Tuesday, July 7, 2009

MBSA DIMINTA KAJI HAD MASA JUALAN ALKOHOL – KENAPA DAH LEBIH SETAHUN MEMERINTAH IANYA MASIH DI PERINGKAT KAJIAN?

Macam2 lah temberang dan lawak si mangkuk hayun Khalid MB Selangor ni nak warwarkan kepada rakyat jelata di negeri Selangor khususnya para pengundi yang beragama Islam, yang terkini dalam laporan akhbar Sinar Harian, MBSA diminta mengkaji untuk menghadkan masa penjualan minuman keras dalam tin di kawasan pentadbiran MBSA dalam usaha untuk mengatasi masalah social di kalangan remaja terutamanya di kawasan Bandaraya Shah Alam.
Personally kita tak bantah apatah lagi herdik dan balun niat murni sebegini namum yang menjadi persoalan cepu emasnya ialah mengapa setelah dah lebih setahun kerajaan pakatan rakyat memerintah di negeri Selangor dan si mangkuk hayun Khalid ni sebagai orang nombor satu dalam puncak pentadbiran kerajaan Selangor perkara ini baru nak di formulasikan malahan ianya masih di peringkat kajian dan implementasinya belum tentu pun akan terlaksana atau pun tidak? Seterusnya sebagai MB yang beragama Islam dan dibantu oleh beberapa ahli2 exco kerajaan negeri wakil daripada parti PAS yang memperjuangkan aspirasi & ideologi negara Islam kenapa lama sangat nak come out with the drastic action plan regarding to this subject matter? Kita mungkin tertanya – tanya juga apakah ustaz atau ustazah ahli2 exco kerajaan negeri wakil daripada parti PAS ini gagal memainkan peranan mereka dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor? Apakah ustaz atau ustazah ahli2 exco kerajaan negeri wakil daripada parti PAS ini hanya sebagai follower sahaja dan lebih di ibaratkan sebagai tunggul dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor? Apakah wakil2 exco yang beragama Islam dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor tidak mempunyai privileges untuk menyalurkan strong voice of opinion?
Isu nya mudah saja beb, kalau betul pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor di bawah pimpinan si mangkuk hayun Khalid ni prihatin dan memang sangat2 teruja untuk memperkasakan & memartabatkan aspirasi maruah agama Islam wacana ni boleh di full swing enforce tanpa perlu menunggu hampir lebih setahun than only the agenda seriously to be implemented. MBSA adalah agensi pihak berkuasa tempatan (PBT) yang by hook or by crook kena menjadikan SUK Selangor sebagai 1st tier main reference mereka apatah lagi jika ianya berkaitan dengas isu2 setempat. Jadi what is the bloody fucking problem aspirasi ni still masih di peringkat kajian walaupun SUK Selangor di bawah naungan si mangkuk hayun Khalid ni dan beberapa ahli2 exco kerajaan negeri wakil daripada parti PAS telah memegang tampuk kuasa selama lebih dari 1 tahun?

Memang tak logik kalau isu ini masih tak dapat nak di implimentasi kerana MBSA di katakana tidak cekap, tidak efficient atau di selebungi kerenah birokrasi kerana kalau Pak MB dan ahli2 exco kerajaan negeri bagi blessing & full support pihak MBSA sudah tentulah macam lipas kudung akan make sure approach ni will be fully implemented. Tak salah beb sebagai penduduk negeri Selangor kita tanya pada diri kita adakah perkara ini masih lagi diperingkat kajian kerana ianya mendapat tentangan majoriti daripada ahli2 exco kerajaan negeri Selangor yang bukan beragama islam? Adakah perkara ini masih lagi diperingkat kajian dan belum dapat di implimentasi kan lagi kerana terdapat behind the scene games plan yang mungkin melibatkan hasil keuntugan daripada jualan alcohol tersebut yang mungkin di monopoli oleh pihak2 yang mempunyai kepentingan / direct interest dengan parti komponen dalam pakatan rakyat di negeri Selangor? Apa pun decision yang akan di enforce atau di carutkan oleh si mangkuk hayun Khalid, MB Selangor ni nanti biarlah bukan semata – mata gimik murahan politik kerana sesungguhnya niat murni dalam usaha untuk mengatasi masalah social di kalangan remaja terutamanya di kawasan Bandaraya Shah Alam memang patut di percepatkan oleh beliau dan ianya tiada kompromi langsung. Secara tidak langsung penduduk2 di kawasan Shah Alam juga kena berjaga – jaga kerana di sini menunjukkan masalah social di kalangan remaja terutamanya di kawasan Bandaraya Shah Alam berada dalam zon yang tidak sihat dan ianya akan lebih parah jika sekiranya tiada pemantauwan yang lebih berstrategik dapat diformulasikan. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment