Saturday, July 25, 2009

DVD RAKAMAN PERJANJIAN ANTARA PEMIMPIN DAP & PENDUDUK KAMPUNG BUAH PALA DIEDARKAN – PENAFIAN & AUTA APA LAGI YANG MEREKA NAK WARWARKAN?

Seperti yang dijanjikan, pertubuhan penduduk kampung Buah Pala hari ini mengedarkan salinan DVD yang mengandungi rakaman janji menyelamatkan kampung Buah Pala oleh 3 orang pemimpin DAP pada satu perayaan Ponggal pada 18 Januari yang lalu.
Dalam satu laporan akhbar Mingguan Malaysia, penolong setiausaha penduduk kampung Buah Pala C. Tarmaraj, sebagai berkata, keputusan mendedah dan mengedarkan DVD itu dilakukan setelah pihak yang terlibat telah diberi peluang berkali – kali supaya mengotakan janji yang ditabur sebelum dan selepas PRU Mac tahun lalu. Menurut Tarmaraj lagi, antara janji yang dibuat oleh wakil2 rakyat parti pakatan rakyat yang menang pada PRU yang lalu berbunyi, “selagi jawatan Timbalan Ketua Menteri milik wakil parti pakatan rakyat maka kampung Buah Pala akan kekal selama- lamanya". Satu lagi janji yang dibuat oleh wakil2 rakyat parti pakatan rakyat berbunyi, “selagi pakatan rakyat memerintah maka kita akan memastikan kampung Buah Pala ini akan kekal selamanya”.
Wow gempak dan betul2 berapi janji yang diaorang ni tabur dekat penduduk kampung Buah Pala ni beb, no wonder bila janji ini tidak dikotakan dan statement2 berapi sebegitu akhirnya lesu menjadi ayat2 auta pembohongan maka para penduduk kampung Buah Pala ni mengamuk dan naik angin seluruh badan apa takda nya beb, dah ditabur dengan janji2 manis, mereka pula termakan janji2 manis tersebut & meletakkan harapan yang begitu tinggi terhadap wakil2 parti pakatan rakyat terbabit but finally bila isu kampung Buah Pala menjadi mission critical issued wakil2 parti pakatan rakyat terbabit cuba untuk lepas tangan dan meminta bantuan PM dan kerajaan Pusat pula.
Apa jua tindakan yang diambil oleh para penduduk kampung Buah Pala ini sudah semestinya mereka tidak mahu apa2 yang extra ordinary melainkan hak mereka di kampung Buah Pala ini ditunaikan dan segala apa janji2 manis terdahulu yang ditabur oleh pihak2 yang terbabit dapat dikotakan dengan secepat mungkin. Sebab itu beb, dalam segala apa jua tindakan yang mereka ambil, para penduduk kampung Buah Pala ini begitu firm & without prejudice at all mereka akan menuntut agar hak mereka ditunaikan dan dikembalikan. Oleh kerana itu Tarmaraj mengulas lanjut, semua penduduk kampung Buah Pala akan membuat perakuan bersumpah atas janji2 yang diucapkan oleh para pemimpin pakatan rakyat kepada mereka dalam masa terdekat ini. Perkara ini secara automatiknya telah membuktikan bahawa betapa seriusnya janji2 manis yang secara suka2 ditabur oleh para pemimpin pakatan rakyat dan langkah bagi membuat statutory declaration juga secara automatiknya telah membuktikan betapa serius dan komited nya para penduduk kampung Buah Pala ini dalam menuntut hak mereka.

Ini tentunya sesuatu yang agak menarik beb, kerana dalam masa terdekat ini kita ingin melihat bagaimana pihak pakatan rakyat especially para pemimpin DAP negeri P. Pinang akan memberi respond terhadap tindakan mengedarkan rakaman DVD ini? Bagaimana pihak pakatan rakyat negeri P. Pinang akan membuat penafian dan mechanism auta pembohongan yang semacam apa lagi yang akan mereka cipta sebagai political diversion approach? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment