Monday, June 22, 2009

LIM GUANG ENG & KOH TSU KOON BERENTAP SIAPA LEBIH HEBAT MENTADBIR PENANG? NAMUN APAKAH NASIB ORANG MELAYU DI PENANG DIBELA & DIANGKAT TARAFNYA?

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng, melancarkan serangan peribadi keatas bekas ketua Menteri yang terdahulu Tan Sri Koh Tsu Koon berkaitan dengan taraf kemajuan dan kadar pembangunan negeri Pulau Pinang.
Lawatan bekas Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew, ke Pulau Pinang baru2 ini yang menyifatkan taraf kemajuan dan kadar pembangunan negeri Pulau Pinang tidak berada di paras yang membanggakan dan agak makan dalam apabila orang tua Singapura ini melabelkan Penang sebagai tidak jauh bezanya dengan Ipoh & Seremban telah memberi platform bagi Lim Guang Eng mengherdik, menghentak, membalun serta memperlekehkan pentadbiran Koh Tsu Koon & parti Gerakan yang diberi mandat mentadbir Pulau Pinang selama hampir 18 tahun. Menurut Lim Guang Eng berdasarkan beberapa stastistik & perangkaan, taraf kemajuan dan kadar pembangunan negeri Pulau Pinang begitu agak mundur kebelakang selama hampir 18 tahun yang lalu dan ini beliau perkuatkan lagi menerusi data stastistik pendapatan isi rumah yang memperlihatkan negeri Pulau Pinang adalah negeri yang mencatatkan pendapatan isi rumah yang terendah compared to all others states termasuk perbandingan dengan negeri Sabah & Sarawak bagi tempoh 10 tahun yang lalu.
Sehubungan dengan itu pergerakan wanita & pemuda parti Gerakan Pulau Pinang tangkas membidas & menepis segala kenyataan yang di lontarkan oleh Lim Guang Eng. Menurut mereka Lim Guang Eng & seluruh pucuk kepimpinan pakatan rakyat negeri Pulau Pinang telah memutar – belit dan memesongkan kenyataan asal yang di luahkan oleh Lee Kuan Yew. Pergerakan wanita & pemuda parti Gerakan Pulau Pinang turut membidas mindset games & political diversion yang diwarwarkan oleh si mamat Lim Guang Eng ini kerana menurut mereka lagi kenyataan & luahan sebenar yang di nyatakan oleh Lee Kuan Yew hanyalah meminta agar pucuk pentadbiran negeri Pulau Pinang melakukan proses penambahbaikan terhadap kemudahan prasarana & infrastruktur serta jaringan komunikasi yang sedia ada bagi menarik minat lebih ramai pelabur2 asing datang melakukan pelaburan di negeri Pulau Pinang.

Pergerakan wanita & pemuda parti Gerakan Pulau Pinang membuat kesimpulan apa yang di lakukan oleh Lim Guang Eng & seluruh pucuk kepimpinan pakatan rakyat negeri Pulau Pinang hanyalah semata – mata mahu mengelirukan minda & pemikiran rakyat jelata dan para pengundi di negeri Pulau Mutiara ini. Apa pun cerita yang mereka kecohkan & carutkan, satu case study yang kita ingin teliti & perincikan adalah apakah jurang perbezaan taraf kemajuan terutamanya dalam aspek sosio ekonomi & pendapatan isi rumah golongan bumiputera & orang2 melayu di Pulau Pinang berbanding dengan kaum minoriti yang lain setelah pakatan rakyat mengambil alih pucuk kepimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang? Apakah stastistik & perangkaannya lebih baik daripada dahulu atau ianya tetap static & doesn’t move anyway atau pun nasib golongan bumiputera & orang2 Melayu di Pulau Pinang terus dipinggirkan dan diterajang ke tepi? Oleh sebab itu orang2 Melayu dekat Penang sana kena buka mata & minda seluas yang boleh, depa kena make a comprehensive comparison apakah team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ini telah berjaya & betul2 mengotakan janji2 dan aspirasi agenda politik yang mereka warwarkan sebelum berkuasa dahulu? Depa kena kaji betul2 apakah wakil2 golongan Melayu especially from PKR telah memainkan peranan yang maximum effective dalam memperkasakan nasib & hak orang2 Melayu dekat Penang ni? Kalau depa rasa baik pentadbiran Gerakan dulu mahupun DAP sekarang tak bawak sebarang impak & benefit of interest terhadap orang2 Melayu Pulau Mutiara ni lebih baik dalam PRU ke 13 nanti depa pangkah & pilih calon bebas je beb. Finally dah high time dah orang2 Melayu dekat Penang ni dapat memperbaiki taraf hidup, sosio ekonomi dan upgrade pendapatan isi rumah mereka, sampai bila orang2 Melayu dekat Penang hanya nak jadi champion dekat area seperti Padang Kota atau Balik Pulau sahaja? Jangan lah pulak nanti sampai bebudak yang ambik order dekat KFC dekat area bandar pun kita payah nak nampak muka budak2 Melayu , kalau sampai ketahap tu dah kira kes berat tu beb. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment