Friday, July 10, 2009

PAKATAN P. PINANG KALUT – DAP TUDUH AHLI MAJLIS PKR SALAH GUNA KUASA

Biarpun apa ideologi politik, fahaman politik dan agama yang kita anuti satu perkara yang tidak boleh kita nafikan adalah kebesaran dan keagungan serta kekuasaan Allah SWT itu. Team pakatan rakyat boleh mengaburi mata dan minda pemikiran rakyat jelata serta bermain – min dengan auta pembohongan bahkan mereka boleh cuba memesongkan minda pemikiran rakyat dengan memperlihatkan DAP, PAS & PKR duduk semeja seakan – akan mereka ini boleh mencapai kata sepakat dan mempunyai hubungan yang begitu akrab.
Akan tetapi baik Pak Sheikh Anwar mahupun Hadi Awang bahkan juga mahupun Lim Kit Siang tiada siapa di antara mereka ini yang boleh menghalang kekuasaan Allah SWT itu, episod insiden yang berlaku di Kedah telah memperlihatkan walau betapa handalnya pemimpin2 pakatan rakyat ini mencipta auta pembohongan ianya tidak berdaya melawan atau menidakkan kekuasaan Allah SWT apabila dalam sekelip mata dan secara tidak langsung kekalutan & perbalahan di antara DAP Kedah / Perlis dan pimpinan PAS negeri Kedah sampai ke tahap kemuncaknya. Kekalutan yang semakin hari di lihat semakin panas ini akan membuatkan Pak Sheikh Anwar pusing kepala dan meludah tak tentu pasal kerana insiden sebegini bisa merosakkan game plan beliau dalam mendaki ke tangga puncak pemerintahan di Putrajaya. Satu perkara yang Pak Sheikh Anwar kena ingat beb, Allah SWT itu maha kaya belum pun reda isu dan insiden DAP & PAS bertikam lidah di negeri Kedah yang terkini DAP & PKR P. Pinang pula di lihat semakin ligat berlaga angin dan kalau perbalahan dan pertikaian di antara DAP & PKR P. Pinang ini berterusan bukan sahaja merosakkan game plan Pak Sheikh Anwar malahan tidak mustahil kerjasama pakatan rakyat ini akan lenyap dan DAP,PAS & PKR akan membawa haluan masing2.
Utusan Malaysia dalam laporannya memetik selepas dikecam teruk kerana gagal menyelesaikan isu tanah di kampung Buah Pala, KM Lim Guang Eng disindir dengan sinis pula oleh pengerusi PKR P. Pinang Datuk Zahrain Hashim yang dengan selambe je mendakwa Lim Guang Eng gagal & tidak mengotakan apa yang dikatakannya. Merujuk kes pemecatan Johari Kassim, Zahrain turut berkata “Kalau orang telah mengaku buat silap, kita harus ambil sikap bertolak ansurdan mahu mendengar & bukannya menutup pintu dan tidak mahu berjumpa langsung. Dalam situasi kes pemecatan Johari Kassim, masih dalam peringkat rundingan penyelesaian insiden yang terbaru pasti akan mengeruhkan dan terus merobek hubungan DAP & PKR P. Pinang di mana Jeff Ooi telah mendakwa ahli majlis PKR menyalah gunakan kuasa dan mendesak pegawai Majlis Perbandaran P. Pinang (MPPP) membentangkan semula arahan supaya kerja2 pembinaan yang diarahkan berhenti kerana melanggar syarat dapat diteruskan semula. Dalam kenyataan beliau kepada Utusan Malaysia, Jeff Ooi menganggap tindakan ahli majlis PKR terbabit seperti ‘Koboi’ dengan melobi serta mendesak bagi menyebelahi kepentingan pihak pemaju tertentu. Kata Jeff Ooi lagi beliau paling marah & kecewa selepas perintah itu di keluarkan ahli majlis PKR terbabit yang merupakan dalang besar yang telah berjumpa dengan pegawai MPPP dan secara aggressive & berasaskan political capacity telah mendesak supaya supaya arahan itu di tarik balik.

Paling menarik beb, kita nak tengok lepas ni apa strategy & approach yang brother Anwar bin Ibrahim (BABI) akan guna pakai bagi meneutralkan situasi antara DAP & PKR P. Pinang ini? Apa auta pembohongan atau ayat2 penafian yang Pak Sheikh Anwar nak guna pakai lagi untuk cover line hubungan yang dingin antara DAP & PKR P. Pinang ini? Tak kurang menariknya juga beb, kita nak tengok apakah Pak Sheikh Anwar akan berdiri mampan & very2 firm di belakang bebudak PKR P. Pinang beliau atau pun demi meraih sokongan kaum minoriti beliau sanggup meminta bebudak PKR P. Pinang beliau tunduk & hormat kepada ahli2 parti DAP P. Pinang? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment