka menerima keputusan perwakilan tapi dalam hati sebenarnya membuak-buak menahan kemarahan, ini dah kira cakap tak serupa bikin beb. Tak eloklah tokoh2 yang mendalami ilmu agama secara tersurat & tersirat tapi buat perangai macam ni beb.

Mursidul am PAS, Tok Guru Nik Aziz dikatakan begitu benggang & kecewa yang teramat sangat dengan kesediaan team2 golongan ulama muzakarah / konservatif untuk mencari titik – tolak & membuka pintu rundingan dengan UMNO lantas memperincikan lagi cadangan pembentukan kerajaan perpaduan. Sepekara lagi Tok Guru Nik Aziz juga diberitakan amat kecewa dengan aura kekalahan hampir kesemua wakil kepimpinan PAS dari Kelantan dalam perebutan jawatan tertinggi dalam parti. Tok Guru Nik Aziz & Husam Musa akan menjadi perancang utama & peneraju dalam gerakan belakang tabir yang akan disusun secara comprehensive atau boleh di anggap silent killer movement. Terdapat juga spekulasi yang menggaitkan uaha2 untuk mengajak Mat Sabu untuk sama2 menguatkan gerakan belakang tabir ini. Tok Guru Nik Aziz & Husam Musa juga diberitakan mahu membuat penelitian & kajian secara berstrategik apakah implikasi sidang mesyuarat tertutup & proses gerakan belakang tabir ini boleh membawa atau sampai ketahap ketidakstabilan & perpecahan dalam parti PAS? Inilah realiti dunia politik arus perdana beb, walaupun PAS & sekutu2 mereka dalam pakatan pembangkang munafik pukimak sial kerapat berbangga dengan aura kemenangan mereka pada PRU ke12 yang lalu yang dilihat hampir menumbangkan BN tapi sesungguhnya putaran dunia itu tiada siapa yang boleh menduga dan keagungan & kebesaran Allh SWT itu tiada siapa yang dapat menandinginya. Dalam sekelip mata sahaja team pakatan pembangkang munafik pukimak sial kerapat kini di ambang perpecahan & keretakan, DAP & PKR Penang sudah mula bertikam lidah sesama mereka, ahli DAP Penang sudah mula membalun sesama mereka, DAP sudah mula lantang membalun PAS diatas usaha muzakarah dengan UMNO & cadangan pembentukan kerajaan perpaduan, sesuatu yang sukar dibayangkn akan terjadi juga sudah mula terjadi dimana ahli2 ulama PAS bergeseran sesama sendiri dan sudah sampai ketahap menyusun sidang mesyuarat tertutup & proses gerakan belakang tabir. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment