Sunday, July 5, 2009

ADUN SERI DELIMA DIMINTA OLEH PENGUNDI SETEMPAT MELETAKKAN JAWATAN – NI LAH BAHANANYA KALAU PILIH CALON BERDASARKAN UNDI PROTES

Para pengundi dan rakyat di kawasan Kampung Buah Pala, yang diletakkan di bawah DUN Seri Delima, telah menyuarakan rasa ketidakpuasan hati, rasa benggang, rasa meluat dan sebagai tanda protes rakyat dan para2 pengundi di kawasan DUN Seri Delima ini mahukan pucuk pimpinan kerajaan DAP Pulau Pinang, dibawah pentadbiran KM Lim Guang Eng, mengeluarkan surat tunjuk sebab dan meminta ADUN Seri Delima, YB R.S.N. Rayer meletakkan jawatan dan mengosongkan kerusi DUN Seri Delima bagi membolehkan proses pilihanraya kecil diadakan semula, seterusnya rakyat dan para2 pengundi di kawasan DUN Seri Delima ini dapat mempergunakan saluran alternative secara betul dan memilih dan memberi mandat kepada wakil DUN Seri Delima yang baru yang di harap betul2 pemimpin berjiwa rakyat.
Apa yang berlaku dan diterjemahkan oleh rakyat dan para2 pengundi di kawasan DUN Seri Delima ini di harap dapat menjadi invaluable case study agar kesemua para pengundi dan rakyat jelata yang melakukan undi2 protes pada PRU ke12 yang lalu atau secara tidak berfikir dengan matang dalam memilih calon2 wakil rakyat dengan berdasarkan rasa protes dan bukannya sifat kepimpinan & credibility dapat membuka minda & pemikiran seluas – luasnya, inilah bahananya kalau kita tersilap langkah dalam memberikan mandat kepimpinan kepada wakil2 rakyat yang tidak mempunyai jatidiri atau aspirasi pemimpin mesti dekat & berjiwa rakyat. Menurut laporan akhbar The Star, setiausaha persatuan penduduk Kampung Buah Pala, J Steven sebagai berkata YB R.S.N. Rayer, tidak layak langsung untuk diberi mandat memegang jawatan sebagai ADUN Seri Delima apatah lagi diberikan gelaran sebagai wakil rakyat di kawasan itu kerana secara keseluruhannya YB R.S.N. Rayer, telah gagal sama sekali dan tidak menunaikan & mengotakan janji2 nya dalam membela dan melakukan proses penambahbaikan di kawasan DUN Seri Delima ini. J Steven turut berkata YB R.S.N. Rayer, telah membelakangi dan mempermain – mainkan mandat dan janji2 beliau terhadap penduduk di kawasan setempat bila mana segala permasalahan penduduk di kawasan setempat tidak di uruskan dan dibiarkan begitu sahaja lantas mengundang rasa kecewa yang teramat sangat di kalangan penduduk.
Itulah beb dulu masa PRU ke12 rakyat & para pengundi di kawasan ini terlalu teruja & begitu taksub dengan janji2 pakatan pembangkang walaupun mungkin semasa pemerintahan parti Gerakan dahulu ada banyak perkara dan isu yang mungkin terlepas pandang namum bila kita nak membuat keputusan untuk memangkah atau memilih seseorang calon itu kita hendaklah membuat perbandingan secara berfikirasn matang bukan dengan cara memangkah undi mengikut sifat protes atau bukan dengan melatah dan mencarut tak tentu pasal kerana ‘one simple bloody mistakes can make you suffer like hell in the cell’. Apa takda nya beb dalam keadaan penduduk2 setempat mungkin berhadapan dengan situasi terpaksa berpindah keluar si YB R.S.N. Rayer, ni yang pernah menabur janji dengan penduduk setempat tidak akan berlaku perkara sebegini & kalau pun akan berlaku perkara sebegini beliau pernah berkata kepada penduduk2 Kampung Buah Pala, pihak2 yang terbabit perlu melangkah mayat beliau dahulu sebelum boleh berhajat melakukan proses pembangunan di kampung tersebut. Gempak beb kena langkah mayat si mangkuk hayun di dulu tapi itu semua hanya janji2 fantasi sahaja, realiti nya hampeh beb yang terkini YB R.S.N. Rayer, ni di laporkan dengan sengaja cuba mengelak daripada bertemu muka dengan penduduk2 setempat malahan yang lebih auta lagi setiap kali penduduk2 setempat meminta beliau mengaturkan pertemuan dengan KM Lim Guang Eng, YB R.S.N. Rayer, ni dengan selambe je mengatakan yang KM Lim Guang Eng, terlalu sibuk dan jadual harian KM terlalu padat.

Morale story dekat sini simple je beb, itu sebab kita kena selalu guna otak & berfikir dalam keadaan matang sebelum membuat sesuatu keputusan. Kalau pun depa tak puas hati dengan corak pemerintahan Gerakan dulu masih ada banyak saluran2 yang boleh di pergunakan rather than mengambil keputusan untuk membuat undi2 protes. Second morale story dekat sini macam mana pakatan rakyat nak nafikan depa telus & tak praktikan pendekatan auta, dengan apa yang dah si mamat YB R.S.N. Rayer, ni buat kita minta KM Lim Guang Eng, tolong jawab apakah ini yang di katakan ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ ? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment