Saturday, July 11, 2009

PAK SHEIKH ANWAR SALAHKAN MEDIA PUNCA DAP KEDAH KELUAR PAKATAN RAKYAT – SINGKAT & HARAM BEJADAH BETUL PEMIKIRAN DIA!

Secara umumnya beb, semua orang tahu tak kira di peringkat umur mana DAP & PAS ni memang tak boleh nak duduk dan sepakat bersama bak kata orang muda2 kedua parti ni memang tak boleh ngam together, daripada serba serbi bermula dengan ideologi politik, fahaman politik sehingga ke aspirasi dan agenda politik memang confirm DAP & PAS takda chemistry langsung.
Apa yang berlaku di Kedah ini bukalah suatu perkara baru dalam episod permainan dan percaturan politik di antara DAP & PAS cumanya ada seoarang individu tak lain & tak bukan brother Anwar bin Ibrahim (BABI) yang menidakkan dan menafikan perkara ini. At his best possible level Pak Sheikh Anwar cuba sedaya upaya dan bermati – matian cuba untuk menjadi orang tengah agar konflik dan perbalahan ini dapat di selesaikan dengan segera dak sekaligus menutup segala ruang kekalutan & kelonggaran yang terdapat dalam pakatan rakyat munfik pukimak sial keparat ini. Melalui kepakaran beliau bermain dengan political diversion games brother Anwar bin Ibrahim (BABI), cuba untuk menuding jari, menyerang dan menyalahkan pihak media lah yang menjadi punca berlakunya keretakan dan kekalutan dalam pakatan rakyat sehingga menyebabkan DAP Kedah keluar daripada pakatan tersebut. Tapi apa yang Pak Sheikh Anwar kena ingat beb, political diversion games approach sebegini sudah tidak di terima pakai oleh rakyat jelata lagi di mana rata2 rakyat jelata sudah naik muak, bosan dan jijik dengan approach yang sebegini. Asasnya simple je beb, bila mana berlakunya isu, perbalahan dan sebaran pertikaian lidah antara parti komponen dalam pakatan rakyat Pak Sheikh Anwar akan balun media dan menyalahakan BN ksususnya orang2 UMNO, kalau mula2 tu bolehlah cover line tapi lama kelamaan approach sebegini akan jadi modal lapuk murahan yang akan membuatkan para pengundi lebih rimas dan berasa loya dengan perangai mereka.
Apabila terjadinya episod permainan dan percaturan politik di antara DAP & PAS yang terbaru ini Pak Sheikh Anwar, memang goyang lutut kerana susah untuk dia nak create modal lapuk murahan untuk cover line kerana terdapat banyak percanggahan pendapat dan statement mengenai perkara ini yang datangnya daripada orang2 pakatan rakyat sendiri. Dalam pada Pak Sheikh Anwar, menafikan kenyataan daripada media yang krisis ini akan berpanjangan secara tiba2 Zulkifli Nordin menyerang dan menghentak DAP dengan kenyataan “kalau DAP tidak tahu menghormati & berkongsi kuasa adalah lebih baik mereka keluar terus daripada pakatan rakyat”. Bagi menambah derita kekalutan ini pengerusi DAP Kedah / Perlis menyatakan punca sebenar sehingga membawa kepada tindakan keluar daripada pakatan rakyat adalah sikap kepimpinan PAS negeri Kedah yang tidak menghormati adat & hak kaum lain di negeri itu seperti ura2 tindakan PAS negeri Kedah yang mahu merobohkan tokong & kuil dengan sewenang – wenangnya. Sebagai balasan terhadap kenyataan daripada pengerusi DAP Kedah / Perlis itu yang di lihat menyerang kepimpinan PAS negeri Kedah secara terbuka, yang terkini naib Presiden PAS Salahudin Ayob, mengherdik dan memberi amaran terhadap DAP jangan terlalu sesuka hati membangitkan isu2 yang berkaitan dengan hal ehwal agama jadi dengan sebegini panas bagaimana lagi Pak Sheikh Anwar, mahu menafikan yang krisis ini hanya perkara biasa dalam sesebuah organisasi politik yang di anggotai oleh pelbagai kaum & berlainan agama? dan atas alasan apa lagi Pak Sheikh Anwar, mahu menafikan yang krisis ini tidak akan berpanjangan?

Sebab itu beb, adalah penting sekali semua rakyat jelata especially orang2 melayu & umat sesama Islam perlu membuka mata dan minda pemikiran seluas – luasnya, there is no possible way yang DAP & PAS boleh bermuafakat dan berkerjasama antara satu sama lain mungkin sekadar duduk semeja bagi mengaburi mata para pengundi boleh lah tapi bagi membentuk satu pakatan yang akan memerintah kerajaan pusat memang tak mungkin akan terjadi & boleh pergi jahaman lah beb. Kalau benar lah aspirasi & prinsip semangat permuafakatan & setiakawan ini begitu kukuh antara DAP & PAS tidak mungkin DAP Kedah / Perlis akan mengambil tindakan melulu dan keluar daripada pakatan tanpa merujuk dan menggunakan saluran2 yang ada dalam pakatan rakyat terlebih dahulu. Pesanan keramat saya buat mereka2 yang masih taksub dengan pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ini belajarlah menerima kenyataan yang there is no possible way yang DAP & PAS boleh bermuafakat dan berkerjasama antara satu sama lain apatah lagi membentuk satu pakatan yang akan memerintah kerajaan pusat. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment