Friday, June 12, 2009

DAP DAH MULA BERPELUH, PKR DAH MULA TERKENCING – MUZAKARAH UMNO & PAS SECARA RASMI PASTI AKAN BUAT MEREKA LARI DALAM KEADAAN BOGEL

Proses muktamar parti PAS telah selamat berlangsung manakala proses peralihan kuasa & perhimpunan agung parti keramat UMNO telah berjaya mengambil tempat dan di implementasi dengan gahnya.
Kini apa yang lebih penting lagi adalah untuk melihat aspirasi & agenda memartabatkan agama Islam, memperkasakan maruah bangsa Melayu dan menjamin serta membela hak2 & keistemwaan orang2 Melayu. Lanskap politik arus perdana tanah air dilihat akan memasuki ke fasa dimana aspirasi & agenda yang dinyatakan diatas tidak mustahil akan membawa kearah proses permuafakatan, penyatuan dan merapatkan saf hubungan sesama Islam. Baik ahli2 akar parti keramat UMNO mahupun ahli2 akar parti PAS umum memang menyedari yang semakin hari martabat agama Ialam, maruah bangsa Melayu serta hak2 & keistemwaan orang2 Melayu semakin rakus diherdik, dibalun dan dicabar oleh kaum2 minoriti. Teka – teki cepu emasnya ialah apakah kita baik dari kalangan orang2 UMNO mahupun dari kalangan orang2 PAS sanggup melihat golongan kaum minoriti terus mengherdik, mencabar dan memperkotak – katikkan isu2 yang menyentuh sentimental value orang2 Melayu dan nilai2 keislaman sejagat? Tiada apa pun yang perlu dikhuatiri kan oleh ahli2 akar parti keramat UMNO mahupun ahli2 akar parti PAS dengan uaha2 dan proses2 kearah permuafakatan, penyatuan dan merapatkan saf hubungan sesama Islam kerana agenda seperti kerajaan perpaduan dan penubuhan negara Islam adalah suatu agenda yang memerlukan ketelitian dan pelan induk perancangan secara berstrategik dan tidak perlulah ahili2 daripada kedua – dua belah pihak terlalu taksub mempolitikannya. Apa yang pailing penting PAS kena buka mata & minda serta tangkas menangkap mesej yakni UMNO memang sentiasa bersedia untuk duduk semeja dengan PAS dan sentiasa dengan hati yang terbuka ingin mendengar pembentukkan kerajaan perpaduan & penubuhan negara Islam jika sekiranya pihak PAS sudah bersedia untuk membentangkan pelan induk perancangan secara berstrategik yang berkaitan dengan pembentukkan kerajaan perpaduan & penubuhan negara Islam.

Pihak PAS juga harus tangkas membuat penilaian semula ataupun reverse analysis dan cuba dapatkan bukti sahih sejak bila UMNO ada berkata bahawa mereka menolak secara mutlaknya cadangan penubuhan negara Islam? Mesej sebenar yang UMNO sampaikan terhadap PAS adalah PAS diminta mengemukakan & membentangkan pelan induk perancangan secara berstrategik yang berkaitan dengan penubuhan negara Islam`bagi membolehkan pihak UMNO membuat penilitian dan memanjangkan skop perbincangan isu tersebut. Namum berlakunya perkara ini adalah kerana permainan & percaturan persepsi & diversi politik pihah2 yang sebenarnya ingin menaguk di air keruh dan mengambil kesempatan untuk menjahanamkan UMNO dan at the same time menjadikan PAS sebagai kuda tunggangan & terajangan. Kini DAP sudah mula dilanda keresahan & mereka sudah dibasahi dengan peluh2 ketakukan kerana mereka sedar impak dan pukulan maut yang akan mereka terima jika sekiranya UMNO & PAS berjaya mencari titik tolak kearah proses permuafakatan, penyatuan dan merapatkan saf hubungan sesama Islam. Rasionalnya simple je beb, kalau ini berlaku keseluruhan orang2 Melayu & umat Islam sejagat akan kembali bersatu dan merapatkan saf hubungan sesama Islam maka dengan automatiknya kaum minoriti akan hilang punggutan suara untuk mengugut kuasa politik malah penolakkan secara terang – terangan oleh kaum minoriti terhadap BN pun tidak akan mampu mengubah lanskap politik arus perdan tanahair jika sekiranya undi2 orang Melayu tidak berpecah. PKR pula sudah mula takut dengan bayang2 mereka sendiri & tanpa mereka sedari mereka sudah pun terkencing dalam seluar kerana mereka sedar jika sekiranya UMNO & PAS berjaya mencari titik tolak kearah proses permuafakatan, penyatuan dan merapatkan saf hubungan sesama Islam hancur punah lah harapan mereka untuk mendaki ketangga puncak pemerintahan di Putrajaya dan yang paling mereka takuti adalah pukulan maut yang akan mereka terima daripada seluruh rakyat jelata yang akan mengherdik, mencaci, membalun dan mencarut terhadap mereka kerana mereka sebenarnya adalah syaitan durjana yang bertopengkan manusia yang mempergunakan aspirasi agama Islam, human right core value & sifat keadilan sejagat untuk kepentingan peribadi & isi perut mereka. Mereka juga memang patut di nyahkan dari muka bumi tanah Melayu ini kerana merekalah tok dalang yang berhati busuk, jijik dan kotor yang sanggup menjual & menggadai maruah & hak keistemewaan bangsa Melayu dengan sewenang – wenangnya. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment