Friday, July 3, 2009

UMNO TAKDA MASALAH NAK BERDEBAT DENGAN PAS – YANG PENTING APAKAH WACANA PAS INI BERNIAT BAIK ATAU AKAN LEBIH MENYESATKAN UMAT SESAMA ISLAM?

Lepas naik angin dan mencarut tak tentu pasal dengan isu cadangan kerajaan perpaduan NIk Aziz sekali lagi bersuara dan tidak kita pasti pula sama ada kali ini beliau bercakap dalam keadaan nyanyuk atau pun memang orang tua ni begitu teruja nak berdebat dengan Datuk Seri Najib?
Secara umumnya Datuk Seri Najib dan mana2 pun pemimpin parti keramat UMNO takda masalah nak berdebat secara terbuka dengan mana2 ahli2 PAS malahan kalau nak berdebat dengan mana2 ahli2 pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat pun pemimpin parti keramat UMNO anytime je beb jadi jangan lah pulak team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ni nak pandai2 karang cerita yang UMNO sengaja nak mengelak atau goyang lutut bila berhadapan dengan mereka. Saya dengan rasa rendah diri yang teramat sangat begitu yakin & percaya apa yang sedang diteliti, dikaji dan difikirkan especially oleh Datuk Seri Najib adalah apakah intipati dan objektif sebenar debat secara terbuka ini di minta oleh Nik Aziz? Datuk Seri Najib adalah seorang pemimpin & pejuang politik yang at his best possible level mempraktikkan ‘Out Of The Box Approach’ justeru itu sudah tentulah beliau akan meneliti & mengamati apakah platform debat secara terbuka ini akan berjaya menjadi pemangkin kearah penyatuan & permuafakatan umat sesama Islam atau implkasi daripada open debate ini akan lebih menyesatkan umat sesama Islam dan yang paling kritikal akan memecah belah kan orang2 Melayu?
Suatu lagi perkara yang mungkin akan lebih di analyze oleh Datuk Seri Najib adalah sejauh mana tahap keikhlasan Nik Aziz dalam mewarwarkan wacana ini dan apakah akan ada nanti agenda2 tersirat atau last minute condition yang akan di lontarkan oleh Nik Aziz nanti? Tidak mustahil perkara ini boleh berlaku kerana kalau kita teliti & amati sikap Nik Aziz pada akhir2 ini beliau boleh dan suka mengubah fakta percakapan beliau dengan begitu mudah seolah – olah kita orang2 Melayu ini mudah di perbodokan dan tidak reti akan maksud fakta percakapan bahasa kita sendiri. Di sini saya ingin mengambil contoh tentang statement yang Nik Aziz keluarkan baru2 ini di mana dengan rakus dan lantang beliau menyamakan UMNO dengan parti ajaran sesat dan dengan begitu celupar & kurang ajar beliau menyifatkan UMNO seperti pengganas komunis. Dia balun & herdik UMNO dengan selambe je dan ikut suka cara & ajaran datuk nenek moyang dia je tapi lepas perkara itu panas di perkatakan malahan sampai ke tahap sayap pemuda UMNO Kelantan membuat laporan polis Nik Aziz tanpa rasa malu sedikit pun berkata dia tidak menyamakan UMNO dengan parti ajaran sesat dan pengganas komunis secara langsung kata beiau itu adalah lebih merupakan kiasan beliau sahaja. Walaupun sama ada statement yang beliau lontarkan itu memang lebih merupakan kiasan beliau sahaja atau pun ianya memang statement bermotif niat jahat hanya beliau dan Allah SWT sahaja yang ada jawapannya. Sebab itu kita kena jaga & berhati – hati dengan tahap keikhlasan orang2 yang pandai menukar fakta kenyataannya walau pun orang itu berketerampilan seperti ulama2 yang baik2 & benar2 belaka.

Apa pun keputusan yang akan di ambil oleh Datuk Seri Najib nanti saya dengan begitu yakin & percaya beliau pastinya sudah mengkaji dan memikirkan perkara ini sedalam – dalamnya. Whatever the final decision made by Datuk Seri Najib, selagi ianya berteraskan ke arah platform / pemangkin dalam menyatukan dan merapatkan umat sesama Islam dan secara firm nya menolak sebarang usaha2 ke arah lebih menyesatkan umat sesama Islam dan yang paling kritikal akan memecah belah kan orang2 Melayu, kita harus mampan berdiri di belakang beliau & menyokong pendirian dan ketetapan yang beliau ambil. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment