Tuesday, July 21, 2009

DIBERITAKAN 150 AHLI UMNO DARI CAWANGAN KAMPUNG SRI TAMBAHAN SERTAI PAS – UMNO SELANGOR PANTAU PERKARA NI KE ATAU TIDO BERDENGKOR?

Akhbar Sinar Harian telah melaporkan bahawa terdapat seramai 150 orang ahli UMNO cawangan Sungai Kampung Sri Tambahan mengambil keputusan keluar meninggalkan parti keramat UMNO dan menyertai PAS.
Wacana ini bukanlah sesuatu yang extremely panic mission critical situation namum ianya haruslah dijadikan high alert indicator oleh pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor ini kerana sejaun mana kesahihannya tidak dapat kita pastikan lagi dan kadang2 dalam pentas dunia politik arus perdana ni beb macam2 perkara mustahil yang boleh berlaku dan ianya tidak terkecuali sama sekali satu pusingan U-Turn boleh berlaku dimana bekas2 ahli UMNO ini datang kembali lantas menyerahkan borang keahlian kemasukkan semula mereka kedalam parti keramat UMNO. Apa2 pun beb, bukan isu atau intipati itu yang nak kita teliti dan perincikan akan tetapi apa yang lebih penting lagi ialah apakah pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor sedar & alert akan terjadinya perkara ini? Jika pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor sedar & alert akan terjadinya perkara ini adakah mereka telah melakukan satu proses post mortem dan mengenal pasti punca berlakunya tindakan yang mendorong150 orang ahli UMNO cawangan Sungai Kampung Sri Tambahan ini mengambil keputusan keluar meninggalkan parti keramat UMNO dan menyertai PAS? Dengan berlakunya insiden ini apakah pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor telah melakukan strategic audit monitoring, check & balance serta analysis report yang boleh diguna pakai dan menjadi panduan untuk ahli2 majlis tertinggi serta pemimpin2 tertinggi parti Keramat UMNO memantapkan dan memperkasakan seluruh jentera pentadbiran parti keramat UMNO?
Laporan akhbar Sinar Harian memetik bekas ketua UMNO cawangan Sungai Kampung Sri Tambahan, Nasir Mohd, sebagai berkata keputusan yang beliau dan rakan2 nya ambil untuk keluar meninggalkan parti keramat UMNO dan menyertai PAS adalah didorong oleh minat terhadap kerajaan kebajikan pimpinan PAS yang dilihat banyak membantu rakyat yang susah dan dalam keadaan yang betul2 memerlukan bantuan. Sejauh mana benarnya kenyataan yang diluahkan oleh Nasir Mohd, itu will remain forever as subjective statement, apakah wacana itu didorong & didalangi oleh pujukan dan habuan daripada individu tertentu juga will remain forever as subjective statement. Namum jangan kita mudah melatah beb, kerana dalam pentas dunia politik arus perdana ni beb macam2 perkara mustahil yang boleh berlaku dan macam2 involvement backdoor setting yang mungkin digarap oleh individu2 tertentu.
Apa yang penting pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor perlu bertindak pantas, mereka dah tak boleh terhegeh – hegeh toleh belakang dan masih nak tidur berdengkur lagi beb, insiden dan wacana yang berlaku di cawangan Sungai Kampung Sri Tambahan ini perlu dipantau dan distruktur semula dan mission critical agenda ataupun agenda yang seharusnya menjadi fokus dan sasaran utama pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor adalah membalun, mengherdik dan menyerang tanpa sedikit pun belas kasihan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor yang sedang getir dan bergelut dengan masalah kepimpinan dalaman mereka.

My humble & down to earth opinion, ini adalah masa yang paling baik untuk seluruh jentera pentadbiran pucuk kepimpinan badan perhubungan UMNO negeri Selangor baik diperingkat cawangan, bahagian ataupun pucuk kepimpinan tertinggi bersatu dan mampankan saf2 barisan perjuangan kerana sesungguhnya kekalutan dan kekecohan yang melanda team pakatan rakyat di negeri Selangor telah menyedarkan dan membuka mata rakyat2 di negeri Selangor khususnya orang2 Melayu yang pentadbiran kerajaan pakatan rakyat ini hanya gah menabur janji & kuat bermain dengan ayat2 auta pembohongan tapi the actual implementation hampeh jahanam belaka. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment