Saturday, June 27, 2009

PERMAINAN PROPAGANDA AKHBAR CINA AGAK OVER EXTREME KE ATAS ISU MEMPERKASAKAN MARUAH BANGSA MELAYU – NAK TESTS PATIENT ORANG MELAYU KE?

Tinjauan akhbar Utusan Malaysia mendapati sepanjang minggu (8 – 13 Jun) 3 isu utama yang menjadi perhatian main stream Chinese daily newspaper adalah mengenai survival sekolah Cina, general opinion on should MCA walk out from BN dan cadangan kerajaan perpaduan antara UMNO & PAS.
Kita orang2 Melayu & umat sesama Islam kena buka mata & minda pemikiran kita beb apakah significant nya isu2 ini menjadi perhatian utama main stream Chinese daily newspaper? Apakah permainan propaganda main stream Chinese daily newspaper ini sengaja di garap untuk menguji dan melihat sejauh mana tahap kesabaran dan keutuhan ikatan saf2 permuafakatan di kalangan umat sesama Islam? Suka atau pun tak suka kita kena tanya diri kita beb apakah bermulanya permainan propaganda main stream Chinese daily newspaper ini menandakan high alert indicator platform yang kaum minoriti & bukan Melayu sudah bersedia untuk menyusun behind the scene game plan jika sekiranya permuafakatan & penyatuan di kalangan umat sesama Islam berlaku dengan havoc nya?
Dalam isu survival sekolah Cina, dasar pendidikan negara begitu lantang dipersalahkan kerana didakwa tidak berlaku adil malahan dasar pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat dikatakan lebih memberi perhatian terhadap isu survival sekolah Cina. Terdapat juga sarcastic statement yang menyatakan masyarakat Cina percaya akta pendidikan akan percaya diubah jika sekiranya mereka menyokong pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat. Di sini saya dengan rasa rendah diri yang teramat sangat ingin meminta agar pucuk kepimpinan tertinggi UMNO memberi sedikit pengajaran terhadap kaum minoriti & bukan Melayu ini, sedarlah sikit bahawa hanya Malaysia sahaja yang membenarkan sekolah Cina didirikan dalam masyarakat yang menjadi majoriti ialah Melayu / Bumiputera. Secara keseluruhannya di bawah RMK-9, kerajaan Malaysia memperuntukan sebanyak RM174.34 juta bagi pembangunan sekolah aliran Cina. Baru2 ini pendedahan terbuka di parlimen telah memperlihatkan stastistik di mana penerima biasiswa tajaan JPA bagi kategori pelajar cemerlang adalah dimonopoli oleh pelajar2 kaum minority & bukan Bumiputera dengan perangkaan sebanyak 68%. Apa semua ni beb? Dengan semua stastistik, perangkaan dan firm statement sebegini mengapakah kaum minoriti & bukan Melayu ini masih lagi mencarut & menyalak tak tentu pasal? It’s high time for parti Keramat UMNO leadership ajar sikit diaorang ni agar in the future bila nak buat sesuatu tindakan itu fikir guna kepala otak bukan guna kepala lutut.
Dalam isu cadangan kerajaan perpaduan antara UMNO & PAS, beberapa artikel dalam main stream Chinese daily newspaper diberitakan melahirkan kebimbingan realiti & kenyataan cadangan kerajaan perpaduan antara UMNO & PAS akan mendorong kepada kuasa kebangsaan orang Melayu. Tidak terkecuali juga rasa kebimbangan mereka terhadap kebangkitan kuasa Islam di negara ini. Apa semua ni beb? Dah sampai ke tahap begini takkan Nik Aziz & beberapa orang2 kuat beliau masih tak sedar dan still nak butakan mata mereka lagi? Muhasabah & tarbiah lah sesama sendiri wahai orang2 PAS, gear up lah for the sake of memartabatkan agama Islam dan memperkasakan maruah umat sesama Islam.



Dalam isu general opinion on should MCA walk out from BN, hampir keseluruhan artikel dalam main stream Chinese daily newspaper diberitakan menjurus kepada kecendurungan supaya MCA keluar daripada BN. The main contributor factor dikatakan adalah sikap UMNO yang banyak menyebabkan pemimpin MCA sukar untuk berkompromi. Consistency in UMNO dan barisan saf2 kepimpinan baru dalam parti Keramat UMNO yang begitu firm & hardcore dalam memperkasakan aspirasi maruah bangsa Melayu dan sikap tidak berubah UMNO terhadap MCA juga dikatakan menimbulkan makin banyak bahaya kepada parti itu. Apa semua ni beb? What’s the bloody fucking hell that they talked about? Tidakkah para pemimpin MCA berasa malu dengan prestasi buruk mereka & kegagalan mereka dalam menarik para pengundi kaum Cina sedangkan UMNO tidak pernah berkira – kira dan masih lagi sudi memperuntukan kerusi2 penting dalam kabinet pentadbiran negara? Dengan semua sifat transparent, openness & tolerance yang UMNO praktikan mengapakah kaum minoriti & bukan Melayu ini masih lagi mencarut & menyalak tak tentu pasal? It’s high time for parti Keramat UMNO leadership ajar sikit diaorang ni agar in the future bila nak buat sesuatu tindakan itu fikir guna kepala otak bukan guna kepala lutut & ada baiknya diaorang ni jahit sikit your bloody fucking mouth. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment