Tuesday, June 2, 2009

HARI BAHAGIA BN IALAH BILA MANA GERAKAN & PPP DITERAJANG & DILUCUTKAN HAK DARIPADA MENJADI KOMPONEN PARTI

Dari sehari ke sehari sememangnya kita orang2 Melayu ni dah banyak sangat bersabar dengan kerenah pukimak sial gampang keparat ahli2 parti gerakan & PPP yang seakan – akan sengaja mahu menguji dan mencabar tahap kesabaran orang2 Melayu. Rasanya beb kalau ikutkan rasa amarah kita dan prinsip pantang orang Melayu kalau dicabar mahu sahaja rasanya kita tunjal, ludah, penampar dan terajang sekuat hati dekat bebudak gerakan & PPP yang gampang lagi lahanat ni.
Apa taknya beb lepas satu isu & sentimen yang mereka timbulkan, mereka cool down sekejap bila mana mereka lihat orang2 Melayu sudah bersedia membuka langkah pencak gerak namum selepas seketika mereka akan membuat kecoh dan mencanang isu & sentimen yang baru yang lazimnya menyentuh maruah agama Islam, hak & keistemewaan orang2 Melayu bahkan tak terlepas juga bab musabab yang menyentuh sensitiviti orang2 Melayu. Macam sial betul game & percaturan yang mereka mainkan bahkan beb kekadang tak salah rasanya kalau pada tanggapan kita bebudak gerakan & PPP yang gampang lagi lahanat ni jauh lebih busuk & kotor kalau nak dibandingkan dengan team pakatan pembangkang yang munafik pukimak sial keparat dah tentulah diaorang ni semua rejim pembangkang.
Sedar mahupun tidak sedar dalam mana2 isu & sentimen yang melibatkan pemimpin2 daripada parti keramat UMNO bebudak gerakan & PPP yang gampang lagi lahanat ni adalah antara individu yang begitu tangkas, lantang dan keras mengherdik & membalun pucuk pimpinan tertinggi parti keramat UMNO bagi menghukum dan mengambil tindakan drastik seperti contoh kes Datuk Ahmad Ismail yang begitu lantang & keras ditekan dan dibalun oleh bebudak parti gerakan yang tidak memberi pilihan kepada jawatankuasa pengurusan & disiplin parti keramat UMNO selain menggantung keahlian Datuk Ahmad Ismail selama 3 tahun sebagai rasa tangungjawab & menhormati prinsip dan pegangan semangat setia kawan dalam BN. Tapi satu kelicikan yang ada pada pucuk pimpinan tertinggi gerakan ialah kepakaran mereka memutar – belit dan divert isu & sentimen yang melibatkan pemimpin2 mereka seperti contoh kes ketua wanita gerakan, Datuk Tan Lian Hoe yang dengan begitu selambe & pukimak je bermain dengan isu perkauman & sensitiviti namum terlepas daripada sebarang hukuman ekoran daripada kelicikan pemimpin atasan memutar – belit dan divert isu tersebut macam sial je beb. Insiden yang terbaru kenyataan pengerusi gerakan Pulau Pinang, Datuk Teng Hock Nan yang seakan – akan ingin meraih publisiti & modal murahan dengan bermain api sentimen komunis dan isu Chin Peng. Kalau kita amati sekali lagi Datuk Teng Hock Nan cuba untuk memutar – belit dan divert isu tersebut bila mana beliau lihat insiden ini telah membakar api kemarahan orang2 Melayu terutmanya mereka2 yang terlibat secara langsung dengan penganyaian parti komunis.

Dengan rasa rendah diri yang teramat sangat saya betul2 berharap & menyeru agar pucuk kepimpinan tertinggi parti BN yang di pengerusikan oleh YAB Datuk Seri Najib supaya memperincikan perkara ini sedalam – dalamnya agar sifat, keperibadian dan tindak – tanduk ahli2 parti gerakan yang busuk & kotor ini tidak terlepas pandang dengan begitu sahaja dan apa salahnya diatas kapisiti prinsip dan tata etika semangat setia kawan dalam komponen BN haran bejadah seperti Datuk Tan Lian Hoe & Datuk Teng Hock Nan ini dihukum sekeras - kersasnya & diambil tindakan yang drastik. Kalau mereka tak setuju atau tak suka terajang & halau je mereka keluar & lagi bagus kalau mereka pi join pakatan pembangkang. Significant nya simple je beb dizaman penipuan dan penolakan secara terang – terangan oleh kaum minoriti terhadap agenda & aspirasi parti BN tidak ada sekecil kuman pun rugi nya jika musuh dalam selimut atau gunting berkarat dalam lipatan seperti gerakan & PPP ini keluar dan meninggalkan BN kerana sejauh mana mereka boleh bertapak dalam pakatan pembangkang yang menunggu masa untuk bertikam lidah dan meludah sesama sendiri. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

2 comments:

  1. apa kata kita mulakan langkah penerajangan ppp/gerakan keluar dpd bn?

    tambah lagi satu, ahli umno yang tak sudah2 merajuk dan buat ugutan keluar..

    biar yang kekal itu pejuang sejati

    ReplyDelete
  2. kalau xpuas hati sgt kenapa diorang stay dalam BN?

    keluar je la.. Senang..

    Rasanya komponen lain dalam BN pun xkisah..

    Sumbangan kerusi dalam parlimen diorang bukan banyak pun..

    Cakap je lebih, prestasi hampeh..

    Ugut-ugut pulak..

    Hai, nak merasa jadi pembangkang ke??

    ReplyDelete