Tuesday, June 23, 2009

BILA DAH KENA BALUN SECARA TERBUKA BARU MB SELANGOR NAK UMUMKAN SISTEM TENDER SECARA TERBUKA – MEMANG KUAT KELENTONG BETUL DIAORANG NI

Sesungguhnya laporan akhbar The Star pada 18 June 2009 memang menarik minat saya dimana The Star melaporkan kerajaan pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat dibawah kepimpinan MB Tan Sri Khalid Ibrahim, sebagai berkata kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor telah sebulat suara & bersetuju untuk memperkenalkan dan menggunapakai sistem tender secara terbuka dalam aspek proses perolehan / pemberian waste management contract di negeri Selangor Darul Ehsan.
Saya agak tertarik dengan berita yang dilaporkan ini kerana dalam salah satu artikel blog saya yang terdahulu saya pernah mengupas isu ini dimana perkara ini telah menjadi panas & hangat apabila ianya telah di balun & di dedahkan oleh salah seorang daripada anggota lantikan ahli majlis Subang Jaya A. Thiruvenggadam yang mendakwa proses perolehan / pemberian waste management contract di negeri Selangor Darul Ehsan adalah tidak telus, tidak mengamalkan prinsip & tata etika urus tadbir pentadbiran yang effective dan beliau sememangnya kecewa kerana keseluruhan proses itu dijalankan tanpa berdasarkan sistem merit / kelayakan yang sepatutnya akan tetapi ianya lebih menjurus ke arah platform yang menjaga kepentingan individu & parti2 tertentu. Selepas pendedahan yang dibuat oleh A. Thiruvenggadam itu beberapa orang2 kuat team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat termasuk MB nya sendiri telah menepis dakwaan tersebut lantas menafikan wujudnya elemen2 seperti yang dinyatakan oleh si mamat A. Thiruvenggadam ini.
Tapi yang menjadi kehairanan bagi kita mengapa dalam tempoh yang begitu singkat malah tak sampai pun dalam tempoh seminggu MB Selangor telah membuat keputusan & ketetapan yang kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor telah sebulat suara & bersetuju untuk memperkenalkan dan menggunapakai sistem tender secara terbuka dalam aspek proses perolehan / pemberian waste management contract di negeri Selangor Darul Ehsan? Kalau si mangkuk hayun MB ni very2 firm & confident yang dakwaan si mamat A. Thiruvenggadam ini tidak sahih & tidak berasas sama sekali mengapa keputusan & ketetapan yang dibuat agak tergopoh – gapah bak kata pepatah macam lipas kudung da? Sepatutnya dakwaan & pendedahan terbuka yang di buat seperti ini harus di teliti, di kaji dan di buat proses penyemakkan semula malahan serious allegation liked this harus melalui satu proses penyiasatan yang comprehensive sebelum sebarang keputusan & ketetapan di implementasikan.

Apa yang mencurigakan kita adalah jangan nak kata melakukan satu proses penyiasatan yang comprehensive tapi lebih kalut lagi secara tiba2 je keluar satu kenyataan rasmi yang mengatakan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor telah sebulat suara & bersetuju untuk memperkenalkan dan menggunapakai sistem tender secara terbuka dalam aspek proses perolehan / pemberian waste management contract di negeri Selangor Darul Ehsan, ini nampak macam nak cover line atau nak kelentong & manipulate minda & pemikiran rakyat jelata & para pengundi di negeri Selangor je beb. Mengulas laporan akhbar The Star si mangkuk hayun Khalid ni juga berkata kepimpinan pentadbiran kerajaan negeri Selangor amat komited dalam memperkasakan aspirasi ‘transparent, accountable & practicing good governance’ tapi soalan cepu emasnya beb kalau diaorang ni betul2 komited kenapa start dari mula masa ambil alih pucuk kepimpinan kerajaan negeri Selangor diaorang tak beri penekanan aspirasi ‘transparent, accountable & practicing good governance’ & buat implementasi serta menggunapakai sistem tender secara terbuka dalam aspek proses perolehan / pemberian waste management contract di negeri Selangor Darul Ehsan? Kenapa aspek ni timbul secara tiba2 je bahkan selepas teruk kena pertikai & balun oleh si mamat A. Thiruvenggadam ni? Pesanan saya kepada Tan Sri Khalid, tak semua orang mudah di perbodohkan & boleh diperlekehkan dengan statement2 political diversion / mindset games, kalau nak kelentong pun agak2 lah brother tak payah nak kencing lebih2. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

2 comments:

  1. SALAM ZIARAH BRO..PERGH MMG MENGEJUTBEROKKAN SI KHALID GAGAP KLU DIA BACE ARTIKEL NI KEHKEHKEH. KNP LA DLU DIA X NAK BUKAK TENDER LEMBU PASTU KASI AGIH2 DGN CARA YG BTUL KAN BAGUS! OTAK KHALID NI TERENCAT KEJAP AGAKNYA SAMPAI X BLH NAK BEFIKIR RASIONAL LG. LEBIH BAIK TURUN TAKHTA LG BAGUS! HUHUHU

    ReplyDelete
  2. hanya umno yg layak memerintah selangor.parti lain menyemak je.rosak sistem akibat si khalid nih.bodoh punya mb

    ReplyDelete