Tuesday, July 14, 2009

ISU PEMECATAN JOHARI KASSIM – BAGI MENGEKALKAN PENGARUH POLITIKNYA AKHIRNYA LIM GUANG ENG TUNDUK KEHENDAK PKR

Setelah panas & hebat di bidas, di kritik dan di balun di atas sikap yang di lihat condong ke arah untuk lepas tangan dalam isu yang berkaitan dengan Kampung Buah Pala, KM Lim Guang Eng yang semakin terhimpit dalam mengimbangi dan memperkasakan pengaruh & kuasanya politiknya akhirnya di lihat tunduk dan lemah longlai di atas desakan dan kehendak PKR P.Pinang dalam isu yang berkaitan dengan pemecatan Johari Kassim.
Walaupun dalam usaha nak guna political diversion approach KM Lim Guang Eng, menegaskan keputusan yang diambil pihak kerajaan negeri P. Pinang di bawah pimpinan beliau adalah semata – mata berdasarkan kepada asas & fakta yang mana Johari Kassim telah mengemukan permohonan maaf beliau secara terbuka namum ayat2 auta pembohongan sebegini dah tak berapa laku lagi kerana kalau kita teliti & amati perkara ini berasaskan “Out Of The Box Thinking Mentality Approach” sudah tentu kita bersetuju tindakan pemecatan Johari Kassim yang akhirnya di tukar kepada penggantungan selama 1 bulan sahaja adalah defensive political moves dalam usaha beliau menstabilkan kembali ‘political momentum’ kerana pada saat2 cepu emas beginilah pengaruh & backup from badan perhubungan PKR P. Pinang amat penting dalam memastikan karier dan jawatan KM P. Pinang akan terus memihak kepada beliau.Laporan akhbar Utusan Malaysia, memetik kerajaan negeri P. Pinang mengambil langkah membatalkan keputusan memecat Johari Kassim, sebaliknya menggantung perkhidmatan beliau selama sebulan.
Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia, lagi parti PKR akan menulis surat meminta Johari dilantik semula dan ia akan dibawa ke mesyuarat exco secepat mungkin kata TKM1 Mansor Othman. Kalau kita analyze statement di atas indirectly kita dapat lihat hebat & gah jugak pengaruh parti PKR P. Pinang dan sudah tentulah perancang utama mereka iatu Pak Sheikh Anwar selaku ketua umum PKR confirm telah brainwash si mamat Lim Guang Eng ni kaw2 punya sehingga satu keputusan secara drastic telah diambil berkenaan isu ini.Namum percaturan yang lebih di nanti – nantikan adalah bagaimanakah reaksi dan penerimaan ahli2 parti DAP P. Pinang terhadap hal ini? Bagaimanakah reaksi dan penerimaan hardcore supporter parti DAP P. Pinang terhadap hal ini? Kerana kalau kita amati dalam aspek widen political context of discussion ketika ini si mamat Guang Eng ini di lihat seolah –olah mahu pusing balik keputusan yang beliau telah buat secara firm, sedangkan sebelum ini si mamat Guang Eng ini amat tekenal sebagai seorang pemimpin politik yang mampu buat apa sahaja dengan kuasa yang ada termasuk enggan berjumpa dengan Johari.

Satu lagi perkara yang mungkin akan memberi impak dan boleh menjadi political downfall issued buat Guang Eng dan pucuk kepimpinan parti DAP P. Pinang adalah sudah tentu rakyat jelata di negeri P. Pinang khususnya para pengundi kaum Cina di seluruh P. Pinang akan mula berfikir apakah kepimpinan kerajaan DAP negeri P. Pinang ini adalah satu boneka yang mengikut instruction from individu yang di kenali sebagai brother Anwar bin Ibrahim (BABI)? Apakah kepimpinan kerajaan DAP negeri P. Pinang sudah mula goyang & lesu di asak dengan tekanan? Apa2 pun beb kita tunggu & lihat sajalah apa pula yang akan terjadi selepas ini di P. Pinang tapi don’t be surprise pertikaian & perbalahan atara sesame mereka akan terus berlaku dan kita juga nak tengok sejauh mana kehebatan supremo leader mereka Pak Sheikh Anwar dalam mengimbangi & menstabilkan perkara sebegini kalau ianya masih berterusan lagi? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment