Tuesday, July 14, 2009

AZMIN DAH MULA BALUN MB KHALID SECARA TERBUKA – APAKAH PAK SHEIKH ANWAR AKAN SUPPORT MB KHALID OR BAGI BLESSING DEKAT AZMIN?

Secara tiba2 pucuk kepimpinan kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor di bawah pentadbiran si mangkuk hayun Khalid di lihat panas dan bergegar gara2 seruan secara terbuka oleh YB Azmin Ali yang dengan selamba membalun dan mengherdik agar si mangkuk hayun Khalid MB membuat rombakan Exco dan menggantikan mana2 penyandang Exco yang gagal berperanan dengan calon muka2 baru yang lebih effective dan lebih berjiwa rakyat.
Laporan muka depan akhbar Sinar Harian memetik, Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa mendakwa beliau banyak menerima aduan daripada masyarakat dan komuniti ahli perniagaan yang tidak berpuas hati terhadap peranan sesetengah Exco. Menurut Azmin lagi dalam memperkasakan dan memartabatkan aspirasi suara rakyat penyandang Exco yang sedia ada sepatutunya lebih bersikap terbuka terhadap komuniti dan aspirasi pemimpin pakatan rakyat perlu sentiasa dekat & berjiwa rakyat perlu menjadi agenda utama setiap penyandang Exco yang sedia ada. ADUN Bukit Antarabangsa ini menyarankan agar MB Selangor menimbang rombakan semula bagi membentuk pentadbiran kerajaan negeri yang lebih efisien. YB Azmin turut menyifatkan seseorang individu yang layak dilantik menjadi Exco seharusnya mewakili rakyat yang dapat membela nasib semua kaum di negeri ini dan bukannya individu yang mewakili sesebuah parti atau kaum tertentu.
Memang sesuatu yang agak luar biasa juga bila secara tiba2 atau pun boleh dianggap silent political moves si Azmin ini menyerang, membalun dan mengherdik kepimpinan MB Khalid serta beberapa penyandang Exco yang sedia ada. Walaupun ianya bukanlah suatu perkara baru di mana telah lama kedengaran suara2 sumbang yang mengatakan si Azmin ini memang berhajat dan begitu teruja untuk menjadi orang nombor satu dalam pucuk kepimpinan kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor namum kalau kita perincikan & analyze statement di atas kita mungkin tertanya – tanya apakah game plan & agenda tersirat yang cuba digarap oleh si Azmin ini bila beliau menyifatkan seseorang individu yang layak dilantik menjadi Exco seharusnya mewakili rakyat yang dapat membela nasib semua kaum di negeri ini dan bukannya individu yang mewakili sesebuah parti atau kaum tertentu? Agak menarik untuk kita rangkumkan isu ini kerana sudah tentu kita ingin melihat apakah para2 exco kerajaan negeri Selangor yang mewakili parti DAP akan terasa pedasnya sindiran daripada YB Azmin ini? Apakah para2 exco kerajaan negeri Selangor yang mewakili parti DAP akan berdiam diri ataupun mereka akan bertindak balas dan akan menyerang kembali si Azmin ini?

Dalam pada itu laporan akhbar Sinar Harian turut memetik kenyataan daripada si mangkuk hayun Khalid yang menyifatkan cadangan Azmin sebagai suatu teguran yang membina dan sejauh mana tahap keikhlasan kenyataan beliau ianya akan menjadi tanda Tanya apabila si mangkuk hayun Khalid sebagai berkata, inilah perkara baik dalam PR, di mana perbezaan pendapat & isu boleh di bincangkan dan di bahaskan. Seperkara yang menarik lagi apabila berlakunya insiden teguran dan sindiran sinis daripada si Azmin ini adalah apakah akan berlaku perpecahan di antara team PKR yang pro MB Khalid dengan team PKR yang pro kepada YB Azmin? Apakah pula political strategy approach yang akan diambil oleh supremo leader pakatan rakyat, Pak Sheikh Anwar, adakah beliau akan bertindak menyokong MB Khalid ataupun beliau akan memberi blessing & green light agar Azmin terus menghentak kepimpinan MB Khalid? Apakah DAP pula akan berani untuk berlaga angin dengan si Azmin ini yang umum pun tahu di labelkan sebagai “anak emas” Pak Sheikh Anwar dan kerap mendapat full support from defacto leader PKR ini? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment