Tuesday, June 16, 2009

SPEKULASI BERTIUP KENCANG – TIGA ADUN PEMBANGKANG DI SELANGOR DILAPORKAN AKAN JOIN BN

Pada ketika & waktu ini team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni dilihat sedang betul2 dilanda krisis & skandal dalaman parti malah apa yang belaku dari sehari kesehari betul2 menguji sejauh mana kebijaksanaan leader2 mereka mencari solusi & formula berstategik bagi mengimbangi kerapuhan yang begitu ketara berlaku dalam team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni. It is a mission critical testing period for the respective leader & how passionate they are in absorbing the pressure & key challenges as a main stream political leader.?
Apa tidaknya beb, permufakatan & semangat setiakawan yang dicanang selama ini sedikit demi sedikit telah calar & pudar akibat rasa benggang & ketidak puasan hati DAP terhadap PAS gara2 cadangan muzakarah & pembentukan kerajaan perpaduan, permufakatan & semangat setiakawan yang dicanang selama ini juga dilihat lebih kepada ayat2 pembohongan semata – mata akibat pergesaran & perang dingin between DAP & PKR Pulau Pinang malah secara tiba2 pula meletup spekulasi tentang penyalahgunaan kuasa & ketidak adilan dalam proses perolehan / pemberian kontrak waste management di negeri Selangor yang beritakan lebih dimonopoli oleh ahli2 PKR dan tidak berlandaskan urus tadbir korporat yang sepatutnya. Isu penyelewangan & salah guna kuasa juga hebat melanda kepimpinan DAP Pulau Pinang apabila ahli DAP sesama sendiri bertikam lidah & akhirnya mengakibatkan ADUN DAP kawasan Jawi diberitakan telah menghantar surat perletakkan jawatannya. Spekulasi & khabar angin yang terbaru pula diberitakan 3 ADUN pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat daripada negeri Selangor sedang dalam proses bagi mempertimbangkan untuk melompat keluar daripada team pakatan rakyat dan tidak lain & tidak bukan akan menyertai pucuk kepimpinan BN.

Walau bagaimanapun sejauh mana firm nya spekulasi ini ianya masih tidak dapat dipastikan lagi namun jawapan tersiratnya sudah pasti ada pada 3 ADUN pakatan rakyat terbabit dan sesungguhnya hanya tuhan yang maha mengetahuinya. Selebihnya beb kita just tunggu & lihat je movement seterusnya. Tapi sepekara yang kita kena ingat beb, dalam dunia politik ni kalau takda angin masakan pokok boleh bergoyang, kalau takda asasnya masakan boleh timbul cerita sebegini? Bagi memperkuatkan lagi teori tentang spekulasi & khabar angin yang 3 ADUN pakatan rakyat di negeri Selangor sedang dalam proses bagi mempertimbangkan untuk melompat keluar daripada team pembangkang munafik pukimak sial keparat, akhbar Sinar Harian dalam laporannya memetik 3 ADUN pakatan rakyat terbabit adalah ADUN Kota Alam Shah, M Manoharan, ADUN Sri Muda, Shuhaimi Shafiei dan ADUN Port Klang, Badrul Hisham Abdullah. Jadi kalau kita teliti & perincikan dengan akal fikiran yang waras beb susah juga kalau nak kata semua ini hanya spekulasi liar & khabar angin kosong kerana kalau akhbar Sinar Harian dalam laporannya boleh mengupas spekulasi ini & disertakan dengan nama2 ADUN yang terbabit ternyta tidak mustahil intipati spekulasi ini untuk menjadi realiti adalah kuat & firm. Walaupun Manoharan dilihat tangkas cuba menepis 7 menangkis spekulasi ini namum beberapa komen & kenyataan yang beliau lontarkan kepada akhbar Sinar Harian ternyata menampakkan desakan & ketidak puasan hatinya terhadap kepimpinan kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor terutamanya dalam usaha mempertingkatkan & memperbanyakkan peluang perniagaan dan tender terhadap kaum India yang beliau lihat masih belum mencukupi. Walaupun hardcore2 supporter dalam team pembangkang munafik pukimak sial keparat begitu firm mengatakan yang tidak mungkin sama sekali kerajaan pakatan rakyat Selangor akan mengalami nasib yang sama seperti apa yang menimpa kerajaan pakatan rakyat di negeri Perak namum jangan kita lupa sesekali bahawa putaran hidup di dunia ini hanya tuhan yang maha mengetahuinya & sehebat mana pun seseorang manusia itu, namum kekuasaan Allah SWT adalah jauh lebih lebih berbanding dengan segala mahluk yang ada di muka bumi ini. Kalau dah di takdirkan kerajaan pakatan rakyat Selangor akan retak & tumbang maka itulah takdir dan realitinya beb. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment