Monday, July 6, 2009

JOHARI KASSIM DILUCUTKAN DARI JAWATAN AHLI MAJLIS MPSP – APAKAH DAP AKAN TUNDUK DENGAN DESAKAN & TEKANAN DARIPADA PKR PENANG?

Sebagai langkah pembalasan dan pengajaran di atas segala tindakan dan pertikaian terbuka yang di lakukan oleh Johari Kassim berhubung dengan perlantikan YDP MPSP baru2 ini pihak kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang telah mengambil keputusan drastik dengan melucutkan jawatan Johari Kassim dalam Majlis Perbandaran Seberang Jaya (MPSP) berkuat kuasa Jumaat lepas.
Utusan Malaysia, dalam laporannya memetik pucuk kepimpinan badan perhubungan PKR Pulau Pinang membantah dengan sekeras – kerasnya tindakan perlucutan jawatan Johari Kassim itu dan satu tindakan & desakan agar KM Lim Guang Eng, dengan pantas menarik balik keputusan tersebut. Pertikaian lidah dan perbezaan pendapat ini pastinya akan meletakkan hubungan dan semangat setiakawan di antara DAP & PKR Pulau Pinang terus bergolak dan bergelora. Namum persoalan yang lebih menarik atau isu besar yang akan lebih mencuri tumpuan adalah apakah kepimpinan DAP Pulau Pinang akan tunduk dengan desakan & tekanan yang akan di lontarkan oleh team bebudak badan perhubungan PKR Pulau Pinang? Persoalan cepu emas kedua pula ialah apakah pengaruh dan peranan brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dalam pakatan rakyat cukup kuat untuk membuatkan Lim Guang Eng dan sekutu2 berbudak DAP nya beralah dan menarik balik keputusan melucutkan jawatan Johari Kassim dalam Majlis Perbandaran Seberang Jaya (MPSP)?
Seperkara yang akan menarik perhatian kita juga adalah kita mahu melihat apakah realiti, ataupun ianya hanya fantasi, yang mana satu fakta sahih dan yang mana satu pula ayat2 auta pembohongan? Menurut laporan yang di petik daripada akhbar Utusan Malaysia, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan & Lalu Lintas Negeri YB Chow Kon Yeow, sebagai berkata tindakan terhadap Johari Kassim ini telah di persetujui dalam mesyuarat exco kerajaan negeri pada 26 Jun lepas yang mengandungi wakil2 PKR termasuk TKM1, YB Mansor Othman. Mengulas lebih lanjut YB Chow Kon Yeow, sebagai berkata “ini adalah keputusan exco dan dalam collective decision itu terdapat juga beberapa wakil2 daripada PKR termasuk TKM1, YB Mansor Othman. Kalau kita perincikan statement yang di warwarkan oleh YB Chow Kon Yeow ini, dengan jelas dan arrogant nya tindakan Johari Kassim ini tidak mendapat blessing & support daripada parti nya sendiri dan kalau begini keadaannya apakah Pak Sheikh Anwar sanggup memperjudikan pengaruhnya untuk mempertahankan si Johari Kassim ini? Dalam pentas dunia politik arus perdana ni beb macam2 boleh berlaku malah tidak mustahil juga ada game plan yang tersirat oleh sebahagian ahli2 PKR yang dengan sengaja menyokong tindakan kepimpinan kerajaan DAP ini dalam usaha menjatuhkan dan membunuh karier politik si Johari Kassim ni.
YB Chow Kon Yeow dengan firm nya turut menegaskan surat pembatalan perlantikan Johari Kassim akan di keluarkan dengan secepat mungkin oleh SUK Pulau Pinang. Sementara itu Utusan Malaysia, turut melaporkan pengerusi badan perhubungan PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Hashim sebagai berkata PKR negeri berpendirian Johari tidak sepatutnya dilucutkan jawatannya dan setiausaha agung PKR negeri telah menulis surat & meminta KM Lim Guang Eng, tidak bersetuju dengan tindakan terhadap Johari itu. Yang jadi kartun tu beb macam mana pula YB Chow Kon Yeow dengan firm & arrogant nya boleh kata tindakan terhadap Johari ini telah di persetujui dalam mesyuarat exco kerajaan negeri pada 26 Jun lepas yang mengandungi wakil2 PKR termasuk TKM1, YB Mansor Othman?

Itulah beb kadang2 kalau kita terlalu taksub jual ayat2 auta pembohongan dan kencing orang lebih2 sangat, later part bukan susah sangat pun nak kantoi, kita sendiri boleh nilai apa yang YB Chow Kon Yeow kata memang sangat2 berlawanan & obviously it is opposite way dengan tindak – tanduk dan kenyataan pengerusi badan perhubungan PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Hashim. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment