Saturday, July 18, 2009

HEBAT SUNGGUH AZMIN MENGATUR SERANGAN – AMK SELANGOR STAND FIRM BEHIND HIM, JATUH TERSUNGKUR JUGAK MB SELANGOR KENA TERAJANG NANTI!

Ternyata si YB Azmin ni memang cekap menghidu peluang dan sungguh pantas dan bijak capitalize isu, hebat sungguh cara beliau mengatur serangan dan membalun kepimpinan MB dan barisan2 Exco yang sedia ada.
I’m sure & no doubt at all beb wacana yang sebegini comprehensive sudah lama disusun dan digarap oleh si Azmin ni cuma kebijaksanaan beliau ialah this silent political moves dilontarkan dalam keadaan yang menyebabkan individu2 yang dihentaknya goyang lutut dan mati langkah beb. Memang si Azmin ni bijak dalam memformulasikan command & control kerana kalau kita amati beb, lepas seorang ADUN PKR yang menyatakan rasa sokongan mereka terhadap saranan dan desakan si Azmin ini akan datang lagi seorang ADUN PKR yang turut mewarwarkan perkara yang sama. Yang terkini dan sensasi sayap pergerakan AMK negeri Selangor pula tanpa diduga telah tampil bersuara dan tanpa ragu2 menyatakan sokongan yang tak berbelah bagi terhadap si YB Azmin ni dalam saranan dan desakan supaya MB Selangor merombak semula barisan2 Exco yang sedia ada dan menggantikan mana2 anggota Exco yang tidak perform dengan calon2 muka baru yang lebih effective. Indirectly sayap pergerakan AMK negeri Selangor telah memberi message & signal kepada Azmin mereka “firmly stand behind” YB Azmin.
Dalam satu laporan akhbar Sinar Harian, AMK negeri Selangor diberitakan menyokong penuh saranan YB Azmin agar kerajaan negeri merombak semula barisan Exco yang gagal memainkan peranan. Laporan akhbar Sinar Harian turut memetik Setiausaha AMK negeri Selangor, Mahharul Ismail sebagai berkata AMK amat bersetuju agar mana2 Exco yang tidak menjalankan tugas dengan berkesan digantikan dengan individu yang benar2 layak. Memahami percaturan dunia politik pentas perdana ni bukannya complicated sangat beb, without full support & blessing daripada pemimpin2 tertentu bebudak sayap pergerakan AMK negeri Selangor ni takkan begitu lantang membalun dan mempertikaikan soal kepimpinan MB dan soal rombakan semula barisan Exco yang sedia ada. Dalam hal ni kita amat yakin & percaya sudah tentulah si Azmin ini telah mengatur wacana ini dengan sayap pergerakan AMK negeri Selangor dan sudah tentulah interesting package telah berjaya diformulasikan dan rasa2 nya package tersebut telah berjaya menarik minat team sayap pergerakan AMK negeri Selangor.

Episod seterusnya yang kita nak tengok simple je beb, macam mana si mangkuk hayun Khalid ni nak respond strategi dan serangan yang disusun oleh si azmin ini? Bolehkah si mangkuk hayun Khalid ni berterusan mengharapkan backing from team DAP negeri Selangor dalam meneutralkan situasi ini? Cukup kuatkah senior DAP leader seperti Teresa Kok & Ronie Liu mengimbangi dan meneutralkan asakkan dan serangan daripada si Azmin Ini? Cukup kuatkah si mangkuk hayun Khalid & senior DAP leader seperti Teresa Kok & Ronie Liu dalam mempengaruhi brother Anwar bin Ibrahim (BABI) bagi membantutkan pergerakan dan strategi Azmin? Apa pula situasi dan game plan yang akan diguna pakai oleh si mangkuk hayun Khalid & senior DAP leader seperti Teresa Kok & Ronie Liu jika Pak Sheikh Anwar bertindak untuk memberi full support & blessing ke atas saranan & desakan yang dilontarkan oleh si Azmin ini? Suka atau pun tidak insiden kekalutan yang sedang melanda dalam kerajaan pimpinan pakatan rakyat negeri Selangor ini pasti akan mengutarakan lebih banyak konspirasi dan cerita2 panas antara sesama mereka. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment