Wednesday, July 15, 2009

PERLANTIKAN AHLI MAJLIS SELANGOR HANGAT DIPERTIKAIKAN – KEBANYAKAN CALON YANG DIPILIH DIDAKWA ADALAH ORANG LUAR

Perlantikan ahli majlis negeri Selangor agak panas dan hangat dipertikaikan apabila wujud dan timbulnya dakwaan kebanyakan calon yang dipilih bagi mengisi jawatan tersebut tidak tinggal di kawasan masing2 atau lebih tepat lagi kalau kita labelkan sebagai orang dari luar kawasan.
Akhbar Sinar Harian melaporkan MB Selangor, si mangkuk hayun Khalid sebagai berkata tidak perlu semua perlantikan terbabit dipertikaikan kerana berlakunya perkara atas sebab tidak ada calon tempatan yang layak untuk dicalonkan bagi mengisi jawatan sebagai ahli majlis. Kita pun tak tahu macam mana nak define lagi beb, nak kata si mangkuk hayun Khalid ni bodoh atau banggang dia dah diangkat jadi MB Selangor satu jawatan yang tidak mungkin di berikan kepada sebarangan individu tapi tindak tanduk si mangkuk hayun Khalid ni memang layak untuk dipertikaikan kerana takkan lah takda calon yang layak bagi mengisi jawatan tersebut kerana kita bercakap mengenai negeri Selangor, salah satu negeri yang termaju dalam Malaysia ni, bukannya negeri yang terletak jauh di kawasan pendalaman, indirectly jawapan si mangkuk hayun Khalid ni sedikit sebanyak agak mengecewakan dan boleh mengguris perasaan orang2 negeri Selangor beb.
Memang susah untuk kita terima jawapan yang sebegitu haram bejadah apatah lagi ianya keluar dari mulut orang nombor satu dalam pucuk kepimpinan kerajaan negeri Selangor namum apa yang lebih penting beb, apakah ada isu atau agenda tersirat di sebalik perlantikan calon yang dipilih bagi mengisi jawatan sebagai ahli majlis negeri Selangor adalah calon2 atau orang dari luar kawasan? Laporan akhbar Sinar Harian turut memetik jawapan yang di berikan oleh si mangkuk hayun Khalid ni memang ternyata tidak memuaskan hati ramai orang jadi kepada mana2 individu yang pernah memangkah dan memberikan undi2 protes kepada si mangkuk hayun Khalid ni terimalah jawapan yang sebegitu kurang ajar daripada si mangkuk hayun Khalid ni yang sepatutnya sebagai orang nombor satu dalam pucuk kepimpinan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor lebih rasional dan cuba sedaya upaya mencari the best way forward solution dan bukannya melontarkan jawapan gampang bejadah sebegini. Secara umumny beb macam mana ahli2 majlis ni nak mendekatkan diri mereka dengan penduduk kawasan setempat dan persoalan yang lebih cepu emas lagi bagaimana penduduk2 dapat mengharapkan ahli2 majlis ini melakukan proses penyampaian ke atas segala rintihan dan permasalahan mereka secara ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ jika sekiranya calon2 ahli majlis yang di pilih mengisi jawatan tersebut adalah orang2 dari luar kawasan yasng bukan sahaja tidak familiar dengan kawasan setempat bahkan mereka juga mungkin sukar untuk menerapkan aspirasi ‘ahli majlis dekat di hati penduduk setempat’ kerana sebagai orang luar macam mana pun they have to take times to understand & communicate effectively dengan penduduk2 di kawasan setempat.

Simple & straight forward question untuk mereka2 yang pernah mengundi & memangkah calon & wakil pemimpin2 pakatan rakyat seperti si mangkuk hayun Khalid ni, apakah anda rasa pilihan anda itu berbaloi? Apakah pemimpin seperti si mangkuk hayun Khalid ni fulfill segala aspirasi & expectation anda? Dengan segala isu yang berlaku apakah anda rasa kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor berjaya & cukup kuat untuk mengangkat konsep ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ ke suatu tahap yang boleh dibanggakan? Apa2 pun hanya diri anda sahaja yang mampu memikirkan jawapannya. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment