Wednesday, June 10, 2009

SPEKULASI LEBIH SERIBU AHLI2 GERAKAN AKAN JOIN PEMBANGKANG – TERBUKTI AHLI2 GERAKAN MEMANG BERHATI BUSUK & TIADA ASPIRASI PRINSIP SETIAKAWAN DALAM BN

Spekulasi & berita hangat yang mengatakan lebih 1,000 ahli parti Gerakan bersama naib presidennya, Mejar (Kehormat) Huang Cheng Guan akan menyertai pembangkang hanya kerana tidak sependapat dengan tindak tanduk serta keputusan pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Teng Hock Nan.
Gerakan sebagai salah satu parti komponen dalam BN adalah merupakan antara parti komponen yang banyak masalah dan boleh dilabel sebagai “suka cari pasal” terutamanya dengan parti keramat UMNO yang menjadi parti tunjang dalam kepimpinan BN. Pucuk tertinggi kepimpinan parti Gerakan & ahli2 akar umbinya juga adalah antara yang paling aggresif dan lantang dalam mengherdik, menghentak dan membalun sesama ahli parti komponen BN apatah lagi kalau ianya melibatkan para pemimpin dari kalangan parti keramat UMNO. Diaorang ni memang pukimak sial gampang keparat lah dan memang tak salah pun kalau kita kata yang parti Gerakan ni sebenarnya ibarat “musuh dalam selimut” bagi BN malah seperti salah satu artikel yang pernah saya warwarkan, hari bahagia BN ialah bila mana parti Gerakan ini diludah & diterajang keluar serta dilucutkan hak daripada menjadi komponen BN. Saya begitu yakin & percaya ramai dikalangan para penyokong kuat parti keramat UMNO yang akan buat kenduri kesyukuran kalau parti Gerakan ini keluar serta dilucutkan hak daripada menjadi komponen BN sebab kita pun nak tengok jugak beb sejauh mana mereka boleh merangkak dan bertapak sebagai pembangkang? Macam mana kita tak kata yang diaorang ni haram bejadah sial, asal ada isu sikit mereka buat kecoh lepas tu herdik & balun UMNO lebih2 pulak, isu ketuanan Melayu, hak & keistemewaan orang2 Melayu dan yang terbaru isu Chin Peng sentiasa dijadikan modal murahan untuk berlagak dominan & menjadi fighter bagi kaum Cina. Asal ada ketidakpuasan hati & masalah dalam parti dengan bangga mereka canangkan akan keluar parti & join pembangkang.

Kalau beginilah rentak & percaturan ahli2 parti Gerakan memang tak syak lagi yang sebenarnya kesemua mereka ini mempunyai hati yang busuk & sepanjang berada dalam komponen BN tiada sekecil kuman pun aspirasi & prinsip setiakawan dalam jatidiri mereka sebenar – benarnya. Mungkin juga UMNO terlalu berlembut & terlalu mengamalkan sense of diplomacy approach dengan mereka ini sebab kalau nak ikutkan hati kita mahu je kita tunjal, ludah, kencing dan terajang dekat diaorang ni semua, asyik nak cari pasal & sengaja nak timbulkan amarah orang2 melayu je. Pendapat saya dengan perangai sebegini pukimak sial gampang keparat & dengan hati yang busuk & kotor sebegini kalau pun kita beri lebih banyak jawatan penting kepada mereka, kita upgrade dan peruntukan lebih banyak kepentingan kepada mereka belum tentu pun mereka akan sedar jauh sekali untuk berterima kasih kepada orang2 Melayu. Haram bejadah macam diaorang ni lepas dapat apa yang dioarang nak mereka akan tetap herdik, hentak dan balun UMNO malah mungkin akan lebih besar kepala pulak nanti kerana sememangnya dah dasar mereka pukimak sial gampang keparat. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca atau politikan topic ni lebih2 mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment